PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-monitoring-je-potrebno-provoditi-nmtf NN 110/2008

• Plan monitoringa mora imati navedeno vremensko razdoblje za praćenje, učestalost provedbe inspekcijskog nadzora te revizije plana. Potrebno je uzeti u obzir pojavu svih mogućih učinaka, kako je utvrđeno u procjeni rizika. Na primjer, potrebno je uzeti u obzir bilo kakve štetne učinke koji su rezultat širenja sjemena, razmnožavanja i upornosti/preživljavanja GMO-a u okolišu nakon stavljanja na tržište. Praćenje može trajati nekoliko dana ili mjeseci kod genetski modificiranih mikroba uvedenih u programima biološkog oporavka, ali se može protegnuti i na nekoliko godina u slučaju određenih vrsta usjeva. Vjerojatnost širenja i tvrdokornosti samih modificiranih sekvenci također je potrebno uzeti u obzir u smislu križanja spolno kompatibilnih vrsta.


Stranica 2008-09-110-3242 NN 110/2008

• Prema potrebi mogu biti nužni i posjeti prije početka monitoringa kako bi se uspostavila relevantna polazišta.


Internet NN 110/2008

• Planovi monitoringa i njihova razdoblja ne moraju biti konačno utvrđeni, već se ovisno o rezultatima dobivenih monitoringom mogu izmijeniti.


Internet stranice NN 110/2008

• Konačno, podnositelj prijave, odnosno korisnik dopuštenja je taj koji je odgovoran za to da plan praćenja bude uključen u prijavu, primijenjen i proveden na odgovarajući način.


Internet stranice NN 110/2008 • Potrebno je osigurati da podnositelj prijave prema odobrenom planu monitoringa prati i izvještava nakon stavljanja GMO-a na tržište, zato se u obavijesti moraju jasno raspodijeliti odgovornosti za svaki korak praćenja.. Ovo se odnosi na praćenje svakog pojedinačnog slučaja i na opći nadzor kao dio plana praćenja. Odgovornost za osiguranje izvođenja praćenja je na podnositelju prijave, ali ga to ne sprečava da uključi u praćenje i treće strane, kao što su savjetnici i korisnici. U slučaju općeg praćenja u praćenje može uključiti Europsku komisiju, države članice Europske unije i/ili nadležna tijela. Ako su treće strane zaposlene ili unajmljene za vođenje studija praćenja, struktura njihovog posla mora biti podrobno opisana. Podnositelj prijave/korisnik dopuštenja odgovoran je za prikupljanje podataka i rezultata praćenja, i mora prema planu monitoringa, osigurati da dobivene podatke proslijedi Europskoj komisiji i nadležnim tijelima, a posebice kada se utvrde štetni učinci.
Internet stranice NN 110/2008 • Također države članice mogu provoditi dodatno praćenje i to ili praćenje svakog pojedinačnog slučaja ili općeg nadzora. Cilj tog nadzora je omogućiti upravitelju rizikom da bez odlaganja poduzme prikladne mjere, čim se primijete neželjeni i/ili neindentificirani učinci. Ovo dodatno praćenje se ne smije smatrati zamjenom za plan monitoringa za čiju je provedbu i dalje odgovoran podnositelj prijave, iako ona može, uz suglasnost svih strana, biti dijelom plana monitoringa.
Internet stranice NN 110/2008 • Moguće je proširiti postojeće sustave monitoringa ili općeg nadzora kako bi se obuhvatili svi mogući štetni učinci stavljanja GMO-a na tržište. Ti sustavi mogu uključivati programe promatranja u području poljoprivrede, istraživanja o hrani, očuvanja prirode, sustava dugoročnog ekološkog promatranja, programa promatranja okoliša te veterinarska istraživanja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 110/2008
• Praćenje i nadzor konvencionalnih komercijalnih usjeva već se izvode, što se podrazumijeva, s obzirom na izračune o upotrebi gnojiva kao i kontrolu nametnika, bolesti i korova. Ovu vrstu praćenja i nadzora kroz cijelo doba rasta redovito provode savjetnici koji prodaju poljoprivredne proizvode, kao i sami uzgajivači.

Poslovne stranice NN 110/2008
• Sličnu uslugu treba povezati uz prodaju genetski modificiranog sjemena. Predstavnici tvrtke, ili unajmljeni savjetnici, bili bi obvezni obavljati neki oblik općeg nadzora. Ujedno uvjet za prodaju i korištenje genetski modificiranog sjemena bio bi ugovor s uzgajivačima kojim se oni obvezuju pratiti i izvješćivati o primijećenim promjenama.

Servis NN 110/2008 • Uzgajivači ili agronomi savjetnici provode istraživanja većih nepredviđenih promjena ili učinaka kao što su širenje sjemena ili udomaćivanje samoniklih biljaka u okolnim područjima, ukoliko im se daju jasne upute. U tim okolnostima može se predvidjeti da bi se praćenje i nadzor štetnih učinaka mogli ugraditi u svakodnevne aktivnosti radi određivanja poljoprivrednih podataka o nametnicima i kontroli korova.
Glasnik NN 110/2008 • Prvo će biti potrebno odrediti relevantne parametre/elemente koji će se pratiti, uz prikladno obrazloženje za takav odabir. Ovo će uvelike ovisiti o zaključcima procjene rizika za okoliš. Odluke u vezi s parametrima/elementima koji će se pratiti moraju se donositi na temelju svakog pojedinačnog slučaja u skladu s modificiranim karakteristikama tog GMO-a. To bi uključilo praćenje željenih učinaka na ciljnim organizmima nastalima modifikacijom, na primjer monitoring populacija kukuruznog moljca s obzirom na kultivaciju različitih sorti Bt-kukuruza.
Novo NN 110/2008 • Nespecifične elemente potrebno je razmotriti kao dio plana monitoringa, a neki od primjera takvih elemenata su:
Poslovi NN 110/2008 • – proširenost, udomaćenost i postojanost u neciljnom okolišu ili ekosustavima,
Poticaji NN 110/2008 • – križanje nesrodnih vrsta (npr. pojava, sredstva i učestalost križanja nesrodnih vrsta), sa spolno kompatibilnim divljim srodnicima u prirodnim populacijama,
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 99/06, Broj 153/09, Broj 11/94, Broj 7/07, Broj 112/04, Broj 58/02


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled