PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-20-sud-je-pozvan-njha NN 58/2008

• »Primjeren način kojim se utvrđuje da li (konkretna) mjera predstavlja državnu potporu je primjena kriterija, koji je spomenut u odluci Komisije i koji, štoviše, belgijska Vlada nije osporila, za određivanje do koje bi mjere poduzetnik bio u stanju ishoditi predmetne iznose na tržištima privatnoga kapitala. U slučaju poduzetnika čiji je kapital gotovo u potpunosti u vlasništvu javnih tijela taj se test, poglavito, sastoji iz pitanja da li bi privatni dioničar u sličnim okolnostima, uzimajući u obzir predvidljivost prinosa i zanemarivši sve društvene, regionalne mjere i sektorska pitanja, upisao predmetni kapital«.


Stranica 2008-05-58-1955 NN 58/2008

• 5 Direktiva Vijeća 81/363/EEZ od 28. travnja 1981. (SL br. L 137, 23.5.1981., str. 39.). Vidi, poglavito, zadnju uvodnu izjavu i članak 1. točku (e).


Internet NN 58/2008

• 6 Odluka Komisije 322/89/EZUČ, od 1. veljače 1989. (SL br. L 38, 10.2.1989., str.8.).


Internet stranice NN 58/2008

• 7 Direktiva Vijeća 90/684/EEZ od 21. prosinca 1990., (SL br. L 380, 31.12.1990., str.27.).


Internet stranice NN 58/2008 • 10 Priopćenje državama članicama o udjelima javnih tijela u kapitalu poduzetnika (Bilten EZ-a 9 – 1984.).
Internet stranice NN 58/2008 • 14 Odluke u slučajevima Meura (SL L 276, 19.10.1984., str. 34.), Leeuwarden (SL br. L 277, 29.9.1982., str. 15.), Intermills I (SL br. L 280, 2.10.1982., str. 30.), Boch/Noviboch (SL br. L 59, 27.2.1985., str. 21.), Boussac (SL br. L 352, 15.12.1987., str. 42.), Alfa-Fiat (SL br. L 394, 31.5.1989., str. 9.), Pinault-Isoroy (SL br. L 119, 7.5.1988., str. 38.), Fabelta (SL br. L 62, 3.3.1984., str. 18.), Ideal Spun (SL br. L 283, 27.10.1984., str. 42.), Renault (SL br. L 220, 11.8.1988., str. 30.), Veneziana Vetro (SL br. L 166, 16.6.1989., str. 60.), Quimigal (SL br. C 188, 28.7.1990., str.3.) i IOR/Finalp (još neobjavljena) u kojima se mogu naći ista obrazloženja.
Internet stranice NN 58/2008 • 15 Odluke u slučajevima CDF/Orkem, djelomično, (op. cit), Quimigal, djelomično, (op. cit), Intermills II (Bilten EZ-a 4-1990, točka 1.1.34) i Ernaelsteen (18. Izvješće o tržišnom natjecanju, točke 212. i 213.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 58/2008
• 20 Vidi i slučaj Intermills 323/82, združene slučajeve Leeuwarden 296/318/82, slučaj Meura 234/84 u kojima se mogu naći jednaka obrazloženja.

Poslovne stranice NN 58/2008
• 22. Do danas se većina slučajeva, iako nipošto svi koji su dospjeli pred Vijeće, Komisiju i Sud u kojima se primijenilo načelo ulagatelja u tržišnome gospodarstvu, ticala dokapitalizacije poduzetnika gubitaša ili čak onih pred stečajem. Jedan od ciljeva ovoga priopćenja je povećati transparentnost sustavnijom primjenom pravila o državnim potporama:

Servis NN 58/2008 • (i) na javne poduzetnike u svim okolnostima, ne samo na one koji ostvaruju gubitke kao što je trenutno slučaj,
Glasnik NN 58/2008 • 23. Tu pojačanu transparentnost politike potrebno je postići jasnom primjenom načela ulagatelja u tržišnome gospodarstvu na javne poduzetnike u svim okolnostima te na sva javna sredstva obuhvaćena u Direktivi o transparentnosti. Načelo ulagatelja u tržišnome gospodarstvu koristi se iz razloga što:
Novo NN 58/2008 • (i) ono predstavlja primjereni standard za mjerenje bilo kakve financijske prednosti koju uživa javni poduzetnik u odnosu na odgovarajućeg privatnog poduzetnika ili za osiguravanje neutralnoga postupanja prema javnim i privatnim poduzetnicima,
Poslovi NN 58/2008 • Ukoliko se ovo pojašnjenje ne primijeni, postoji opasnost ne samo od izostanka transparentnosti, nego i od diskriminacije protiv privatnih poduzetnika koja nemaju jednake veze s javim tijelima niti jednak pristup javnim sredstvima. Ovo je priopćenje logički nastavak postojeće politike, a ne kakvo novo radikalno odstupanje od iste i potrebno je kako bi se objasnila primjena načela na širi raspon okolnosti i na širi raspon sredstava. Zapravo, Sud, Komisija i Vijeće već su primijenili načelo ulagatelja u tržišnome gospodarstvu u ograničenom broju slučajeva i to na one oblike javnih sredstava koji ne predstavljaju vlasnički kapital, a koji su također predmet ovoga priopćenja – npr. jamstva, zajmovi, prinos na kapital 24.
Poticaji NN 58/2008 • 24. Jamstva. U slučaju IOR/Finalp (op. cit.) Komisija je bila mišljenja da je situacija u kojoj je državni holding poduzetnik postao stopostotni vlasnik poduzetnika u poteškoćama (čime je, prema talijanskom trgovačkom pravu postalo izloženo neograničenoj odgovornosti) jednakovrijedna preuzimanju dodatnoga rizika jer se time zapravo daje neograničeno jamstvo. Koristeći svoje dobro utvrđeno načelo Komisija je izjavila da bi ulagatelja u tržišnom gospodarstvu u normalnim okolnostima nerado postao jedini dioničar poduzetnika, ukoliko uslijed toga za isto mora preuzeti neograničenu odgovornost; isti bi se pobrinuo da taj dodatni rizik bude manji od dodatne dobiti.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 60/96, Broj 66/01, Broj 113/97, Broj 48/04, Broj 18/94, Broj 104/01


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled