PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 46/2008 • Na temelju članka 3. Uredbe o državnim potporama (»Narodne novine«, broj 50/2006), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 18. travnja 2008. godine, donijela
NN 46/2008 • Pravila o državnim potporama o primjeni propisa na mjere koje se odnose na izravno oporezivanje poduzetnika sadržana su u Obavijesti Komisije o primjeni propisa o državnim potporama na mjere koje se odnose na izravno oporezivanje poduzetnika 3198319Y1210(01), (SL C 384, 10.12.1998., str. 3 – 9)
NN 46/2008 • Tekst akta u kojem su sadržana pravila iz točke I. ove Odluke, u prijevodu na hrvatski jezik, glasi:
NN 46/2008 • Obavijest Komisije o primjeni propisa o državnim potporama na mjere koje se odnose na izravno oporezivanje (dobiti) poduzetnika
NN 46/2008 • 4. Pored ciljeva koji osiguravaju transparentnost i predvidljivost odluka Komisije, ova obavijest također želi osigurati dosljedan i jednak tretman država članica. Komisija namjerava, kako je to predviđeno kodeksom ponašanja, na temelju ove obavijesti od slučaja do slučaja ispitati ili preispitati porezne propise koji su na snazi u državama članicama.
NN 46/2008 • 5. Zajednica je temeljem Ugovora ovlaštena poduzimati mjere, radi uklanjanja različitih oblika narušavanja tržišnog natjecanja koji štete pravilnom funkcioniranju zajedničkoga tržišta. Stoga je prijeko potrebno razlikovati različite oblike narušavanja tržišnog natjecanja.
NN 46/2008 • 6. Neke opće porezne mjere mogu ograničiti pravilno funkcioniranje unutarnjega tržišta Zajednice. U slučaju takvih mjera, Ugovor predviđa, s jedne strane, mogućnost usklađivanja odredbi poreznih propisa država članica, temeljem članka 100. (direktive Vijeća koje se usvajaju jednoglasno). S druge strane, neke razlike između planiranih i postojećih općih propisa u državama članicama mogu narušiti tržišno natjecanje i stvoriti ograničenja koja se moraju ukloniti temeljem članaka 101. i 102. (savjetovanje odgovarajućih država članica s Komisijom; ako je to potrebno, donošenje direktiva Vijeća koje se usvajaju kvalificiranom većinom).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 46/2008 • 8. Člankom 92. stavkom 1. uređuje se da »se svaka potpora koju dodjeljuje država članica ili koja se dodjeljuje putem državnih sredstava u bilo kojem obliku, a koja narušava ili prijeti narušavanjem tržišnoga natjecanja stavljanjem u povoljniji položaj određenih poduzetnika ili proizvodnje određene robe, smatra nespojivom sa zajedničkim tržištem ako utječe na trgovinu između država članica«. Pri primjeni pravila Zajednice koja se odnose na državne potpore nije bitno radi li se ovdje o poreznoj mjeri, budući se članak 92. primjenjuje na potpore u »bilo kojem obliku«. Da bi se smatrala potporom u smislu članka 92., mjera mora zadovoljavati kumulativne kriterije koji su opisani u nastavku ovog teksta.
NN 46/2008 • 9. Prvo, mjera mora za primatelje potpore predstavljati prednost kojom ih se oslobađa od davanja koje inače moraju snositi iz vlastitih sredstava. Prednost može biti ostvarena putem smanjenja poreznih davanja poduzetnika na različite načine uključujući:
NN 46/2008 • – smanjenje porezne osnovice (primjerice posebni porezni odbici, posebni/izvanredni ili ubrzani otpis, ili evidentiranje rezerviranja u bilancu),
NN 46/2008 • – odgodu plaćanja, ukidanje ili čak posebni sporazum o isplati poreznoga duga u ratama (reprogramiranje poreznog duga).
NN 46/2008 • – porezne mjere sasvim tehničke prirode (primjerice, određivanje porezne stope, propisi o smanjivanju vrijednosti i otpisivanju, propisi o prijenosu gubitka u naredna razdoblja; propisi o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja ili izbjegavanja plaćanja poreza),
NN 46/2008 • 30. Kvalificiranje porezne mjere kao štetne prema kodeksu ponašanja ne utječe na njezinu moguću kvalifikaciju kao državne potpore. Međutim, ocjenjivanje sukladnosti fiskalne potpore sa zajedničkim tržištem mora biti učinjeno uz uzimanje u obzir, između ostalih, učinaka potpore koju se razmatra prilikom primjene kodeksa ponašanja.
NN 46/2008 • 31. Ako se fiskalna potpora daje radi poticanja poduzetnika na započinjanje određenih projekata (osobito ulaganja) i ako je njezin intenzitet ograničen u odnosu na troškove provedbe projekta, ona se ne razlikuje od poticaja i na nj se može primijeniti isti tretman. Međutim, takve potpore moraju se ocjenjivati dovoljno transparentno, kako bi se mogla ocijeniti korist.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 40/07, Broj 39/99,
Broj 65/06, Broj 2/05,
Broj 2/99, Broj 17/07
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO