PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 85/2007 • 4.1. Odredbe osporenog Zakona primjenjuju se (kada se radi o slučajevima gdje Republika Hrvatska podmiruje nesporne izravne obveze pravnih osoba s područja Republike Hrvatske) tek uz prethodno ispunjenje nekoliko pretpostavki koje čine ove obveze nespornim i izravnim obvezama domaćih pravnih osoba prema stranim vjerovnicima.
NN 85/2007 • – sklapanje novog dvostranog ugovora između Republike Hrvatske i odgovarajuće »sudjelujuće zemlje ugovornice« (članice tzv. Pariškog kluba iz Općeg sporazuma) o preuzimanju i reprogramiranju određenih obveza,
NN 85/2007 • – sukladno odredbi članka 139. stavka 1. Ustava, akt ratifikacije dvostranog ugovora o preuzimanju i reprogramiranju određenih obveza, kojim dvostrani ugovori postaju dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske, u skladu s odredbom članka 140. Ustava.
NN 85/2007 • Pritom, vezano uz konkretan slučaj, valja napomenuti da je Vlada Republike Hrvatske s Vladom Savezne Republike Njemačke, 20. lipnja 1996., sklopila bilateralni Sporazum o preuzimanju i reprogramiranju vanjskog duga Republike Hrvatske (Zakon o potvrđivanju – »Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 11/96.), a predmet navedenog Sporazuma su i potraživanja izvan reprograma, odnosno zaostala potraživanja po osnovi glavnica i kamata po ugovorima koji su zaključeni na temelju Ugovora o platnom prometu između bivše DDR i FNRJ, iz 1957. godine.
NN 85/2007 • 4.3. Osporeni Zakon propisuje postupak prethodnog ugovaranja načina podmirivanja međusobnih potraživanja između domaćih pravnih osoba odnosno onih subjekata koji su dužnici, jamci odnosno korisnici sredstava po kreditima i drugim poslovima iz izvornih ugovora sa stranim vjerovnicima, i Republike Hrvatske, kao subjekta koji za njih odnosno umjesto njih podmiruje dugovanja prema inozemnim vjerovnicima.
NN 85/2007 • Prethodno ugovaranje način je sporazumnog i mirnog razrješavanja regresnih odnosa, po svojoj je prirodi dvostrano i stoga sadrži određene zaštitne elemente, na način da dužniku (korisniku, jamcu), kao ugovornoj strani u tom ugovoru, pripada pravo stavljati prigovore, predlagati i dogovarati uvjete i način plaćanja i sl.
NN 85/2007 • 5. S obzirom na navedeno, nalog ovlaštenoj organizaciji za platni promet za blokadu računa dužnika (korisnika, jamca), koji je propisan osporenim dijelom odredbe članka 9. Zakona, predstavlja alternativni akt Ministarstva financija kojim se, u nedostatku odgovarajućeg ugovora to jest sporazumnog rješenja međusobnih odnosa, na drugi način – prinudno, razrješavaju regresni odnosi nastali podmirenjem određenog vanjskog dugovanja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 85/2007 • Slijedom izloženog, a imajući u vidu cjelokupan postupak multilateralnog i bilateralnog pregovaranja i ugovaranja, ratifikacije ugovora u zakonodavnom tijelu i mogućnost sporazumnog uređivanja regresnih odnosa, što sve prethodi mogućem izdavanju naloga za blokadu računa pravne osobe dužnika (korisnika, jamca), prema ocjeni Ustavnog suda, izdavanje naloga za blokadu računa, kako to propisuje odredba članka 9. Zakona u osporenom dijelu, ne može se smatrati samovoljnim aktom nadležnog Ministarstva financija.
NN 85/2007 • 6. Podnositelj prijedloga svoje stajalište o jednostranosti i samovoljnosti postupanja nadležnog državnog Ministarstva zasniva osobito na činjenici da osporeni Zakon ne sadrži odredbe o pravu na žalbu protiv naloga za blokadu računa, kao niti o utuživosti tog akta pred tijelom sudbene vlasti.
NN 85/2007 • Na navedeni način ukazuje na protuustavnost koja bi se sastojala u nedostatku zakonom predviđenog dopuštenog pravnog puta za pobijanje takve vrste akata, a čime se, prema mišljenju podnositelja, vrijeđaju neke od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske, osobito jednakost i vladavina prava. Povreda jednakosti i vladavine prava očitovala bi se, prema podnositelju, u tome što osporeni Zakon ne jamči pravo na žalbu niti na sudsku kontrolu akta donesenog na temelju osporene zakonske odredbe.
NN 85/2007 • Protiv naloga za blokadu računa, propisanog osporenim dijelom odredbe članka 9. Zakona, nije predviđena mogućnost podnošenja žalbe odnosno pokretanja upravnog spora. Zakon takvu odredbu ne sadrži.
NN 85/2007 • Međutim, iz navoda podnesenog prijedloga proizlazi zaključak da za podnositelja zapravo nije sporan nalog iz osporenog dijela članka 9. Zakona, kao takav, već činjenica da nije propisan pravni lijek koji bi se mogao koristiti protiv takvog naloga.
NN 85/2007 • Nalog Ministarstva financija za blokadu računa pravne osobe po svojoj prirodi nedvojbeno jest pravni akt, jer se temelji na zakonu i jer ga donosi ovlašteno tijelo.
NN 85/2007 • Međutim, pri njegovom donošenju ne vodi se nikakav postupak, te on nema obilježja upravnog akta u smislu odredbe članka 6. stavka 2. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine« broj 53/91., 9/92. i 77/92.), a nedvojbeno nije niti akt tijela sudbene vlasti.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 40/94, Broj 56/02,
Broj 50/07, Broj 126/04,
Broj 94/01, Broj 28/06
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA