PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 89/2006 • U odnosu na članak 49. stavak 2. Ustava, Ustavni sud upućuje na navode istaknute u točki 4.3. obrazloženja ovog rješenja, pri čemu opetovano ističe da djelatnosti koje se obavljaju kao javne službe ne podliježu jamstvima slobode poduzetništva u smislu članka 49. stavka 2. Ustava.
NN 89/2006 • 6. Ustavni sud nije prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 82. stavaka 5. i 6. Zakona, koji glase:
NN 89/2006 • Poliklinika mora za svaku svoju djelatnost zapošljavati u radnom odnosu na neodređeno vrijeme najmanje jednog doktora medicine, odnosno stomatologije specijalista odgovarajuće grane specijalnosti, ovisno o djelatnostima poliklinike.
NN 89/2006 • Ako poliklinika ima medicinsko-biokemijski laboratorij mora zapošljavati u radnom odnosu na neodređeno vrijeme najmanje jednog doktora medicine i jednog diplomiranog inženjera medicinske biokemije specijalista.
NN 89/2006 • Predlagatelj smatra da su pravna stajališta izražena u toj odluci primjenjiva i na osporeni članak 82. stavke 5. i 6. Zakona, jer te zakonske odredbe onemogućavaju i ograničavaju poduzetnika da sukladno svojim prosudbama utemeljenim na ekonomskim interesima donosi odluku u korist trgovačkoga društva, a u odnosu na opravdanost zapošljavanja radnika. Stoga bi prema mišljenju predlagatelja ista mjerila trebalo primijeniti i kod ocjene ustavnosti osporenih zakonskih odredbi.
NN 89/2006 • 6.1. Zakonodavac je za svaku vrstu zdravstvene ustanove propisao dopušteni krug osnivača. Prema članku 40. Zakona, državni zdravstveni zavod, kliniku kao samostalnu ustanovu, kliničku bolnicu i klinički bolnički centar može osnovati Republika Hrvatska. Kliniku kao samostalnu ustanovu može osnovati i županija i druga pravna osoba, osim jedinica lokalne samouprave. Opću bolnicu može osnovati županija i grad. Specijalnu bolnicu može osnovati županija, grad i druga pravna osoba osim općine. Dom zdravlja, ustanovu za hitnu medicinsku pomoć i zavod za javno zdravstvo može osnovati županija. Polikliniku, lječilište, ustanovu za zdravstvenu njegu i ljekarničku ustanovu mogu osnovati županija i druga pravna i fizička osoba.
NN 89/2006 • Za polikliniku kao zdravstvenu ustanovu mjerodavan je članak 82. Zakona koji glasi:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 89/2006 • Poliklinika se osniva kao zdravstvena ustanova ili kao dio zdravstvene ustanove.
NN 89/2006 • Poliklinika ovisno o djelatnostima za koje se osniva može osigurati uvjete za dnevnu bolnicu.
NN 89/2006 • Kad se poliklinika osniva kao samostalna zdravstvena ustanova, djelatnost mora obavljati najmanje u dvije ordinacije različitih ili istih specijalističkih ili užih specijalističkih djelatnosti, odnosno u jednoj ordinaciji specijalističke, odnosno uže specijalističke djelatnosti i laboratoriju.
NN 89/2006 • Ako poliklinika ima medicinsko-biokemijski laboratorij mora zapošljavati u radnom odnosu na neodređeno vrijeme najmanje jednog doktora medicine i jednog diplomiranog inženjera medicinske biokemije specijalista.
NN 89/2006 • Prema ocjeni Ustavnog suda, zakonodavac je ovlašten propisati stručnu spremu za osoblje poliklinike, budući da se u tim ustanovama obavlja zdravstvena djelatnost koja je visoko specijalizirana. Radi se o djelatnosti vezanoj uz zaštitu zdravlja ljudi, pa postoji javni interes da se uvjeti za obavljanje djelatnosti poliklinike zakonom urede na jednak način, neovisno tko im je osnivač (fizička ili pravna domaća ili strana osoba ili pak županija).
NN 89/2006 • Ustavni sud nije utvrdio postojanje bilo kakve bliže veze između sadržaja osporenog članka 82. stavaka 5. i 6. Zakona i ustavnog jamstva prava vlasništva i s njim povezane jednakosti, propisane člankom 3. Ustava, o kojima govori predlagatelj. Kad bi ona i postojala, međutim, bilo bi dostatno napomenuti da članak 50. stavak 2. Ustava izrijekom propisuje da se vlasnička prava iznimno mogu ograničiti zakonom radi zaštite interesa Republike Hrvatske i zdravlja ljudi, što je zakonodavac u konkretnom slučaju i učinio, ne prekoračujući granice svojih ustavnih ovlasti.
NN 89/2006 • 7. Ustavni sud nije prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članaka 121. i 197. stavka 1. alineje 1. Zakona, koji glase:
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 32/93, Broj 32/05,
Broj 36/02, Broj 148/08,
Broj 48/95, Broj 149/02
LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE