PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 35/1998 • Osporenim Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenom osiguranju izmijenjene su odredbe kojima je do tada bilo utvrđeno trajanje, kriteriji za ostvarivanje te način obračunavanja nadoknade plaće za vrijeme korištenja porodnog dopusta - članci 25. i 34. Zakona o zdravstvenom osiguranju.
NN 35/1998 • Člankom 2. toga Zakona je u članku 34. stavku 2. Zakona o zdravstvenom osiguranju izmijenjena t. 3. tako da sada glasi: "3. Za vrijeme korištenja obveznog porodiljnog dopusta".
NN 35/1998 • Člankom 3. osporenog Zakona utvrđeno je da će do donošenja Zakona o izmjeni i dopuni Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 1997. godinu najniži iznos nadoknade plaće biti 1.540,00 kuna, a najviši 2.400,00 kuna. Prema članku 4. ta
NN 35/1998 • U odnosu na odredbu članka 3. osporenog Zakona valja reći da ona više nije na snazi budući da je prestankom važenja Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 1997. prestala postojati i pravna osnova za obračun nadoknade za porodni dopust u visini i na način utvrđen u tom članku.
NN 35/1998 • Nije upitno kako je ostvarivanje temeljne odredbe Ustava o Republici Hrvatskoj kao socijalnoj državi (članak 1. stavak 1.), zatim najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske iz članka 3. Ustava, kao što su jednakost, socijalna pravda, poštivanje prava čovjeka te vladavina prava, kao i Ustavom zajamčenih prava i sloboda, posebice socijalnih, u ovisnosti od određenih pravnih, materijalnih i drugih pretpostavki, koje se u skladu s Ustavom i zakonom kroz pravni sustav moraju osigurati.
NN 35/1998 • Vladavina prava nije povrijeđena u slučaju kada zakonodavac, slijedeći svoje ustavnopravne ovlasti o neposrednom i samostalnom uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa (članak 2. stavak 4. al. 1. Ustava), posebice onih iz već rečenog članka 56. stavak 2. Ustava, na opisani način uredi pitanje visine i isplate nadoknade koja pripada korisnicima prava na porodni dopust. Nije povrijeđeno niti načelo pravne sigurnosti, budući da se ta regulacija odnosi jednako na sve one koji ispunjavaju zakonom propisane uvjete za priznanje prava na ovu nadoknadu.
NN 35/1998 • Iz tih razloga Ustavni sud je ocijenio da navodi predlagatelja glede neustavnosti odredbi Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenom osiguranju nisu ustavnopravno utemeljeni.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 35/1998 • Objava ovog rješenja (t. 3. izreke) zasniva se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 35/1998 • PREDSJEDNIKA USTAVNOG SUDA REPUBLIKE HRVATSKE JADRANKA CRNIĆA
NN 35/1998 • u odnosu na odluku Ustavnog suda Republike Hrvatske broj U-I-55/1997 i dr. od 4. ožujka 1998.
NN 35/1998 • Smatram da je trebalo prihvatiti prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti osporenog zakona, te utvrditi da nije suglasan s Ustavom ukoliko se odnosi već na zatečene korisnike prava na nadoknadu.
NN 35/1998 • Učinak tog utvrđenja bio bi u odnosu na tu neustavnost osporenog zakona jednak učinku odluke o ukidanju cijelog ili pojedinih odredaba zakona (članak 126. stavak 1. Ustava i članak 21. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske - "Narodne novine", br. 13/91 - u nastavku teksta: Ustavni zakon). Time bi svatko kome je povrijeđeno pravo pravomoćnim pojedinačnim aktom donijetim na osnovu odredbi za koje je utvrđeno da nisu u suglasnosti s Ustavom imao pravo tražiti od nadležnog tijela izmjenu tog pojedinačnog akta odgovarajućom primjenom odredaba o ponavljanju postupka (članak 23. stavak 2. Ustavnog zakona). Razlozi koje sam iznosio u tijeku ustavnopravnog postupka, a posebno u mom pismenom koreferatu od 11. velječe 1998. godine br. U-I-55/1997 i dr., temelj su i ovog izdvojenog mišljenja, te ih iznosim kako slijedi:
NN 35/1998 • b) Smatram, međutim, da od tog načela postoje iznimke. Ovdje se neću upuštati u "vječno" pitanje retroaktivnosti zakona, a nti ono o stečenim pravima. Nema sumnje da su oba ta pitanja od značaja i za ocjenu ustavnosti u ovoj stvari. Međutim, svoje razmišljanje o neustavnosti osporenih odredbi temeljim prije svega na odredbi članka 1. stavak 1. Ustava o Republici Hrvatskoj kao socijalnoj državi, te odredbi članka 3. Ustava o socijalnoj pravdi i vladavini prava. Iz tih odredbi izvodim da i ustavno pravo (bolje reći deklaraciju) iz članka 56. stavak 2. Ustava prema kome se: "prava u svezi s porođajem, materinstvom i njegom djece uređuju zakonom", treba zasnivati na spomenutim temeljnim odredbama Ustava, te smatram da je osporenim Zakonom i ono povrijeđeno.
NN 35/1998 • 2. Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske usvojio je Nacionalni program demografskog razvitka Republike Hrvatske. Ukazujući na izuzetno nepovoljnu demografsku sliku Republike Hrvatske razmotrio je brojne prijedloge ne samo za stvaranje pozitivnog duhovnog ozračja u razrješenju ovog jednog od najtežih pitanja, već i prijedloge poticajnih mjera (sve masnim slovima u ovom izdvojenom mišljenju naznačio J. C.) populacijske politike, koje su se odnosile i na materijalni položaj obitelji, a i status roditelja. Čini mi se korisnim iz tog programa navesti slijedeće:
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 16/92, Broj 100/01,
Broj 36/01, Broj 95/97,
Broj 9/94, Broj 172/04
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA