PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 48/1997 • uz obilježje br. 7 - "Vrsta poslovne promjene" (obrazac KO 3)
NN 48/1997 • 1. Usvaja se ustavna tužba i ukida se rješenje Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-7954/93-8 od 10. studenoga 1993. godine.
NN 48/1997 • 2. Predmet se vraća Upravnom sudu Republike Hrvatske na ponovni postupak.
NN 48/1997 • U uvodu označeni podnositelji ustavne tužbe podnijeli su ovom Sudu pravodobnu i dopuštenu ustavnu tužbu povodom rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-7954/93-8 od 10. studenoga 1993., a kojim rješenjem je odbačena njihova tužba podnesena protiv rješenja Hrvatskog fonda za privatizaciju broj: 51-04/93-01/37/III od 12. svibnja 1993., radi zaštite ustavnih prava iz članka 14. i 15. Ustava Republike Hrvatske.
NN 48/1997 • Podnositelji ustavne tužbe smatraju da im je osporenim rješenjem onemogućena sudska kontrola, zbog uskraćivanja prava na žalbu, kao i na drugu pravnu zaštitu, a čime su im kako tvrde povrijeđena ustavna prava koja proizlaze iz članka 14. Ustava, koji zajamčuje jednakost svih pred zakonom, kao i prava iz članka 15. Ustava. U čemu nalaze povrede ustavnih prava iz članka 15. Ustava nisu naveli.
NN 48/1997 • Prema članku 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu, ako smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda ili prava čovjeka i građanina.
NN 48/1997 • Da bi se osigurala jednakost svih pred zakonom svim građanima mora se omogućiti kontrola zakonitosti pojedinačnih akata, ukoliko se tim aktima rješava o nekom njihovom pravu.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 48/1997 • Prema članku 6. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91, 9/92 i 77/92) upravni spor se može voditi protiv upravnog akta, a stavak 2. istog članka određuje da je upravni akt, prema ovom Zakonu, akt kojim tijela iz članka 5. istog Zakona (državni organi i organizacije) u obavljanju javnih ovlasti rješavaju o stanovitom pravu ili obvezi određenog pojedinca ili organizacije u kakvoj pravnoj stvari.
NN 48/1997 • U konkretnom predmetu Hrvatski fond za privatizaciju donio je rješenje kojim je poništio određene radnje u pretvorbi poduzeća "A.", te dionice koje su u toj pretvorbi kupili podnositelji ustavne tužbe prenio na Hrvatski fond za privatizaciju (upravo ta kupnja je predmetom poništenja).
NN 48/1997 • Navedeno poništenje, naprijed opisanih radnji, Hrvatski fond za privatizaciju izvršio je temeljem članka 45a. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća ("Narodne novine", broj 18/91, 83/92, 84/92, 94/93, 2/94 i 9/95).
NN 48/1997 • Takvo stajalište Upravni sud obrazlaže i pozivom na članak 12. Zakona o pretvorbi, gdje se izričito u stavku 4. navodi da samo poduzeće kojem je odbijena suglasnost za pretvorbu može pokrenuti upravni spor.
NN 48/1997 • Međutim, taj stavak 4. članka 12. ne može se tumačiti na način da je za osobe koje su nakon odobrene pretvorbe stekle neka prava na temelju radnji u pretvorbi, isključeno pokretanje upravnog spora.
NN 48/1997 • Tim osobama u postupku kontrole se mora nužno pružiti pravno sredstvo radi zaštite njihovih eventualnih prava, jer poništenjem određenih radnji gube određena prava (u konkretnom slučaju prava na dionice koje bi prešle u njihovo vlasništvo da te radnje nisu poništene).
NN 48/1997 • Kako ni Upravni sud Republike Hrvatske ne dovodi u pitanje da je rješenje Hrvatskog fonda za privatizaciju, doneseno u skladu s člankom 45a. Zakona o pretvorbi društvenih poduzeća, upravni akt samo što isključuje upravni spor za sve druge osobe osim za poduzeće u pretvorbi, Ustavni sud je utvrdio da je u konkretnom slučaju trebalo primijeniti članak 16. Zakona o upravnim sporovima i dati podnositeljima ustavne tužbe (zainteresiranoj osobi), kao trećoj osobi položaj stranke i omogućiti joj pokretanje upravnog spora.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 84/02, Broj 160/04,
Broj 71/00, Broj 35/98,
Broj 79/07, Broj 146/99
LINK - POSLOVNI PROGRAMI, INVESTICIJE, POTICAJI, KREDITI, UGOVORI