PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-2-1-4-clanak-87-stavak-pbuu NN 13/2008

• 2.2.1. Čak i ako je obično korisnik potpore zajmoprimac, nije isključeno i da u određenim okolnostima i vjerovnik može imati korist od potpore. U tom slučaju, Komisija će zasigurno postupiti sukladno ovim pravilima.


Stranica 2008-02-13-365 NN 13/2008

• 3.1. U slučaju pojedinačnog državnog jamstva, element potpore mora biti procijenjen s obzirom na pojedinosti jamstva i kredita (ili druge financijske obveze). Relevantni čimbenici posebno uključuju trajanje i iznos jamstva i kredita, rizik neizvršenja obveze od strane dužnika, naknadu koju je zajmoprimac platio za jamstvo, karakter bilo kojeg ponuđenog instrumenta osiguranja, način i vrijeme kada bi državno jamstvo moglo biti aktivirano u svrhu plaćanja duga, te sredstva (npr. proglašenje stečaja) koja država može koristiti za povrat novca kojeg je zajmoprimac dugovao kada je jamstvo aktivirano.


Internet NN 13/2008

• 3.2. Novčana protuvrijednost potpore u obliku državnog jamstva u određenoj godini može se računati:


Internet stranice NN 13/2008

• – na isti način kao i protuvrijednost potpore u obliku beskamatnog kredita, gdje subvencija kamata predstavlja razliku između tržišne kamatne stope i stope postignute zahvaljujući državnom jamstvu, nakon što se odbiju sve plaćene premije, ili


Internet stranice NN 13/2008 • – pomoću bilo koje druge objektivno utemeljene i općeprihvaćene metode.
Internet stranice NN 13/2008 • Uobičajeni način izračuna za pojedinačna jamstva bi trebala u načelu predstavljati prva metoda izračuna, dok bi za programe državnih jamstava vrijedila druga metoda.
Internet stranice NN 13/2008 • Faktor rizika bi se trebao temeljiti na dosadašnjim iskustvima neizvršavanja obveza prema kreditima odobrenim pod sličnim okolnostima (sektor, veličina poduzeća, razina opće gospodarske aktivnosti).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 13/2008
• Ukoliko, u vrijeme kada se odobrava kredit, postoji velika vjerojatnost da zajmoprimac neće izvršiti svoju obvezu, npr. jer se nalazi u financijskim poteškoćama, vrijednost jamstva može biti jednaka iznosu efektivno pokrivenim tim jamstvom.

Poslovne stranice NN 13/2008
• 3.3. Ukoliko je financijska obveza u potpunosti pokrivena državnim jamstvom, zajmodavac je manje motiviran da pravilno procijeni, osigura i minimizira rizik koji proizlazi iz kreditiranja, te posebice da ispravno procijeni kreditnu sposobnost zajmoprimca. Takvu procjenu rizika isto tako ne mora uvijek izvršiti jamac, uslijed nedostatka načina da to učini. Nedostatak motivacije za minimiziranje rizika nevraćanja kredita može potaknuti zajmodavce da ugovore kredite s većim komercijalnim rizikom od uobičajenog te se na taj način može povećati iznos visoko-rizičnih jamstava u državnom portfelju.

Servis NN 13/2008 • 3.4. Komisija smatra da barem 20% iznosa nepokrivenog državnim jamstvom može poslužiti kao odgovarajuće ograničenje koje bi potaknulo zajmodavce da pravilno procjenjuju kreditnu sposobnost zajmoprimca(5), da pravilno osiguraju svoje kredite, te da minimiziraju rizik povezan s transakcijom (6). Komisija će stoga, u pravilu, kritički preispitati sva jamstva koja u cijelosti (ili gotovo u cijelosti) pokrivaju financijsku transakciju.
Glasnik NN 13/2008 • 4.1. Pojedinačno jamstvo ili program jamstava izdan od strane države nisu obuhvaćeni člankom 87. stavkom 1. kada ne postoji potpora koja daje prednost određenim trgovačkim društvima ili proizvodnji određenih dobara. U tim slučajevima, prijava države članice nije potrebna. Isto tako, jamstvo ne predstavlja državnu potporu prema članku 87. stavku 1. kada ta mjera ne utječe na trgovinu između država članica.
Novo NN 13/2008 • 4.2. Komisija smatra da zadovoljenje svih sljedećih uvjeta osigurava da pojedinačno državno jamstvo ne predstavlja državnu potporu prema članku 87. stavku 1:
Poslovi NN 13/2008 • (c) jamstvo je povezano s posebnom financijskom transakcijom, jamstvo je za fiksni maksimalni iznos, ne pokriva više od 80% neotplaćenog kredita ili druge financijske obveze (osim za obveznice i slične instrumente) i nije otvoreno;
Poticaji NN 13/2008 • (d) tržišna naknada jamstva je plaćena (koja odražava, između ostalog, iznos i trajanje jamstva, instrument osiguranja kojeg je ponudio zajmoprimac, financijski položaj zajmoprimca, sektor poslovanja i izglede, stopu neispunjenja obveze, te ostale ekonomske uvjete).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 13/00, Broj 88/02, Broj 112/04, Broj 65/00, Broj 146/05, Broj 116/05


LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA Pregled