PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 42/2007 • (2) Pravo na samoupravu ostvaruje se preko lokalnih, odnosno područnih (regionalnih) predstavničkih tijela koja su sastavljena od članova izabranih na slobodnim i tajnim izborima na temelju neposrednog, jednakog i općega biračkog prava.
NN 42/2007 • (4) Predsjednik je dužan sazvati sjednicu predstavničkog tijela na obrazloženi zahtjev najmanje jedne trećine članova predstavničkog tijela u roku od 15 dana od primitka zahtjeva.
NN 42/2007 • (5) Ukoliko predsjednik predstavničkog tijela ne sazove sjednicu u roku iz stavka 4. ovoga članka, sjednicu će sazvati općinski načelnik, gradonačelnik ili župan u roku od 15 dana.
NN 42/2007 • (6) Nakon proteka rokova iz stavka 5. ovoga članka sjednicu može sazvati, na zahtjev jedne trećine članova predstavničkog tijela, čelnik središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove lokalne i područne (regionalne) samouprave.
NN 42/2007 • Uz zahtjev za sazivanje sjednice, podnositelj zahtjeva je dužan predložiti dnevni red sjednice i dostaviti materijal odnosno prijedlog akta za raspravu i odlučivanje, ako ih već nisu dostavili ovlašteni predlagatelji.
NN 42/2007 • 4. Iz mjerodavne dokumentacije sadržane u spisu predmeta i osporene presude razvidno je sljedeće:
NN 42/2007 • – podneskom od 20. veljače 2006. godine (koji je u Gradskom poglavarstvu Grada Osijeka zaprimljen 21. veljače 2006. godine), pozivom na članak 115. Poslovnika, jedanaestoro (11) vijećnika Gradskog vijeća (među kojima je bio i podnositelj ustavne tužbe) podnijelo je zahtjev za sazivanje sjednice Gradskog vijeća, te predložilo sljedeći dnevni red: »1. Izvješće i rasprava o povećanju cijena komunalnih usluga koje pružaju U. d.o.o., GPP d.o.o. i V. O. d.o.o. s prijedlogom opoziva suglasnosti na cjenike trgovačkih društava koje je Gradsko poglavarstvo donijelo na 34. sjednici«;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 42/2007 • – na početku sporne sjednice bilo je nazočno petnaest (15) vijećnika (od ukupno 25);
NN 42/2007 • – najavivši »utvrđivanje dnevnog reda«, predsjednik je nazočne vijećnike pozvao da iznesu prijedloge za izmjenu ili dopunu predloženog dnevnog reda;
NN 42/2007 • – nakon utvrđenja da nema takvih prijedloga, predsjednik je stavio predloženi dnevni red na glasovanje;
NN 42/2007 • (Predsjednik): »Konstatiram za utvrđivanje dnevnog reda potrebna je natpolovična većina. Konstatiram da ovaj dnevni red nije usvojen i zaključujem sjednicu.«
NN 42/2007 • Predsjednik: »Radi zapisnika, u međuvremenu su ušli i ostali vijećnici, dakle, nazočno je 21 vijećnik ovoga trenutka. Predloženi dnevni red je dobio 8 glasova. Da bi se dnevni red utvrdio potrebna je apsolutna većina, dakle 13, dnevni red nije usvojen. Hvala lijepa. Zaključujem 8. sjednicu.«
NN 42/2007 • 5. Na prijedlog podnositelja i ostalih deset vijećnika Gradskog vijeća koji su predložili sazivanje sjednice, Središnji državni ured za upravu je na temelju članka 78. Zakona proveo nadzor nad zakonitošću rada Gradskog vijeća, te je Odlukom od 4. travnja 2006. godine poništio spornu sjednicu, a odlučivanje o dnevnom redu oglasio ništavim.
NN 42/2007 • Navedena Odluka od 4. travnja 2006. utemeljena je na stajalištu da predsjednik Gradskog vijeća nije postupio sukladno članku 34. stavku 4. u vezi s člankom 51. stavkom 4. Zakona. Samim sazivanjem sjednice, bez provođenja rasprave i odlučivanja o prijedlogu trećine vijećnika, prema stajalištu Središnjeg državnog ureda za upravu, članak 34. stavak 4. Zakona nije poštivan u cijelosti. Naime, svrha i cilj navedene odredbe nije sazivanje sjednice, već je to i rasprava i odlučivanje o prijedlogu, jer samo na takav način trećina vijećnika, kao manjina u predstavničkom tijelu, može ostvariti pravo da se i o takvom prijedlogu raspravlja. Pritom je nedvojbeno da zakonom propisana većina donosi odluku u formalnopravnom i materijalnopravnom smislu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 2/03, Broj 12/02,
Broj 140/97, Broj 83/09,
Broj 68/01, Broj 77/08
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA