PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 46/2008 • S obzirom na razmjerno ograničenu geografsku rasprostranjenost određenih jezika i kultura, te uzevši u obzir ograničenu distribuciju tih kulturnih proizvoda unutar tržišta EZ-a i svjetskih tržišta, Komisija može prihvatiti potpore više od 50% ako se dokaže potreba u slučajevima koji se ne odnose na teške filmove i filmove s niskim proračunom za te države članice.
NN 46/2008 • Pojavila su se brojna pitanja u svezi sa zaštitom baštine, transparentnošću i učinkovitim iskorištavanjem prava 15: zakonom uređena pohrana audiovizualnih djela, stvaranje europskog registra (ili povezanih nacionalnih registara) i ostalih mogućih oblika uporabe baza podataka s komercijalnim ciljem. Ta pitanja mogla bi imati važne posljedice za distribuciju audiovizualnih djela u Europi, te za očuvanje europske audiovizualne baštine.
NN 46/2008 • 15 Osobito u radnom dokumentu Komisije, SEC(2001) 428 od 11.4.2001.
NN 46/2008 • Različit posao obavljen je u okviru brojnih foruma o ovom pitanju. Vijeće je usvojilo rezoluciju o očuvanju i razvoju europske kinematografske baštine u svibnju 2000.16, u kojoj je pozvalo Komisiju da uzme u obzir posebne potrebe ovog određenog oblika kulturne baštine, te da podupre i potakne države članice na provođenje međudržavnog istraživanja o situaciji s kojom se suočavaju europski kinematografski arhivi.
NN 46/2008 • Stručne organizacije 17 i Vijeće Europe poduzeli su inicijative na paneuropskoj razini, a nacrt Europske konvencije za zaštitu audiovizualne baštine Vijeća trebao bi se uskoro usvojiti. Ta konvencija osigurat će obveznu zakonom uređenu pohranu »materijala pokretnih slika koji čine dio njene audiovizualne baštine, a proizvedeni su ili su u koprodukciji na teritoriju stranke na koju se to odnosi«.
NN 46/2008 • Mišljenja su bila podijeljena oko pitanja da li bi se Europska unija trebala pridržavati tog instrumenta i/ili potaknuti države članice da to učine. Brojni govornici smatraju da konvencija nudi prihvatljiv kompromis za djelovanje u tom području, bez potrebe za djelovanjem Zajednice, ili s druge strane misle da je to dobra polazna točka za inicijativu Zajednice. Drugi podržavaju inicijativu Zajednice tvrdeći da je ona još uvijek potrebna unatoč konvenciji te da bi mogla osigurati dodatnu vrijednost glede zaštite baštine i promicanja kulturne raznolikosti. Predloženo je da se svaki pristup Zajednice usredotoči na najbolju praksu iako pojedini govornici smatraju da samoregulacija ili koregulacija ne funkcioniraju na odgovarajući način te bi mogle dovesti do nejednakosti glede očuvanja audiovizualnih djela.
NN 46/2008 • Bilo je oprečnih gledišta i o tome da li bi taj sustav trebao biti obvezan ili dobrovoljan. Neki od govornika podržali su obveznu zakonom uređenu pohranu kao minimalnu mjeru. Drugi smatraju da uvođenje takvog zahtjeva ne bi za posljedicu smjelo imati dodatne troškove za proizvođača te bi se stoga trebao financirati iz javnih sredstava. Zahtjev bi se trebao primjenjivati samo na nova djela (starija djela pohranjivala bi se na dobrovoljnoj osnovi). Mnogi su govornici podržali dobrovoljni program čiji će se detalji utvrditi na razini države članice, ograničen na nacionalna djela, i po mogućnosti vezan uz poticaje.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 46/2008 • Što se tiče očuvanja, kinoteke su naglasile da pohranjena djela moraju biti dobre kvalitete (ili izvorna kopija ili kopija slične kvalitete) kao i potrebu stvaranja baze podataka različitih materijalnih podrški za audiovizualna djela.
NN 46/2008 • Komisija primjećuje da postoji široka podrška potrebi očuvanja audiovizualnih djela s ciljem zaštite baštine i promicanja kulturne raznolikosti. Rezultati savjetovanja pokazuju da postoji potreba djelovanja s ciljem očuvanja naše audiovizualne baštine. To je, čini se, posebno važno glede kinematografskih djela. Međutim, ne postoji suglasnost glede vrste mjera koje bi bile primjerene.
NN 46/2008 • Stoga, prije predstavljanja mogućeg prijedloga Komisija namjerava provesti pregled trenutne situacije u državama članicama. To će se provesti putem upitnika upućenog državnim tijelima tijekom ove godine u kojem će se ocijeniti uloga zakonodavnih i drugih mjera, a analizirat će se i uvjeti koji bi se trebali primjenjivati. Nadalje, Komisija namjerava potaknuti suradnju među zainteresiranim strankama u ovom području uz širenje »najbolje prakse«. Primijetila je suglasnost među zainteresiranim strankama glede zamisli prema kojoj se ne bi trebao osnovati jedinstveni europski arhiv. One se zalažu za pohranu organiziranu na nacionalnoj ili regionalnoj razini, uz primjerenu transparentnost s obzirom na smještanje djela. Komisija također namjerava dalje ispitati zamisao stvaranja baze podataka različitih materijalnih podrški za audiovizualna djela sukladno prijedlozima sa savjetovanja.
NN 46/2008 • 17 Postoje prijedlozi Europske federacije kinematografskih redatelja (FERA) i Međunarodne federacije udruga kinematografskih proizvođača (FIAPF) (koji su predložili »dobrovoljnu« pohranu kinematografskih djela na temelju primjera ugovora koji su oni sastavili »Opća pravila pohrane kinematografskih filmova u filmske arhive« (1971.)).
NN 46/2008 • Postoje različita mišljenja glede vrijednosti programa registracije filmova i drugih audiovizualnih djela. Trenutno samo manji broj država članica primjenjuje takav registar. Inicijativa za stvaranje međunarodnog registra u kontekstu Svjetske organizacije za intelektualno vlasništvo (WIPO) polučila je samo djelomičan uspjeh.
NN 46/2008 • Iako su neki govornici program smatrali nepotrebnim i skupim, većina ga je podržala. Izražena je podrška stvaranju nacionalnog javnog kinematografskog registra u svakoj državi članici, ako se utvrde određeni kriteriji. Za neke to predstavlja ključni element svih politika čiji cilj je promocija distribucije audiovizualnih djela. Neki su otišli i dalje smatrajući nepostojanje takvog registra (ili registara) preprekom za iskorištavanje djela.
NN 46/2008 • Mišljenja su se razlikovala s obzirom na najprimjereniju vrstu djelovanja. Jedni su se zalagali za stvaranje uzajamno priznatog sustava na temelju pojedinačnih registara u svakoj državi članici. Drugi su smatrali da je potrebno ocijeniti tržišne potrebe prije donošenja odluke o primjerenom djelovanju. Mnogi govornici podržavali su povezivanje nacionalnih registara u mrežu na europskoj razini. Kao prednost takvog pristupa istaknuta je transparentnost koja olakšava identifikaciju, iako su drugi smatrali da bi to mogao biti prilično glomazan mehanizam te da bi takav program bilo teško osnovati.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 87/06, Broj 90/92,
Broj 50/09, Broj 71/05,
Broj 114/05, Broj 134/09
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO