PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 89/2006 • Zdravstvena djelatnost na sekundarnoj razini obuhvaća specijalističko-konzilijarnu i bolničku djelatnost (članak 27. Zakona).
NN 89/2006 • Dom zdravlja osniva se za obavljanje zdravstvene djelatnosti na primarnoj razini. Mjerodavne odredbe Zakona glase:
NN 89/2006 • Dom zdravlja je zdravstvena ustanova za pružanje zdravstvene zaštite stanovništvu određenog područja u sklopu zdravstvene djelatnosti na primarnoj razini.
NN 89/2006 • Na području županije osniva se jedan dom zdravlja, a na području Grada Zagreba tri doma zdravlja.
NN 89/2006 • Jedinica zakupa daje se u zakup zdravstvenom radniku visoke stručne spreme koji u radnom odnosu na neodređeno vrijeme u domu zdravlja radi u jedinici zakupa najmanje posljednju godinu.
NN 89/2006 • Zdravstveni radnik iz stavka 1. ovoga članka mora ispunjavati uvjete iz članka 139. ovoga Zakona, propisane za obavljanje privatne prakse za zdravstvene radnike visoke stručne spreme.
NN 89/2006 • Ustavni sud napominje da je Zakon o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, broj 75/93., 11/94., 55/96. 1/97.-pročišćeni tekst, 129/00.), koji je bio na snazi do stupanja na snagu Zakona čije su odredbe predmet ovog ustavnosudskog postupka, također propisivao da se primarna zdravstvena zaštita provodi i organizira u timskom radu. Člankom 20. stavkom 1. tog Zakona bilo je propisano:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 89/2006 • Ustavni sud ocjenjuje neprijepornim da promjena radnopravnog statusa liječnika zakupnika, to jest njegov prijelaz na privatnu praksu uzimanjem u zakup dijela doma zdravlja – s obzirom na činjenicu da se zdravstvena djelatnost na primarnoj razini provodi i organizira u timskom radu – zahtijeva zakonsko uređenje obavljanja zdravstvene djelatnosti u domovima zdravlja u prijelaznom razdoblju, kako se ne bi prekinuo timski rad i kako bi se osiguralo obavljanje zdravstvene djelatnosti u skladu s načelom kontinuiteta, jednim od temeljnih načela na kojima počiva zdravstvena djelatnost kao javna služba. Članak 12. Zakona propisuje:
NN 89/2006 • Kontinuiranost zdravstvene zaštite postiže se ukupnom organizacijom zdravstvene djelatnosti, osobito na razini primarne zdravstvene djelatnosti koja pruža neprekidnu zdravstvenu zaštitu stanovništvu kroz sve životne dobi. U osiguranju kontinuiranog djelovanja, sustav zdravstvene djelatnosti u Republici Hrvatskoj mora biti međusobno funkcionalno povezan i usklađen.
NN 89/2006 • Načelo kontinuiteta u obavljanju zdravstvene djelatnosti osigurano je člankom 73. Zakona na način da se zdravstvenim radnicima (medicinskim sestrama i zdravstvenim tehničarima), koji do zakupa dijela doma zdravlja zajedno s liječnikom zakupnikom čine tim, priznaje posebna radnopravna zaštita. Hrvatski sabor je ovlašten samostalno uređivati pravne odnose u Republici Hrvatskoj (članak 2. stavak 4. alineja 1. Ustava), pa je nesporno da za takvo zakonsko uređenje ima ustavnu osnovu.
NN 89/2006 • (1) Ako se statusnom promjenom ili pravnim poslom na novog poslodavca prenese poduzeće ili dio poduzeća (pogon), na novog poslodavca prenose se i svi ugovori o radu radnika koji rade u poduzeću ili dijelu poduzeća koje je predmet prenošenja.
NN 89/2006 • (2) Radnik čiji je ugovor o radu prenesen na način iz stavka 1. ovoga članka zadržava u svezi s otkazom, otkaznim rokovima, otpremninom i drugim pitanjima iz radnog odnosa sva prava koja je stekao do dana prijenosa ugovora o radu.
NN 89/2006 • Ustavni sud ocjenjuje da upućivanje zakonodavca na odgovarajuću primjenu općeg instituta radnog prava u zakonskoj odredbi kojom se uređuje prijelazni pravni režim vezan uz davanje dijelova domova zdravlja u zakup privatnim zdravstvenim radnicima nije u nesuglasnosti s Ustavom.
NN 89/2006 • Ustavni sud opetovano ističe da propisivanjem instituta prenošenja na novog poslodavca (zakupnika) ugovora o radu radnika, koji do zakupa u timskom radu sa zakupnikom provode primarnu zdravstvenu zaštitu, zakonodavac štiti javni interes vezan uz zdravstvenu djelatnost kao djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku koja se obavlja kao javna služba. Takvim zakonskim rješenjem, naime, stvorene su zakonske pretpostavke za osiguranje i zaštitu samih korisnika zdravstvenih usluga, budući da davanjem u zakup pojedinih dijelova domova zdravlja ne dolazi do prekida kontinuiteta pružanja zdravstvenih usluga, što je temeljno načelo na kojemu počiva primarna zdravstvena zaštita u Republici Hrvatskoj.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 48/03, Broj 4/91,
Broj 100/09, Broj 10/90,
Broj 20/06, Broj 49/91
LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE