PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-ii-ukida-se-rjesenje-ilky NN 69/2008

• 1. Podnositeljica je podnijela ustavnu tužbu protiv rješenja Upravnog suda Republike Hrvatske broj: Us-10542/2006-9 od 29. ožujka 2007., kojim je odbačena njezina tužba podnesena zbog nedonošenja rješenja Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi Republike Hrvatske u povodu zahtjeva za izdavanje rješenja o početku rada podružnica Lj. D. iz Z. (u daljnjem tekstu: ustanova preuzimatelj).


Stranica 2008-06-69-2322 NN 69/2008

• 2. Podnositeljica smatra da su joj osporenim rješenjem Upravnog suda Republike Hrvatske povrijeđena ustavna prava zajamčena člancima 14. stavkom 2., 18. stavkom 1., 19. stavkom 2. i 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske. Smatra da Upravni sud zanemaruje činjenicu da je podnositeljica neposredni sudionik postupka pripajanja, jer bez njezine suglasnosti i odluke da se pripoji ustanovi preuzimatelja, ustanova preuzimatelj ne bi mogla ni podnijeti sporni zahtjev. Također, a imajući u vidu pravni položaj, te prava i obveze podnositeljice u postupku pripajanja, podnositeljica ustavne tužbe smatra neupitnim da je najizravnije zainteresirana za okončanje tog postupka. Podnositeljica ustavne tužbe stoga smatra da ima položaj stranke u upravnom postupku koji je pokrenut kod tuženog ministarstva.


Internet NN 69/2008

• Predlaže da Ustavni sud usvoji ustavnu tužbu, ukine osporeno rješenje Upravnog suda i predmet vrati tom sudu na ponovni postupak.


Internet stranice NN 69/2008

• Podnositeljica ujedno predlaže da Ustavni sud privremeno odgodi provedbu svih radnji posljedično vezanih uz osporeno rješenje do donošenja odluke o njezinoj ustavnoj tužbi.


Internet stranice NN 69/2008 • 3.1. Ugovorom o pripajanju od 31. ožujka 2004. podnositeljica ustavne tužbe i ustanova preuzimatelj uredile su međusobna prava i obveze u vezi s prijenosom cijele imovine i svih prava i obveza podnositeljice ustavne tužbe (pripojene ustanove) na zdravstvenu ustanovu preuzimatelja.
Internet stranice NN 69/2008 • 3.2. Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi, rješenjem klasa: UP/I-500-05/04-02/15, ur. broj: 534-05-01/6-04-2 od 20. travnja 2004., utvrdilo je da je osnivanje novih podružnica ustanove preuzimatelja sa sjedištima u Z., III. P. 35 b i u J., B. K. 13, nastalih pripajanjem podnositeljice ustavne tužbe ustanovi preuzimatelja, usklađeno sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine« broj 121/03., 44/05., 48/05. i 85/06.) i Zakonom o ustanovama (»Narodne novine« broj 76/93., 29/97., 47/99. i 35/08.). Točkom 3. izreke tog rješenja obvezan je osnivač (ustanova preuzimatelj) podnijeti zahtjev za izdavanje rješenja o početku rada podružnica (pripojene ustanove, to jest podnositeljice ustavne tužbe) u roku od godine dana od dana izdavanja tog rješenja. Točkom 4. izreke određeno je da će podružnice započeti s radom kad ministar zdravstva i socijalne skrbi rješenjem utvrdi da su ispunjeni svi propisani uvjeti.
Internet stranice NN 69/2008 • Ustanova preuzimatelj podnijela je 7. lipnja 2004. zahtjev za izdavanje rješenja o početku rada podružnica u skladu s točkom 3. izreke navedenog rješenja, a sukladno članku 47. Zakona o zdravstvenoj zaštiti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 69/2008
• 3.3. Međutim, podnositeljica ustavne tužbe je nakon toga pokrenula postupak pred Trgovačkim sudom u Zagrebu podnijevši tužbu radi raskida ugovora zbog neispunjenja obveza koje je tužena, ustanova preuzimatelj, preuzela u vezi s pripajanjem.

Poslovne stranice NN 69/2008
• Do okončanja tog postupka ima se smatrati da je status podnositeljice ustavne tužbe kao »pripojene ustanove« ustanovi preuzimatelja sporan. Zbog toga će se u nastavku riječ »podružnice« ustanove preuzimatelja, koje navodne »podružnice« zapravo upućuju na podnositeljicu ustavne tužbe, pisati pod navodnicima.

Servis NN 69/2008 • 3.4. Nadalje, u odnosu na zahtjev za izdavanje rješenja o početku rada podružnica, koji je nadležnom upravnom tijelu podnijela ustanova preuzimatelj 7. lipnja 2004., podnositeljica ustavne tužbe podnijela je 5. listopada 2006. tužbu Upravnom sudu na temelju članka 26. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine« broj 53/91., 9/92. i 77/92.; u daljnjem tekstu: ZUS), zbog nedonošenja rješenja po tom zahtjevu. Podnositeljica je u tužbi istaknula da ustanova preuzimatelj nije mogla ispuniti sve uvjete iz članka 47. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, te da je Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi trebalo donijeti rješenje kojim se zahtjev odbija. S obzirom na sporove koji su pokrenuti između podnositeljice ustavne tužbe i ustanove preuzimatelja, a vezani su uz pripajanje, podnositeljica ustavne tužbe smatra da ima pravni interes sudjelovati kao stranka u postupku za izdavanje rješenja o početku rada podružnica (činjenica da podnositeljica u ustavnoj tužbi ističe da se sporni zahtjev ustanove preuzimatelja treba negativno riješiti nije ustavnopravno relevantna u ovom ustavnosudskom postupku).
Glasnik NN 69/2008 • U odgovoru na tužbu, ustanova preuzimatelj istaknula je da je zatražila prekid postupka za izdavanje rješenja o početku rada podružnica do okončanja parničnog postupka koji se vodi između nje i podnositeljice ustavne tužbe radi sklapanja ugovora o zakupu za poslovni prostor u J. Uz odgovor na tužbu kao dokaz je dostavila i podnesak kojim traži prekid upravnog postupka na temelju članka 144. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine« broj 53/91. i 103/96.; u daljnjem tekstu: ZUP).
Novo NN 69/2008 • Upravni sud je rješenjem, osporenim ustavnom tužbom, odbacio tužbu podnositeljice ocijenivši da nije aktivno legitimirana za podnošenje tužbe zbog šutnje tuženog tijela, budući da se u upravnom postupku rješava po zahtjevu ustanove preuzimatelja, a ne podnositeljice. Upravni sud je istaknuo da upravni spor zbog šutnje uprave može, pod uvjetima iz članka 26. ZUS-a, pokrenuti samo stranka po čijem zahtjevu nadležno tijelo nije donijelo odluku.
Poslovi NN 69/2008 • Zajamčuje se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.
Poticaji NN 69/2008 • Sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti, unutar pravnog poretka Republike Hrvatske, provodi se kroz institut upravnog spora, kojeg sukladno članku 3. stavku 1. ZUS-a rješava Upravni sud Republike Hrvatske. Cilj upravnog spora je osiguranje sudske zaštite prava građana i pravnih osoba te osiguranje zakonitosti (članak 1. ZUS-a).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 78/09, Broj 22/95, Broj 107/06, Broj 89/09, Broj 107/07, Broj 70/01


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled