PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-buduci-da-je-prijava-zgfu NN 52/2006

• Posebnosti određenog mjerodavnog tržišta u ovom postupku, kako svjetskog, tako i hrvatskog, u smislu članka 19. točke 4. ZZTN, su:


Stranica 2006-05-52-1259 NN 52/2006

• Time se tržišno natjecanje proizvođača i prodavatelja cigareta ne ostvaruje kroz smanjivanje cijena i porast kakvoće proizvoda (cigareta), već se nastoji preuzeti udjele u drugim poduzetnicima – proizvođačima cigareta.


Internet NN 52/2006

• Posebno je to izraženo na mjerodavnom tržištu proizvodnje i prodaje duhanskih proizvoda na području Republike Hrvatske, na kojem postoji samo jedan proizvođač cigareta (TD Rovinj), koji je kao prodavatelj, tijekom 1998. godine, na domaćem tržištu imao tržišni udjel od gotovo 100 posto.


Internet stranice NN 52/2006

• Oligopolnost i koncentriranost tržišta proizvodnje cigareta očituje se u tome što na svjetskom tržištu cigareta djeluje relativno mali broj vrlo velikih poduzetnika. To je uočljivo iz prikaza tržišnih udjela na svjetskom tržištu cigareta, utvrđenih za 1997. godinu. Rečeni prikaz daje se iz gore navedenih razloga, odnosno radi utvrđivanja stanja na mjerodavnom tržištu u godini koja je prethodila koncentraciji poduzetnika TD Rovinj i TD Zagreb.


Internet stranice NN 52/2006
• Valja napomenuti da velika koncentriranost postoji i na međunarodnom tržištu sirovine, dakle na tržištu primarne prerade duhana. Naime, na tom tržištu, u stvari djeluju samo dva poduzetnika, Universal Leaf i Dimon. Ta dva poduzetnika ukupno ostvaruju 2/3 tržišnog udjela u međunarodnoj trgovini duhanom.

Internet stranice NN 52/2006
• Visoke zapreke pristupa tržištu proizlaze iz okolnosti koje vrijede na tržištu proizvodnje i prodaje cigareta u Republici Hrvatskoj, i to:

Internet stranice NN 52/2006 • – zabrana oglašavanja postojećih i novih prodavatelja cigareta,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 52/2006 • – relativno visoka ulaganja u proizvodnju i zakonitosti ekonomije obujma, prema kojima je u cigaretnoj industriji potrebna serija od najmanje 15.000 do 20.000 tona cigareta da bi se ostvarila dobit.
Poslovne stranice NN 52/2006 • Dakle, s obzirom na naprijed opisana obilježja mjerodavnog tržišta, proizlazi da je riječ o tržištu na kojem je tržišno natjecanje izrazito ograničeno. Kako poduzetnik TD Rovinj na tržištu prodaje duhanskih proizvoda na području Republike Hrvatske ima gotovo 100 posto udjela, tim je veća odgovornost tog poduzetnika, s obzirom na njegov vladajući, odnosno monopolistički položaj, za njegovo ponašanje u tržišnom natjecanju u odnosu na druge poduzetnike koji nisu u takvom položaju, osobito u odnosu na poduzetnike koji tek pristupaju tom tržištu.
Pregledi NN 52/2006 • Nadalje, ograničeno tržišno natjecanje na tržištu proizvodnje i prodaje duhanskih proizvoda posljedica je i zakonodavne regulative tog tržišta, prvenstveno važećeg Zakona o duhanu. Naime, prema odredbama članka 27. stavak 1. Zakona o duhanu, cigarete se razvrstavaju:
Glasnik NN 52/2006 • aa) temeljene na mješavini s najmanje 60 posto nearomatičnih tipova duhana virginija (sušena toplim zrakom) i berlej (sušenog u hladu),
Novo NN 52/2006 • bb) temeljene na mješavini sa više od 40 posto drukčijih tipova duhana,
Poslovi NN 52/2006 • Prema odredbi članaka 28. Zakona o duhanu, cigarete se, sukladno značajkama iz članka 27. tog zakona, razvrstavaju u tri skupine:
Poticaji NN 52/2006 • – Skupina A (popularna skupina): cigarete s najmanje 60 posto nearomatičnih duhana (tipa virginija sušenog toplim zrakom i berlej sušenog u hladu), od čega najmanje jedna četvrtina nižih klasa ili na njima temeljenih surogata, s filtrom ili bez njega, pakirane u mekanom omotu i prvi puta stavljene u promet u Republici Hrvatskoj;
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 100/05, Broj 7/90, Broj 4/09, Broj 144/06, Broj 48/99, Broj 25/04


LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE Pregled