PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-iz-istih-razloga-ustavni-stjl NN 133/2005

• 5. Imajući u vidu izneseno, na temelju odredbe članka 32. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst), riješeno je kao u izreci.


Stranica 2005-11-133-2488 NN 133/2005

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, rješavajući o prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici održanoj 26. listopada 2005. godine, donio je


Internet NN 133/2005

• I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 23. točaka 1., 4., 5, 6. (za naselja Frata, Poreč, Tar i Vabriga), 7., 8. (Rovinj), 9., 10. (Kaštelir i Labinci), 13. 17., 18., 26. (Višnjan), 27. (Vižinada), 28. i 29. Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj (»Narodne novine« broj 10/97., 124/97., 50/98., 68/98., 22/99., 42/99., 117/99., 128/99., 44/00., 129/00., 92/01., 79/02., 83/02., 25/03., 107/03. i 175/03.).


Internet stranice NN 133/2005

• 2. Predlagatelj osporava odredbe članka 23. Zakona u točkama u kojima su navedeni nazivi gradova i naselja u gradovima: točke 1., 4. i 6. (za naselja Frata, Poreč, Tar i Vabriga), točke 7. i 8. (Rovinj), te točka 9., kao i u točkama u kojima su navedeni nazivi općina i naselja u općinama: točka 1. (Bale), točke 3., 5., 7. i 10. (Kaštelir i Labinci), točke 13.. 17., 18. i 26. (Višnjan), točka 27. (Vižinada), te točke 28. i 29. Zakona.


Internet stranice NN 133/2005
• Predlagatelj citira navedene odredbe Ustava i zakona te navodi da je primjenom članka 8. Osimskih sporazuma određeno da, u trenutku prestanka važenja Specijalnog statuta priloženog Londonskom memorandumu – sporazumu od 5. listopada 1954. godine, ugovorne strane izjavljuju da će ostaviti na snazi unutrašnje mjere već usvojene u primjeni Specijalnog statuta i da će osigurati, u okviru svog unutrašnjeg prava, održavanje razine zaštite pripadnika dvaju dotičnih etničkih grupa kako je to predviđeno normama zastarjelog Specijalnog statuta.

Internet stranice NN 133/2005
• Nadalje, da su bivše općine u kojima je statutima bila propisana ravnopravna uporaba hrvatskog i talijanskog jezika prije donošenja Zakona, u skladu s propisima koji su tada bili na snazi, obilježile dvojezične nazive naselja i geografskih lokaliteta.

Internet stranice NN 133/2005 • 3. U članku 1. osporenog Zakona o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj određeno je:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 133/2005 • U skladu s navedenom odredbom, u osporenom članku 23. Zakona sadržani su nazivi gradova i općina te naselja u njihovom sastavu na području Istarske županije, što ih predlagatelj osporava, jer nisu napisani i na talijanskom jeziku.
Poslovne stranice NN 133/2005 • U pojedinim lokalnim jedinicama uz hrvatski jezik i latinično pismo u službenu se uporabu može uvesti i drugi jezik te ćirilično ili koje drugo pismo pod uvjetima propisanim zakonom.
Pregledi NN 133/2005 • U Republici Hrvatskoj jamči se ravnopravnost pripadnicima svih nacionalnih manjina.
Glasnik NN 133/2005 • 5. Polazeći od navedenih ustavnih odredbi koje određuju da se ravnopravnost i zaštita prava nacionalnih manjina uređuje ustavnim zakonom, zakonodavac je navedena pitanja uredio Ustavnim zakonom o pravima nacionalnih manjina. Člankom 4. stavkom 3. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina određeno je da prava i slobode propisane Ustavnim zakonom i prava i slobode pripadnika nacionalnih manjina propisana posebnim zakonima, nacionalne manjine i njihovi pripadnici ostvaruju na način i pod uvjetima propisanima Ustavnim zakonom i posebnim zakonima. Stavkom 6. istog članka određeno je da je Ustavnim zakonom ili posebnim zakonom moguće ostvarivanje određenih prava i sloboda utvrditi ovisno o brojčanoj zastupljenosti pripadnika nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj ili na nekom njenom području, stečenim pravima i međunarodnim ugovorima koji, sukladno Ustavu Republike Hrvatske, čine dio unutarnjeg pravnog poretka Republike Hrvatske.
Novo NN 133/2005 • Zakonom kojim se uređuje uporaba jezika i pisma nacionalih manjina i/ili statutima jedinica lokalne samouprave propisuju se mjere koje omogućuju na područjima tradicionalno ili u znatnijem broju naseljenim pripadnicima nacionalnih manjina očuvanje tradicijskih naziva i oznaka te davanje naziva naseljima, ulicama i trgovima imena osoba i događaja od značaja za povijest i kulturu nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj.
Poslovi NN 133/2005 • U općinama i gradovima u kojima je u ravnopravnoj službenoj uporabi jezik i pismo nacionalne manjine, dvojezično ili višejezično, istom veličinom slova, ispisuju se:
Poticaji NN 133/2005 • Statutom općine ili grada u kojima je u ravnopravnoj službenoj uporabi jezik i pismo nacionalne manjine, propisat će se da li se prava iz stavka 1. ovoga članka ostvaruju na cijelom području ili samo u pojedinim mjestima, te da li se i kod kojih mjesta koriste tradicionalni nazivi mjesta ili lokaliteta.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 155/08, Broj 123/07, Broj 33/91, Broj 96/03, Broj 20/00, Broj 67/07


LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA Pregled