PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 137/2008 • Na temelju dostavljenih podataka u provedenom postupku utvrđeno je sljedeće:
NN 137/2008 • Navedenim zakonom uređen je sustav isključenja iz plovidbe tankera bez dvostruke oplate i uvođenja u plovidbu tankera s dvostrukom oplatom ili drugim jednakovrijednim zahtjevima za gradnju sukladno zahtjevima Međunarodne konvencije o zaštiti mora od onečišćenja s brodova iz 1973., dopunjenu Protokolom iz 1978., i zabrana prijevoza teških frakcija ulja u luke i iz luka Republike Hrvatske tankerima s jednostrukom oplatom, nosivosti 5000 DWT i više.
NN 137/2008 • Ministarstvo navodi da su pravila za gradnju tankera u prethodnim godinama bila manje stroga i odnosila su se na pravila klasifikacijskih zavoda, MARPOL-a i SOLAS-a, te nekolicinu IMO rezolucija.
NN 137/2008 • Brodari danas imaju znatno težu situaciju kod ugovaranja gradnje broda koja odmah kod određivanja tehničke specifikacije o vrsti broda, mora u sebi sadržavati vrlo visoke standarde u smislu čvrstoće broda, zaštite okoliša, sigurne navigacije i manipulacije tereta. Tankeri koji se trenutno grade u Republici Hrvatskoj ispunjavaju standarde propisane hrvatskim i međunarodnim propisima.
NN 137/2008 • Osim navedenog, Ministarstvo navodi kako i uređaji za tretiranje balastnih voda u skladu s Konvencijom o otpadnim vodama (koja još nije stupila na snagu) značajno utječu na cijenu broda, a potrebni su zbog toga što u skoroj budućnosti brodovi više neće moći ploviti bez istih.
NN 137/2008 • Cijenu broda podiže i ugradnja različite opreme i ergonomija navigacijskog mosta, sigurnosni uređaji za sprječavanje zagađivanja mora sirovom naftom, što sve navodi kako se u konkretnom slučaju radi o ispunjavanju viših standarda od onih propisanih.
NN 137/2008 • Korisnici državne potpore, u ovom slučaju, mogu se smatrati brodarske tvrtke registrirane u RH koje posjeduju tankere koji su opremljeni za prijevoz nafte, ulja i kemijskih proizvoda, kao i brodove za rasute terete upisane u hrvatski upisnik brodova i brodogradilišta u kojima će se graditi brodovi temeljem ovog Programa.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 137/2008 • Ministarstvo će proračunskim sredstvima u obliku subvencija poticati gradnju brodova za hrvatske brodare uz sljedeće uvjete: da državna potpora pokriva do 30 posto opravdanih troškova koja se odnose na dodatna ulaganja i opremanje gradnje tankera sa dvostrukom oplatom u cilju zaštite ljudi i okoliša odnosno brodove za rasute terete u cilju izbjegavanja opasnosti od onečišćenja mora gorivom u slučaju nasukavanja; da su novoizgrađeni brodovi upisani u hrvatski upisnik brodova; da posadu broda čine hrvatski pomorci, te da uključivanje velikom broja proizvođača brodske opreme bude iz Republike Hrvatske, odnosno Europske unije.
NN 137/2008 • Svrha potpore, prema navodima Ministarstva, je pokrivanje do 30 posto opravdanih troškova dodatnog ulaganja u izgradnju brodova, što bi u konkretnom slučaju za devet tankera s dvostrukom oplatom iz Programa gradnje ukupno iznosilo 166.161.667, 80 kuna (35.352.042,00 USD), dok bi za dodatno ulaganje u izgradnju dva nova broda za rasute terete iznosilo 36.210.340,80 kuna (7.704.000 USD). Za ukupno 11 novih brodova Ministarstvo planira izdvojiti 202.372.008.60 kuna odnosno 43.056.042 USD. Iz knjiga narudžbi poduzetnika 3. Maj Brodogradilište d.d. i Brodosplit – Brodogradilište d.o.o. proizlazi da se u konkretnom slučaju radi o novogradnjama broj: 708, 709, 710, 711, 712 i 713 (3. Maj Brodogradlište d.d.), te 460, 461, 466 i 467 i jednoj teglenici (Brodosplit – Brodogradilište d.o.o.).
NN 137/2008 • U Tabeli 1. prikazan je pregled cijena gradnje jednostavnijih tipova brodova i pregled cijena gradnje složenijih tipova brodova s dodatnim tehničkim standardima zaštite okoliša iz kojeg je razvidno da je cijena gradnje jednostavnijih tipova brodova niža za 143.520.146 USD, a iz čega proizlazi da maksimalna dozvoljena državna potpora u iznosu do 30 posto opravdanih troškova iznosi 43.056.042 USD.
NN 137/2008 • Izvor: dokumentacija Ministarstva mora, prometa i infrastrukture
NN 137/2008 • Kako je svrha ovog Programa ubrzati postupno povlačenje tankera s jednostrukom oplatom, Ministarstvo je izradilo plan zamjene brodova. Princip zamjene ne vrši se po sistemu »jedan za jedan«, već će se tankeri s jednostrukom oplatom zamjenjivati postupno, ovisno o njihovoj poslovno-tehnološkoj zastarjelosti, kako je to predviđeno Zakonom o postupnom isključenju iz plovidbe tankera bez dvostruke oplate.
NN 137/2008 • Tabela 2. PROGRAM POVLAČENJA BRODOVA S JEDNOSTRUKOM OPLATOM HRVATSKIH BRODARA
NN 137/2008 • Povlačenjem navedenih brodova postiže se cilj sprečavanja velikih bioloških i ekoloških šteta uzrokovanih brodskim nesrećama koje uključuju stare brodove i brodove koje prevoze opasan i potencijalno onečišćavajući teret. U svrhu ubrzanja postupnog povlačenja jednostavnih tipova brodova, Ministarstvo je izgradilo Program temeljem kojeg bi se brodarima odobrilo subvencije do 30 posto opravdanih troškova dodatnog ulaganja za izgradnju brodova, u skladu s dopuštenim intenzitetom predviđenih u pravilima za državne potpore za zaštitu okoliša.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 28/06, Broj 15/08,
Broj 61/07, Broj 152/05,
Broj 66/05, Broj 9/06
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO