PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-ht-na-usmenoj-raspravi-vodf NN 154/2009

• HAKOM-ova nadležnost za odlučivanje proizlazi iz članka 20. ZEK-a koji u stavku 1. propisuje obvezu Agencije, u slučaju spora između dvaju ili više operatora elektroničkih komunikacijskih mreža i/ili usluga u vezi s obvezama iz ovog Zakona, na zahtjev bilo koje od stranaka u sporu, donijeti konačnu odluku o rješenju spora u najkraćem mogućem roku.


Stranica 2009-12-154-3798 NN 154/2009

• Dodavanjem izraza »nesporni«, stvoreni su jednaki uvjeti za privremenu obustavu odnosno prekid pružanja usluga kod svih standardnih ponuda HT-a, a HT je u svojem očitovanju od 29. travnja 2009.g koje je prethodilo donošenje navedenog rješenja, prihvatio prijedlog HAKOM-a za dodavanjem riječi »nesporni«.


Internet NN 154/2009

• Naime, Standardnom ponudom koja je bila na snazi, u znatnoj mjeri se sprječavalo ravnopravno tržišno natjecanje budući da se zbog sporne odredbe, pristupni operator (HT) stavljao u znatno nadmoćniji položaj u odnosu na operatora korisnika i to u situacijama kada se operatori nisu mogli dogovoriti oko međusobnih dugovanja, odnosno kada su postojala sporna potraživanja među njima te je HT kao pristupni operator bio u mogućnosti privremeno obustaviti operatoru korisniku (Metronetu) uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji u svakom slučaju kada operator korisnik ne plati dospjeli iznos, bez obzira je li iznos računa osporio ili ne.


Internet stranice NN 154/2009

• Nakon provedenog postupka analize tržišta temeljem članka 54. ZEK-a, HAKOM je 17. srpnja 2009. g. donio odluku klase: 344-01/09-01/1080, urbroj: 376-11-09-01 (Odluka) kojom su HT-u određene regulatorne obveze, između ostalog i obveza pristupa i korištenja posebnih dijelova mreže propisana člankom 61. ZEK-a. Člankom 61. stavkom 2. ZEK-a propisano je pravo HAKOM-a odrediti navedenu obvezu u slučaju ako bi uskraćivanje pristupa ili koje drugo neprihvatljivo uvjetovanje ili ograničenje sličnog učinka spriječilo održivo tržišno natjecanje na maloprodajnoj razini, ili bi bilo protivno interesima krajnjih korisnika usluga. okviru ove regulatorne obveze, HAKOM je HT-u odredio:


Internet stranice NN 154/2009 • – da pregovara u dobroj vjeri s drugim operatorima koji traže pristup i da odgovori na svaki razuman zahtjev;
Internet stranice NN 154/2009 • – da osigura zajedničko korištenje prostora ili druge oblike zajedničkog korištenja elektroničke komunikacijske infrastrukture i povezane opreme, uključujući kabelske kanalizacije;
Internet stranice NN 154/2009 • – da omogući pristup sustavima operativne potpore nužnim za osiguravanje pravednog tržišnog natjecanja u pružanju usluga.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 154/2009
• Istom Odlukom HT-u je određena i regulatorna obveza transparentnosti, unutar koje je HT obvezan objaviti Standardnu ponudu za uslugu izdvojenog pristupa lokalnoj petlji. HT-u je također određeno u Standardnu ponudu ugraditi sljedeće cit.: »Ukoliko se ne može naplatiti iz instrumenata osiguranja plaćanja, HT može privremeno obustaviti pružanje usluge tek ukoliko operator korisnik ne podmiri bilo koji dugovani i nesporni račun za usluge koje proizlaze iz ove standardne ponude u roku od 30 dana od zaprimanja pisane opomene. HT nema pravo privremeno obustaviti usluge u slučaju da mu operator u roku 30 dana od zaprimanja pisane opomene dostavi ili obnovi odgovarajući instrument osiguranja plaćanja.«

Poslovne stranice NN 154/2009
• Također je propisano cit.: »HT će primijeniti postupak naplate potraživanja iz dostavljenih instrumenata osiguranja plaćanja tek ukoliko operator ne podmiri svoja dospjela i nesporna dugovanja u roku 30 dana od zaprimanja pisane opomene.«

Servis NN 154/2009 • Ovime su dakle, HT-u nametnute dodatne obveze u pogledu mogućnosti uskraćivanja pristupa i korištenja posebnih dijelova mreže, odnosno jasno je propisano pod kojim uvjetima HT smije operatoru privremeno obustaviti pružanje usluge izdvojenog pristupa lokalnoj petlji.
Glasnik NN 154/2009 • Vijeće HAKOM-a u ovom postupku nije ulazilo u ocjenu opravdanosti računa koje je HT slao Metronetu za uslugu pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji tijekom 2008., nego se vodilo načelom osiguranja nediskriminacije između operatora te poticanja ravnopravnog tržišnog natjecanja i sprječavanja prepreka razvoju tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu, te u konačnici osiguranja najpovoljnijih uvjeta za korisnike usluga. Naime, privremenom obustavom usluga izdvajanja lokalne petlje zbog neplaćanja dospjelog dugovanog iznosa (spornog i nespornog) za usluge koje proizlaze iz Standardne ponude, HT je stavljen u nadmoćniji položaj prema operatoru korisniku u postupku izdvajanja lokalne petlje a što pogoduje razvoju odnosa među operatorima koji sprječava daljnji razvoj tržišnog natjecanja na ovom segmentu tržišta, te ima za posljedicu neravnopravan odnos između operatora na maloprodajnom tržištu pružanja elektroničkih komunikacijskih usluga. Stoga je, a nastavno na regulatorne obveze određene HT-u Odlukom, zaključeno da je potrebno riješiti spornu situaciju na način da se HT-u naloži pružati usluge pristupa izdvojenoj lokalnoj petlji za sve zahtjeve sukladno odredbama Standardne ponude, osim u slučajevima u kojima Metronet nije platio bilo koji dospjeli i nesporni račun za usluge koje proizlaze iz Standardne ponude u roku 30 dana od zaprimanja pisane opomene ili nije HT-u dostavio ili obnovio odgovarajući instrument osiguranja plaćanja a HT se ne može naplatiti iz postojećih instrumenata osiguranja plaćanja.
Novo NN 154/2009 • Nove regulatorne obveze propisane HT-u Odlukom kao i objava nove Standardne ponude za uslugu izdvojenog pristupa lokalnoj petlji 1. listopada 2009. ne daju razlog za drugačije rješavanje predmeta u odnosu na ranije doneseno privremeno rješenje, već potvrđuju obvezu HT-a za nastavkom pružanja usluge izdvojenog pristupa lokalnoj petlji za sve zahtjeve Metroneta za izdvajanje lokalne petlje koja je spojena s glavnim razdjelnikom na lokaciji za koju je sklopljen i realiziran ugovor o pružanju kolokacijskih usluga, osim u slučajevima u kojima Metronet nije platio bilo koji dospjeli a neosporeni račun za usluge koje proizlaze iz Standardne ponude u roku 30 dana od zaprimanja pisane opomene ili nije HT-u dostavio ili obnovio odgovarajući instrument osiguranja plaćanja, a HT se ne može naplatiti iz postojećih instrumenata osiguranja plaćanja.
Poslovi NN 154/2009 • Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana primitka rješenja.
Poticaji NN 154/2009 • U skladu s člankom 114. stavkom 1. točkom 17., člankom 114. stavkom 6. i člankom 116. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« br. 73/08, dalje u tekstu: ZEK), nakon provedenog postupka stručnog nadzora nad trgovačkim društvom VIPnet d.o.o., Zagreb, Vrtni put 1 (dalje u tekstu: VIPnet) u svezi pružanja usluge fiksni i mobilni VPN, nadzornik elektroničkih komunikacija (dalje u tekstu nadzornik) Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (dalje u tekstu: HAKOM) donosi
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 60/08, Broj 87/08, Broj 132/00, Broj 26/98, Broj 3/08, Broj 112/04


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled