PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 110/2008 • – promjene u bioraznolikosti (npr. u broju ili sastavu vrsta).
NN 110/2008 • Područja i/ili uzorci koje će se pratiti s obzirom na moguće učinke koji nastaju stavljanjem GMO-a na tržište moraju biti utvrđeni, uključujući one koji će poslužiti za usporedbu ili kontrolu. Sva područja i/ili uzorci za usporedbu ili kontrolu moraju biti dovoljno reprezentativni u smislu okoliša i uvjeta korištenja kako bi se mogli izvući smisleni zaključci. Metodologija uzorkovanja mora biti znanstveno i statistički ispravna. Na temelju toga takvi podaci mogu pružiti važne informacije o varijacijama indikatora, što će povećati sposobnost otkrivanja učinaka.
NN 110/2008 • Pri razmatranju područja koja će se pratiti s obzirom na, primjerice, genetski modificirane vrste usjeva, karakteristike (urođene i modificirane) kao i razmnožavanje i širenje sjemena te vrste ekosustava koji se mogu naći na udaru mogu se uzeti u obzir pri određivanju staništa odabranih za praćenje. Relevantna područja koja će se pratiti uključivala bi odabrane obrađene površine na kojima se usjevi uzgajaju u komercijalne svrhe, kao i okolna staništa.
NN 110/2008 • Može također biti potrebno proširiti praćenje/nadzor na spojena ili susjedna obrađena ili neobrađena područja, područja nadzora nakon žetve za samonikle biljke te zaštićena područja. Određene vrste staništa poput pogođenih područja te biljne zajednice bogate različitim vrstama sklonije su invaziji od ostalih. Pogođena područja s niskim raslinjem i velikim bogatstvom različitih vrsta trava naročito su prikladna za svrhu praćenja. Prvo, široko su rasprostranjena i često ih se nalazi u blizini obrađenih poljoprivrednih područja. Drugo, ta su područja često tipična za rubove cesta, jarke i rubove polja na kojima će najvjerojatnije doći do slučajnih gubitaka i širenja sjemena u prvoj fazi.
NN 110/2008 • U planu monitoringa mora se odrediti učestalost inspekcija. To može uključivati raspored koji određuje vrijeme i broj planiranih posjeta mjestu. U tom smislu, kako je već podrobnije navedeno u odjeljcima 1.5. i 2.2., bitno je uzeti u obzir vrijeme kada će se mogući štetni učinci najvjerojatnije pojaviti, kao i područje (područja) koja će se pratiti.
NN 110/2008 • Metodologija kojom će se potom pratiti ti parametri/elementi također bi trebala biti jasno navedena i izložena, uključujući tu i tehnike za uzorkovanje i analizu. Standardnu metodologiju, propisanu Europskim CEN standardima i OECD metodom za praćenje organizama u prirodi, potrebno je slijediti tamo gdje je to prikladno, a potrebno je priložiti i uputu o izvoru metodologije. Metode koje se koriste za monitoring trebaju biti znanstveno ispravne i valjane u eksperimentalnim uvjetima u kojima će se primjenjivati: stoga je potrebno razmotriti karakteristike metoda poput selektivnosti, specifičnosti, reproduktivnosti, bilo kakvih ograničenja, granica otkrivanja te raspoloživosti prikladnih kontrola.
NN 110/2008 • U planu monitoringa treba navoditi kako se očekuje da se metodologija po potrebi obnavlja dopuni u skladu s pristupom/strategijom selektivnog praćenja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 110/2008 • Plan monitoringa za svaki pojedinačni slučaja praćenja i općeg nadzora, mora odrediti kako će se podaci prikupljati i uspoređivati, tko će to činiti i kako često. To može biti od iznimne važnosti ako su uključene ili unajmljene treće strane za prikupljanje podataka. Podnositelj prijave možda će morati priložiti standardne mehanizme, formate i protokole za prikupljanje i bilježenje podataka kao sredstvo kojim će osigurati dosljednost. Na primjer, mogu se ponuditi standardizirani formulari za bilježenje podataka ili izravno stvaranje bilježaka ili pak bilježenje podataka na standardizirane »mape« putem prijenosnih računala. podnositelj izvješća će također možda trebati podrobno objasniti kako će se podaci uspoređivati te, što je posebno važno, kako će se podaci uzimati od trećih strana kao što su savjetnici ili korisnici.
NN 110/2008 • Također je potrebno odrediti rokove i intervale za predavanje izvješća s pojedinostima o rezultatima praćenja.
NN 110/2008 • U planu monitoringa mora se navesti koliko se često podaci preispituju i spominju u općoj analizi.
NN 110/2008 • Procjena rezultata praćenja i promatranja može otkriti da li je potrebno pratiti i druge parametre u programu. Može biti potrebno preispitati i odgovarajuće rezultate svih preliminarnih otkrića, posebice ako su mogući negativni učinci na osjetljiva staništa i skupine organizama.
NN 110/2008 • Kako bi se mogli pravovaljano tumačiti podaci prikupljeni za vrijeme monitoringa, tj. kako bi se utvrdile jesu li promjene GMO-a ili njegovog korištenja ili su one rezultat nekih drugih činitelja u okolišu pored stavljanja GMO-a na tržište, treba izraditi dodatnu procjenu gdje treba preispitati i što je korišteno kao polazište za usporedbu podataka.
NN 110/2008 • Nakon stavljanja GMO-a na tržište, podnositelj izvješća ima pravnu obvezu osigurati da se praćenje i izvješćivanje provode u skladu s uvjetima iznesenima u dopuštenju. Izvješća o tom praćenju moraju se predati Europskoj komisiji i nadležnom tijelu, iako nije propisan nikakav rok za predavanje dokumenta. Ti podaci također moraju biti dostupni javnosti, u skladu sa člankom 50. Zakona o genetski modificiranim organizmima («Narodne novine« broj 70/05). Na osnovu svega toga podnositelji izvješća moraju opisati uvjete izvješćivanja u planu praćenja.
NN 110/2008 • Plan monitoringa mora sadržavati i uputu o načinu na koji će se relevantni podaci prikupljeni bilo kojom prihvaćenom rutinskom metodom nadzora učiniti dostupnima podnositelju prijave, odnosno korisniku dopuštenja i nadležnim tijelima.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 66/06, Broj 132/98,
Broj 81/06, Broj 38/00,
Broj 87/96, Broj 32/02
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO