PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 50/1999 • U tim slučajevima prijava državnom odvjetništvu predstavlja prijedlog za pokretanje postupka.
NN 50/1999 • Ustavni sud smatra da je u ovom slučaju volja zakonodavca išla za zaštitom obitelji i da zakonodavac smatra da upravo na taj način štiti obitelj prepuštajući unutar nje donošenje odluke o progonu počinitelja. Zbog toga unatoč dilemama koje se prirodno pojavljuju zbog osobnog stava pojedine osobe prema načinu zaštite obitelji i osobnog integriteta, Ustavni sud ocjenjuje prijedloge neosnovanima jer nema osnova sumnji da bi navedene odredbe bile suprotne nekom ustavnom jamstvu ili temeljnoj odredbi Ustava. Ustav u čl. 61. st. 1. određuje da je obitelj pod posebnom zaštitom države. Odredbe čl. 62., 63. i 64. Ustava također zaštićuju obitelj.
NN 50/1999 • Stoga odredbe čl. 102. st. 2. i čl. 188. st. 5. KZ, unatoč argumentiranim navodima podnositelja prijedloga, a s obzirom na često teške slučajeve poremećenih odnosa u obitelji, ne dovode do osnovane sumnje da bi ove zakonske odredbe bile suprotne čl. 61.
NN 50/1999 • 4. Neosnovano se, po ocjeni Ustavnog suda smatra da su čl. 200. KZ - kazneno djelo klevete, čl. 201. KZ - kazneno djelo iznošenja osobnih i obiteljskih prilika i čl. 235. KZ - kazneno djelo ucjene, suprotni ustavnim odredbama čl. 1., 14. i 26. Ustava, zbog nedefiniranog pojma ugleda koji je zaštićen ovim odredbama.
NN 50/1999 • 5. Ustavni sud ocjenjuje da nema osnovane sumnje da bi odredbe čl. 233. st. 2. KZ bile suprotne odredbama čl. 14., 49. u svezi s čl. 5. Ustava.
NN 50/1999 • Osporena odredba pod naslovom »Lihvarski ugovor« u stavku 2. određuje se da će kaznom iz stavka 1. (novčana kazna ili kazna zatvora do jedne godine) kazniti tko se bavi davanjem zajmova uz ugovaranje nerazmjerne imovinske koristi.
NN 50/1999 • Nema osnove tvrdnji da su odredbom čl. 233. st. 2. KZ potencijalni zajmodavci dovedeni u neravnopravan položaj u odnosu na osobe koje pod istim uvjetima sklapaju druge poslove, jer su za protupravna ponašanja druge vrste relevantne druge inkriminacije.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 50/1999 • Ustavni sud ocjenjuje da stoga nema protuustavnosti osporavane odredbe kako se navodi u prijedlogu. Upravo je država dužna zaštititi osobe da ne budu iskorištene od drugih zbog nužde u kojoj se nalaze - što je zakonodavac imao u vidu baš ovom osporavanom odredbom. Zaštita slabih i nemoćnih kao i socijalno ugroženih temelj je niza ustavnih odredbi.
NN 50/1999 • 6. Neosnovano navode predlagatelji da je čl. 310. st. 1. KZ suprotan čl. 1. i 14. Ustava odnosno da je protuustavan.
NN 50/1999 • Osporavana odredba pod naslovom »Nadripisarstvo« glasi: »Tko se neovlašteno bavi pružanjem pravne pomoći, kaznit će se novčanom kaznom ili kaznom zatvora do jedne godine.«
NN 50/1999 • IV. S obzirom da je o prijedlozima konačno odlučeno nije bilo pretpostavki za odlučivanje o prijedlogu za donošenje rješenja o privremenoj obustavi izvršenja pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi zakona ili drugih propisa, čija se ustavnost odnosno zakonitost ocjenjuje, pozivom na čl. 18. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 50/1999 • Objava ovog rješenja (izreka pod II.) temelji se na odredbi čl. 20. Ustavnog Zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 51/1999 • Prihvaća se sudjelovanje Republike Hrvatske u Dvanaestoj popuni sredstava (»Additional Resources: Twelfth Replenishment«) Međunarodnog udruženja za razvoj (IDA) na temelju Rezolucije br. 194, usvojene 8. travnja 1999. godine većinom glasova svih zemalja članica IDA-e.
NN 51/1999 • Dvanaestom popunom sredstava IDA-e, ukupna sredstva IDA-e povećavaju se za 8.649,95 milijuna SDR. Dvanaesta popuna sredstava IDA-e obavlja se tako da zemlje članice Prve skupine, tzv. kontributori, uplaćuju dio sredstava koje nosi pravo glasa i dio sredstava bez prava glasa odnosno doprinose. Zemljama članicama IDA-e svrstanima u Drugu skupinu, među kojima je i Republika Hrvatska, omogućava se da uplatom određenog iznosa održe postojeći odnos između svoje i glasačke moći drugih zemalja članica IDA-e.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 63/07, Broj 38/07,
Broj 81/96, Broj 26/05,
Broj 34/07, Broj 76/09
LINK - TRGOVINA, ZAPOSLENJA, NATJEČAJI, JAVNI SERVISI, UPRAVA