PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 11/2005 • Slično kao i kod mjerodavnog tržišta trgovine na veliko tiskom, i na ovom je tržištu riječ o specifičnim neelastičnim proizvodima. Cijene duhanskih proizvoda su u velikoj mjeri ovisne o promjenama mjera porezne politike, osobito posebnog poreza (trošarina). Naime, udjel trošarina na duhanske proizvode, u maloprodajnoj cijeni kreće se (ovisno o skupini cigareta) od 46 posto do 61 posto, odnosno u prosjeku iznosi 49,8 posto a udjel poreza na dodanu vrijednost 18 posto, stoga je razvidno da država ima prevladavajući utjecaj na kretanje maloprodajnih cijena duhanskih proizvoda. Ovo je tržište, na kojem se, kao i kod distribucije tiska, primjenjuje rabatni sustav, međutim ovdje se radi o uobičajenim trgovinskim odnosima, a ne o komisionoj prodaji. Kako veletrgovci, tako i trgovci na malo, proizvode kupuju od proizvođača koji utvrđuje konačnu cijenu. S obzirom na rečeno, na tržištu trgovine duhanskim proizvodima ne treba činiti razliku između trgovine na veliko i trgovine na malo.
NN 11/2005 • U poslovanju Adris grupe došlo je u 2003. godini do organizacijskih promjena kojima su poslovne aktivnosti društava TDR d.d., Dugraf d.o.o. i Ronhill d.o.o. spojene u društvo TDR d.o.o. Ovom vertikalnom integracijom objedinjena je proizvodnja, otkup i prerada duhana. U tom smislu, ulaskom u Distri-press Adris-grupa imat će mogućnost korištenja još jednog distributivnog kanala za svoje proizvode.
NN 11/2005 • Kao što je već gore rečeno Distri-press je ovom tržištu pristupio u srpnju 2003. godine, te je u toj godini ostvario tržišni udjel od [< 5 – poslovna tajna] posto.
NN 11/2005 • Podnositelj prijave, poduzetnik Distri-press, sukladno odredbi članka 18. ZZTN i članka 11. točke 17. i točke 18. Uredbe o koncentracijama, u prijavi navodi gospodarske prednosti te prednosti za potrošače koje će proizaći iz provedbe Koncentracije Distri-press i kojima dokazuje da će proizvesti učinke koji će dovesti do takvog jačanja tržišnog natjecanja koje će biti značajnije od negativnih učinaka stvaranja ili jačanja vladajućeg položaja sudionika Koncentracije Distri-press.
NN 11/2005 • U obrazloženju se navodi da sudjelovanje više poduzetnika u vlasničkoj strukturi distributera daje više garancija da će distribucija biti bolje i troškovno racionalnije organizirana, te time manje utjecati na cijene samih proizvoda odnosno tiska.
NN 11/2005 • Navode da se sudjelovanjem u profitu ostvarenom u djelatnosti distribucije istovremeno postiže bolja zarada iz osnovne djelatnosti sudionika koncentracije, konkretno naklade tiska. Time se ujedno sprječava da se dio zarade iz osnovne djelatnosti (ovdje prvenstveno nakladničke) pretače u ruke distributera, čime se postiže i veća neovisnost nakladnika.
NN 11/2005 • Podnositelj prijave ističe da mogućnosti nadzora poslovanja distributera, koje članovima društva omogućavaju osnovna članska prava prema pravu trgovačkih društava, predstavljaju jamstvo za njegovo ekonomično i uspješno poslovanje i stabilnost tržišta distribucije, te onemogućuju privilegiranje pojedinih proizvođača odnosno nakladnika. Sudjelovanjem nakladnika u vlasničkoj strukturi distributera ne ugrožavaju se interesi ostalih nakladnika, budući da i Zakon o medijima nalaže distributerima distribuciju tiska svih nakladnika pod jednakim uvjetima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 11/2005 • Nadalje se navodi da su iskustva na mjerodavnom tržištu distribucije tiska u prošlosti pokazala da upravo distributeri koji su u »vlasništvu« nakladnika čije tiskovine distribuiraju, ostvaruju stabilne odnosno bolje poslovne rezultate. Stoga bi se provedbom Koncentracije Distri-press ostvarila bolja zaštita interesa i neovisnosti nakladnika u području tiska, a time ujedno i zaštita interesa krajnjih potrošača – čitatelja.
NN 11/2005 • Iako je to Agencija od njega zatražila, prijavitelj koncentracije svoje tvrdnje nije kvantificirao, niti pruža bilo kakve dokaze (izvedene npr. ekonometrijskim metodama).
NN 11/2005 • Podnositelj prijave u obrazloženju navodi da će, sa stajališta interesa potrošača, sudjelovanje Adris grupe i Veltradea u strukturi udjelničara Distri-pressa, uz postojeće članove društva (EPH i Ivana Granića) jamčiti stabilnije obavljanje djelatnosti distribucije tiska, budući da se može očekivati da će članovi društva, osobito nakladnici EPH i Večernji list, biti zainteresirani da svojim znanjem, a po potrebi i financijskim sredstvima omoguće Distri-pressu unaprjeđivanje i podizanje standarda veleprodaje općeinformativnog dnevnog tiska.
NN 11/2005 • Podnositelj u ovom trenutku ne može procijeniti hoće li stjecanje udjela u Distri-pressu od strane Veltradea i Adris grupe moći dovesti do smanjenja maloprodajnih cijena tiska i duhanskih proizvoda. Predmetna koncentracija, prema obrazloženju, svakako neće uzrokovati povećanje maloprodajnih cijena. Napominje da su mogućnosti smanjenja cijena ograničene, jer maloprodajnu cijenu novina utvrđuje nakladnik, a veleprodaja i maloprodaja imaju tek posrednu ulogu u formiranju maloprodajne cijene.
NN 11/2005 • Pri ocjeni dopuštenosti koncentracije, Agencija je sukladno članku 25., stavku 2. ZZTN, odnosno članku 19. Uredbe o koncentracijama, razmatrala sve moguće prednosti i učinke koji bi nastupili provedbom prijavljene koncentracije, kao i moguće zapreke tržištu.
NN 11/2005 • Postojeći tržišni takmaci malobrojni su i ne utječu na kretanja na mjerodavnim tržištima, a mogućim budućim takmacima pristup tržištima je znatno otežan, prvenstveno zbog visokih troškova ulaska na tržišta i naknadno visokih troškova održavanja tržišnog položaja.
NN 11/2005 • Prodajnu cijenu tiskovina utvrđuje sam nakladnik. Sudjelovanje trgovca na veliko u cijeni utvrđeno je rabatom, a sustav marži ne primjenjuje se. Riječ je, dakle, o trošku nakladnika, u obliku popusta ili dijela cijene koji mu pripada.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 139/04, Broj 11/96,
Broj 48/02, Broj 34/07,
Broj 78/99, Broj 128/99
LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA