PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 18/2007 • Također, od 1. siječnja 2001. na snagu su stupile izmjene i dopune Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda (»Narodne novine«, broj 55/00) kojima je uvedena zabrana prodaje cigareta i ostalih duhanskih proizvoda iz automatskih naprava (automata).
NN 18/2007 • Proizvođači cigareta, za razliku od proizvođača većine drugih proizvoda za krajnju potrošnju, ograničeni su u svojim promotivnim aktivnostima zakonskim odredbama, koje onemogućavaju oglašavanje u javnim medijima i na javnim mjestima. Tako, sukladno članku 9. stavku 1. i 2. Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda zabranjena je promidžba duhanskih proizvoda putem sredstava javnog priopćavanja, svi oblici promidžbe na javnim mjestima, objektima i sredstvima prometa, preko knjiga, časopisa, kalendara, odjevnih predmeta i preko naljepnica, plakata i letaka, ako su te naljepnice, plakati i leci odvojeni od originalnog pakiranja duhana i duhanskih proizvoda.
NN 18/2007 • Promidžbom se smatraju svi oblici izravnog i neizravnog reklamiranja uključujući i isticanje logotipa i drugih oznaka za označavanje duhana i duhanskih proizvoda na predmetima koji prema Zakonu o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda nisu duhanskih proizvodi, kao i dijeljenje duhana i duhanskih prerađevina u reklamne svrhe.
NN 18/2007 • S obzirom na spomenutu zabranu promidžbe cigareta i drugih duhanskih proizvoda u javnim medijima i na javnim mjestima prodavaonice, odnosno trgovine na malo, te specijalizirani objekti (kiosci) predstavljaju najbolja preostala mjesta i način za oglašavanje i promoviranje marki cigareta, budući da se zabrana promidžbe, sukladno članku 9. stavku 5. Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda, ne odnosi na obavješćivanje potrošača o svojstvima duhana, odnosno duhanskih proizvoda u objektima u kojima se ti proizvodi prodaju.
NN 18/2007 • Naime, određena mjesta u prodajnom prostoru svojim položajem osobito su zanimljiva potrošačima. Obično se nazivaju magnetna mjesta, a nalaze se:
NN 18/2007 • Stoga se postavljanjem i ponudom proizvoda na magnetnim mjestima osigurava njihova najveća uočljivost, te se stvaraju uvjeti za bolju prodaju i unaprjeđenje prodaje.
NN 18/2007 • Kao što je već spomenuto, unaprjeđenje prodaje, odnosno promotivne aktivnosti na maloprodajnom mjestu predstavljaju gotovo jedinu mogućnost koja proizvođačima i distributerima cigareta ostaje na raspolaganju kako bi povećali svijest potrošača o svojim proizvodima, budući da su uobičajene promotivne aktivnosti svojstvene robi široke potrošnje zakonski ograničene.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 18/2007 • Analizirajući stanje potražnje za cigaretama u Republici Hrvatskoj, Agencija je utvrdila kako je potražnja za cigaretama u 2000. i 2001. godini u padu u odnosu na prethodne godine, dok je u laganom porastu u 2002. i 2003. Jednako tako tržište cigaretama ima obilježja štetne potražnje. Štetni proizvodi, kao što su cigarete, privlače pažnju institucija i države koja ograničenjima, koje se odnose na oglašavanje i prodaju, pokušavaju obeshrabriti njihovu potrošnju.
NN 18/2007 • Potražnja za cigaretama ima značajke neelastične potražnje, budući da nema odgovarajućeg supstituta tom proizvodu. Prema nalazima stručnjaka čestim ili redovitim pušenjem cigareta stvara se ovisnost krajnjih kupaca (potrošača) u većini slučajeva, te oni stoga ne mogu brzo promijeniti svoje navike.
NN 18/2007 • Iz istraživanja znanstvenika S. Gallus, A. Schiaffino, C. La Vecchia, J. Townsend i E. Fernandez (engl. «Price and cigarette consumption in Europe»), provedenog u 52 europske zemlje proizlazi kako se radi 10-postotnog povećanja maloprodajne cijene cigareta, prosječno smanjuje potrošnja cigareta za 5 do 7 posto. Taj podatak potvrđuje činjenicu da je potražnja za cigaretama neelastična, jer promjena cijene od 10 posto uzrokuje promjenu tražene količine za manje od 10 posto.
NN 18/2007 • Prema podacima iz Eurostat yearbook iz 2005. godine broj pušača u Republici Hrvatskoj kao krajnjih potrošača duhanskih prerađevina, koji predstavljaju stranu potražnje za cigaretama, u laganom je padu u promatranom razdom razdo obzirom na ukupan broj stanovnika, promatrana je dobna skupina stanovništva od 15 do 64 godina, koja u ukupnom broju stanovnika čini oko 67 posto. U apsolutnom iznosu riječ je o broju od oko tri milijuna (3.000.000) potencijalnih konzumenata cigareta u Republici Hrvatskoj.
NN 18/2007 • S obzirom na navedeno, na hrvatskom tržištu ima oko milijun (1.000.000) krajnjih kupaca cigareta, koji predstavljaju uvjetno raspoloživo tržište – skup potrošača koji pokazuje interes, raspolažu dohotkom i ispunjavaju uvjete za tržišnu ponudu, pod čime se podrazumijeva donja dopuštena granica za konzumaciju cigareta, a koja je propisana zakonom i iznosi 18 godina. U broj od oko milijun pušača uključeni su samo stanovnici Republike Hrvatske, ne i državljani ostalih zemalja koji na teritoriju Republike Hrvatske u objektima trgovine na malo kupuju cigarete.
NN 18/2007 • Izvor: Svjetska zdrastvena organizacija, http://data.euro.who.int posjećene 10. svibnja 2006. godine.
NN 18/2007 • Tablica 3.: Učestalost pušenja mladih osoba (15 – 16 godina) u Republici Hrvatskoj po spolu u 1999. godini
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 134/98, Broj 145/99,
Broj 70/94, Broj 133/08,
Broj 4/91, Broj 31/08
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA