PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 127/2005 • O UVJETIMA I NAČINU UTVR?IVANJA MJERODAVNIH TRŽIŠTA U TELEKOMUNIKACIJAMA
NN 127/2005 • U smislu ovog Pravilnika pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
NN 127/2005 • 1. Tržišni udio je u postotku izražen udio prihoda davatelja usluga ili operatora na mjerodavnom tržištu u ukupnom prihodu ostvarenom na tom mjerodavnom tržištu. Tržišni udio se u pravilu odnosi na proteklu kalendarsku godinu;
NN 127/2005 • 2. HH indeks je Herfindhal – Hirschmanov indeks tržišne koncentracije, koji se izvodi iz tržišnih udjela svih davatelja usluga ili operatora koji su sudionici mjerodavnog tržišta, a izračunava se kao suma kvadrata njihovih tržišnih udjela, izraženih u postocima;
NN 127/2005 • 4. Znatnija tržišna snaga predstavlja vladajući položaj (dominaciju) u skladu s propisima o zaštiti tržišnog natjecanja, a označava položaj ekonomske snage koju uživa davatelj usluga ili operator, ili više njih zajedno, a koji mu daje mogućnost da sprječava razvoj djelotvorne konkurencije na mjerodavnom tržištu, dozvoljavajući mu da se u značajnoj mjeri ponaša neovisno od konkurenata na tom mjerodavnom tržištu i od korisnika usluga;
NN 127/2005 • 5. Zloporaba znatnije tržišne snage označava postupke kojima davatelj usluga ili operator, ili više njih zajedno, sprječava razvoj djelotvorne konkurencije na mjerodavnom tržištu, ponašajući se u značajnoj mjeri neovisno od konkurenata na tom mjerodavnom tržištu i od korisnika usluga;
NN 127/2005 • 6. Djelotvorna konkurencija je stanje mjerodavnog tržišta u kojemu postoje dovoljno djelotvorni mehanizmi konkurencije zbog kojih povišenje cijena jednog ili više davatelja usluga ili operatora ne dovodi do povećanja njihove realne dobiti;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 127/2005 • 8. Dimenziju usluga mjerodavnog tržišta čine sve javno ponuđene telekomunikacijske usluge koje se po svojim karakteristikama, namjenama i cijenama međusobno supstituiraju pri danoj razini cijena, tako da postoje učinci supstitucije na strani potražnje, učinci supstitucije na strani ponude, ili mogućnost ulaska potencijalne konkurencije;
NN 127/2005 • 9. Geografska dimenzija mjerodavnog tržišta je određeno geografsko područje, na kojemu se javno nude telekomunikacijske usluge koje čine mjerodavno tržište, a na kojemu postoje učinci supstitucije na strani potražnje, učinci supstitucije na strani ponude, ili mogućnost ulaska potencijalne konkurencije;
NN 127/2005 • 10. Učinci supstitucije na strani potražnje predstavljaju učinke supstitucije javno ponuđenih telekomunikacijskih usluga na mjerodavnom tržištu, zbog kojih korisnici mogu odgovoriti na povećanje cijena jedne usluge prelaskom na potrošnju druge ili drugih supstituirajućih usluga kod drugih davatelja usluga i operatora na mjerodavnom tržištu;
NN 127/2005 • 12. Potencijalnu konkurenciju predstavljaju davatelji usluga ili operatori koji mogu snositi dodatne troškove nužne za pristup mjerodavnom tržištu;
NN 127/2005 • 13. Stvarna mogućnost ulaska potencijalne konkurencije je nepostojanje propisanih ili stvarnih ekonomskih ulaznih prepreka, koje bi onemogućile ulazak konkurencije na određeno mjerodavno tržište;
NN 127/2005 • 15. Supstitucija telekomunikacijskih usluga koje čine mjerodavno tržište je svojstvo skupa telekomunikacijskih usluga koje su identične ili slične po svojim namjenama, karakteristikama i osobinama tržišne potražnje, da pružaju korisnicima stvaran međusobni nadomjestak, te stvarnu mogućnost da reagiraju na poskupljenje usluge jednog ili više davatelja usluga ili operatora korištenjem usluga od ostalih davatelja usluga ili operatora na mjerodavnom tržištu, uslijed čega se dobit davatelja usluga ili operatora koji su podigli cijene realno ne povećava. To uključuje i nisku razinu troškova koja ne predstavlja prepreku prelasku korisnika usluga od jednog davatelja usluga ili operatora na drugog.
NN 127/2005 • (1) Davatelji usluga i operatori obvezni su na zahtjev Vijeća Hrvatske agencije za telekomunikacije (u daljnjem tekstu: Vijeće Agencije) u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, dostaviti tražene podatke u vezi s utvrđivanjem znatnije tržišne snage. Na zahtjev davatelja usluga ili operatora, Vijeće Agencije može, u slučaju potrebe obrade složenijih skupova podataka, odrediti dulji rok za dostavu traženih podataka, koji ne može biti dulji od 45 dana od dana zaprimanja zahtjeva.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 55/07, Broj 123/05,
Broj 90/04, Broj 97/93,
Broj 37/95, Broj 133/05
LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA