PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 46/2008 • Neki su govornici predložili da bi sustav trebao čuvati detalje svih ugovora koji se odnose na proizvodnju i iskorištavanje filmova proizvedenih u zemlji, posebno identitet različitih stranaka, vlasništvo i autorsko pravo, ugovorne uvjete iskorištavanja, trajanje licence i njen isključiv ili ne-isključiv karakter. Govornici smatraju da se financiranje mora osigurati na europskoj razini ili kombinacijom privatnog i javnog financiranja. Drugi govornici izrazili su zabrinutost zbog troškova takvog programa ili mogućih nedostataka u slučaju netočnih ili neažuriranih podataka.
NN 46/2008 • 18 Digitalni podaci o audiovizualnom djelu čiji je cilj pomoć proizvodnom i distribucijskom procesu (koji se također naziva digitalnim upravljanjem sredstvima (DAM)).
NN 46/2008 • 19 Koju je razvila Međunarodna organizacija za normizaciju (ISO). Trenutna verzija poznata je pod imenom IVID (identifikator međunarodne verzije) ili V-ISAN.
NN 46/2008 • Predstavljena je mogućnost stvaranja nove baze podataka koja bi omogućila utvrđivanje «prava» ili sporazuma o «licencama» u Europskoj uniji. Izraženo je neslaganje glede činjenice jesu li ti podaci teško dostupni. Njihova dostupnost mogla bi pozitivno djelovati na distribuciju filmova. Treba primijetiti da Komisija analizira pitanje upravljanja pravima, kao nastavak svoje Zelene knjige iz 1995. o autorskim i srodnim pravima u informacijskom društvu 20.
NN 46/2008 • Veliki broj govornika tvrdi da takva baza podataka nije potrebna za poboljšanje distribucije audiovizualnih djela: izraženo je mišljenje da bi takva baza podataka mogla biti vrlo spora, skupa, glomazna te ne bi mogla pratiti neprestane, vrlo brze promjene vlasništva. To ne bi bilo u skladu s fleksibilnošću koja je potrebna za učinkovito iskorištavanje audiovizualnih djela. Mogući pogrešan ili zastarjeli podatak mogao bi prouzročiti znatne posljedice. Potrebne formalnosti mogle bi se teško izvoditi, a kašnjenja pri registraciji važećih prava, i uz to vezani ugovori mogli bi predstavljati prepreku slobodi kretanja na vrlo dinamičnom tržištu. Postojala bi čak i opasnost da pojedini varalice dobiju potvrdu prava stečenih nezakonitim putem na štetu stranaka koje su zakonski vlasnici. Izražena je i zabrinutost da bi se stvaranje takve baze podataka moglo kositi s međunarodno dobro utvrđenim propisom (vidi članak 5. stavak 2. Bernske Konvencije) prema kojem uživanje i ostvarivanje autorskih i srodnih prava ne smije podlijegati nikakvim formalnostima. Drugi su ustrajali u tvrdnji da glavne postojeće razlike ugovornog prava koje se odnosi na autorsko pravo ozbiljno utječu na konkurentnost audiovizualnih proizvođača jedne zemlje u usporedbi s takvim proizvođačima u drugoj zemlji te da bi takva baza podataka mogla imati važnu ulogu u distribuciji audiovizualnih djela osiguravanjem mogućnosti dobivanja podataka o audiovizualnim djelima u drugih državama. Takva baza podataka mogla bi olakšati utvrđivanje vlasnika prava, ali pregovori bi se i dalje trebali održavati na ugovornoj osnovi.
NN 46/2008 • Komisija je primila na znanje gledišta izražena na savjetovanju, a posebno nedostatak podrške stvaranju baze podataka o vlasnicima prava. Ona će i dalje istraživati pitanje upravljanja pravima, koje analizira u okviru nastavka Zelene knjige iz 1995. o autorskim i srodnim pravima u informacijskom društvu, s ciljem ocjenjivanja mogućeg učinka postojećih razlika nacionalnog prava na unutarnje tržište.
NN 46/2008 • Autorska prava i srodno zakonodavstvo autorima, izvođačima, proizvođačima zvučnog zapisa, tijelima za prijenos televizijskih sadržaja te drugim vlasnicima prava daje pravo dozvole ili zabrane određene radnje iskorištavanja njihovih djela ili drugih zaštićenih predmeta. Općenito, korisnici stječu pravo neposrednim pojedinačnim ugovorima s pojedinim vlasnicima prava ili njihovim predstavnicima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 46/2008 • S druge strane, proizvođači i pojedina privatna tijela za prijenos televizijskih sadržaja, smatraju da je to pitanje uređeno novom Direktivom o autorskim pravima 21 te ga ne bi trebalo ponovno razmatrati u ovom kontekstu.
NN 46/2008 • Brojni govornici smatraju da bi stvaranje navedenih baza podataka i registara moglo olakšati identifikaciju. Predloženo je da se to pitanje raspravi u okviru pregleda Direktive o televiziji bez granica (TVWF). Međutim, treba upozoriti da ta Direktiva ne obuhvaća pitanja autorskih i srodnih prava.
NN 46/2008 • Komisija podržava suradnju svih stranaka s ciljem rješavanja posebnih poteškoća koje se mogu pojaviti u određenim situacijama. Cilj ove suradnje prvenstveno bi trebao biti utvrđivanje popisa djela kod kojih bi se mogla pojaviti poteškoća utvrđivanja vlasnika prava.
NN 46/2008 • Postavljeno je pitanje elektroničkog kina zbog novih paneuropskih mogućnosti distribucije koje pružaju digitalne tehnologije. Te tehnologije mogu omogućiti i razvoj lokalnih višenamjenskih centara u rjeđe naseljenim područjima 22. Pojam elektroničko kino označava prijenos elektroničkim putem na kinoekran. I cijeli sektor rabi pojam elektroničkog kina kojim se označava da je krajnja slika ili rezultat prijenosa s jednog na drugi kraj digitalnog lanca ili digitalna projekcija sadržaja koji je prvotno bio na filmu te je prebačen na digitalni medij. Raspravljalo se i o učinku analize troškova/koristi za kinematografske distributere i vlasnike kinodvorana.
NN 46/2008 • Govornici su pružili znatnu podršku pristupu standardizacije elektroničkog kina pod vodstvom kinematografskog sektora. Smatra se da nije potrebna intervencija nacionalnih tijela niti tijela Europske unije. Spominjao se i Forum europskog digitalnog filma, koji je nedavno osnovan u Stockholmu, na inicijativu švedskog predsjedništva, kao odgovarajuće tijelo koje će poduzeti daljnja djelovanja, te je zatražena podrška njegovih ciljeva i projekata.
NN 46/2008 • Pilot projekti u okviru programa MEDIA predstavljaju način na koji Odluke Vijeća 2000/821/EZ i 2001/163/EZ jamče da programi MEDIA Plus23 i MEDIA Stručno usavršavanje 24 prate brzi tehnološki razvoj. To odražava očekivanje prema kojem će zbog uporabe digitalnih tehnologija europska audiovizualna djela biti lakše dostupna zahvaljujući novim načinima prijenosa audiovizualnog sadržaja što će olakšati i dostupnost tih djela izvan zemlje njihova porijekla. Konkurentnost u kontekstu globalizacije ovisit će sve više o uporabi novih tehnologija u fazama razvoja, proizvodnje i distribucije.
NN 46/2008 • Međutim, programi MEDIA usmjereni su na audiovizualnu industriju, a ne na istraživačku zajednicu. Komisija će osigurati odgovarajuću i učinkovitu usklađenost s mjerama poduzetim u području novih tehnologija i posebno, između ostalog, sa Šestim okvirnim programom, usredotočivši se na potrebe i mogućnosti malih i srednjih poduzetnika koji djeluju na audiovizualnom tržištu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 39/08, Broj 87/99,
Broj 136/03, Broj 132/08,
Broj 1/09, Broj 112/04
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO