PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 44/2005 • Podnositelji su dana 25. studenoga 1986. godine podnijeli tužbu Općinskom sudu u Dubrovniku radi naknade štete protiv Socijalističke Republike Hrvatske.
NN 44/2005 • Ustavni sud je utvrdio da u razmatranom pravno relvantnom razdoblju, Općinski sud u Dubrovniku nije poduzeo niti jednu radnju relevantnu za meritorno odlučivanje o tužbenom zahtjevu podnositelja. Razdoblje neaktivnosti suda traje od 5. studenoga 1997. do 12. kolovoza 2004. godine (šest godina, devet mjeseci i sedam dana).
NN 44/2005 • Podnositelji ustavne tužbe kao tužitelji u parničnom postupku nisu pridonijeli duljini postupka.
NN 44/2005 • 5. Ustavni sud utvrđuje da se predmet vodi u trajanju duljem od sedamnaest godina, te da je u razdoblju nakon 5. studenoga 1997. godine pa do podnošenja ustavne tužbe izostala bilo kakva aktivnost suda. S obzirom na dugotrajnost postupka potrebno je istaći da se razdoblje neaktivnosti suda proteže i na razdoblje prije 5. studenoga 1997. godine, koje traje od 22. listopada 1993. godine, kada je sud zatražio podatke od Prometne policije u Dubrovniku, a što je ujedno i posljednja radnja koju je sud poduzeo u ovom predmetu.
NN 44/2005 • Stoga je u smislu odredbe članka 63. Ustavnog zakona, donijeta odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.
NN 44/2005 • 6. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao u točkama III. i IV. izreke ove odluke.
NN 44/2005 • Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje odluke u razumnom roku, Ustavni sud utvrđuje uzimajući u obzir okolnosti svakog pojedinog predmeta uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 44/2005 • 8. Predsjednik Općinskog suda u Dubrovniku dužan je dostaviti Ustavnom sudu pisanu obavijest o datumima donošenja i otpreme odluke najkasnije osam (8) dana od dana njene otpreme, a najkasnije osam (8) dana od isteka roka određenog u točki II. izreke ove odluke. Ovaj nalog temelji se na članku 31. stavcima 4. i 5. Ustavnog zakona.
NN 44/2005 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Željko Potočnjak, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija, Agata Račan, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst i Milan Vuković, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom A. F. iz R., na sjednici održanoj 17. ožujka 2005. godine, jednoglasno je donio
NN 44/2005 • 1. Pravodobna i dopuštena ustavna tuža podnijeta je protiv rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-M-9272/98 od 15. svibnja 2003. godine, kojim je odbačena tužba podnositelja (tužitelja u upravnom sporu radi nedonošenja rješenja).
NN 44/2005 • 2. Podnositelj smatra da je osporenim rješenjem povrijeđeno ustavno pravo zajamčeno odredbom članka 14. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske, te odredbe članaka 1., 3. i 5. Ustava.
NN 44/2005 • U ustavnoj tužbi navodi da je od upravnog tijela tražio povrat duga glede neisplaćenih razlika mirovine, a koje mu pripadaju temeljem odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-I-283/1997 od 12. svibnja 1998. godine (»Narodne novine«, broj 20/97). Ističe da je istina da je požurnicu poslao nekoliko dana prije vremena, ali smatra da to ne predstavlja veliku pogrešku.
NN 44/2005 • 3. Odredbom članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine« broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), propisano je da svatko može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da mu je pojedinačnim aktom tijela državne vlasti, tijela jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili pravne osobe s javnim ovlastima, kojim je odlučeno o njegovim pravima i obvezama ili o sumnji ili optužbi zbog kažnjivog djela, povrijeđeno ljudsko pravo ili temeljna sloboda zajamčena Ustavom.
NN 44/2005 • Ustavna tužba nije pravno sredstvo u sustavu redovnih ili izvanrednih pravnih lijekova, nego poseban institut za ocjenu pojedinačnih akata tijela državne vlasti i pravnih osoba s javnim ovlastima radi zaštite ljudskih prava i temeljnih sloboda zajamčenih Ustavom. Slijedom navedenog, Ustavni sud, tijekom postupka pružanja ustavnosudske zaštite, u pravilu, unutar zahtjeva istaknutog u ustavnoj tužbi, utvrđuje je li u postupku odlučivanja o pravima i obvezama pojedinca došlo do ustavno nedopuštenog posizanja u ljudska prava i temeljne slobode.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 36/91, Broj 2/01,
Broj 84/02, Broj 46/94,
Broj 80/02, Broj 94/08
LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA