PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-ova-odluka-stupa-na-vlui NN 81/2006

• Na temelju članka 30. stavka 3. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine« br. 101/98, 15/2000, 117/2001, 199/2003 i 30/2004), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 12. srpnja 2006. godine donijela


Stranica 2006-07-81-1944 NN 81/2006

• 2. Ovaj Zaključak i Odrednice razvitka i uporabe računalnih programa s otvorenim kôdom u tijelima državne uprave, objavit će se u »Narodnim novinama« i u elektroničkom obliku na web-portalu Vlade Republike Hrvatske.


Internet NN 81/2006

• ODREDNICE RAZVITKA I UPORABE RAČUNALNIH PROGRAMA S OTVORENIM KÔDOM U TIJELIMA DRŽAVNE UPRAVE


Internet stranice NN 81/2006

• 1. Uporaba informacijske tehnologije u tijelima državne uprave postaje nužnost i temelj razvitka sustava državne uprave i ostvarivanja reforme državne uprave, od kojih je elektronička uprava jedan od najznačajnijih ciljeva. U izgradnji i djelovanju elektroničke uprave (e-uprave) primjenjuju se tehnička (računala, telekomunikacijska i druga tehnička oprema) i programska rješenja. Programska rješenja koja se nabavljaju i ugrađuju u informacijske sustave tijela državne uprave potrebna su za rad računala (operacijski sustavi) te za opće funkcije uredskog rada i za specifične zahtjeve pojedinačnih upravnih područja (korisnička programska rješenja). Do sada se najveći dio programskih rješenja preuzimao od dobavljača u završnom obliku za izravnu ugradnju u računalne sustave. Izvorni oblik u kojem su programska rješenja izrađivana prije njihova pretvaranja u strojno čitljiv oblik do sada se u pravilu nije isporučivao uz preuzeta programska rješenja. Programska rješenja preuzimala su se pod uvjetima licencnih odnosa s dobavljačima i bez mogućnosti mijenjanja, dopune ili povezivanja s programskim rješenjima različitih dobavljača. Takva se rješenja oblikuju u vlasničke proizvode s krutim komercijalnim uvjetima korištenja i ograničenim ili nikakvim mogućnostima upravljanja takvim programskim rješenjima od strane tijela državne uprave. Na taj su način tijela državne uprave djelomično dovedena u ovisnost o dobavljaču pojedinog programskog rješenja što može dovesti do stvaranja zatvorenih informacijskih sustava i time otežati uspješnost i učinkovitost djelovanja e-uprave.


Internet stranice NN 81/2006
• Otvoreni programi omogućuju pristup izvornom kôdu napisanom u programskom jeziku kojim je izrađeno namjensko programsko rješenje što omogućuje korisnicima odnosno informatičarima kako čitanje tako i mijenjanje i prilagođivanje izvornog programa trenutnim potrebama. Otvoreni programi su istodobno i računalni programi čiji se izvorni kôd slobodno razmjenjuje, dopunjuje, mijenja i povezuje s drugim programskim rješenjima temeljenim na otvorenom kôdu.

Internet stranice NN 81/2006
• Otvoreni programi temelje se na načelu slobode uporabe, izmjene, dopune, poboljšanja unaprjeđivanja i naknadne distribucije programskih rješenja. Ta sloboda u uporabi programskih rješenja omogućuje zainteresiranim stranama zajednički rad u unaprjeđivanju ili proširenju funkcionalnosti programskog rješenja bez pritiska vlasničkog odnosa koji sprječava takvu suradnju. Ovaj novi oblik suradnje u kojem stručnjaci iz različitih sektora i organizacija pa čak i država zajednički djeluju u izradi, razvoju i uporabi programskih rješenja naziva se sustav razvitka otvorenog koda.

Internet stranice NN 81/2006 • 2. Europska unija je u sustav zajedničkih aktivnosti napretka europskog gospodarstva i stvaranja Europe kao društva znanja uključila mnogobrojne programe usmjerene na razvoj informacijskog društva. Akcijski plan Europske komisije, iz lipnja 2002. godine, usmjeren na ostvarenje inicijative eEurope 2005: Informacijsko društvo za sve, temeljio se je na Akcijskom planu iz 2000. godine koji je već tada postavio skup osnovnih ciljeva razvitka informacijskog društva. Kao osnovni ciljevi utvrđeni su i poticanje uporabe računalnih programa s otvorenim kodom u javnom sektoru te razvitak e-uprave.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 81/2006 • 3. Sukladno utvrđenim ciljevima i aktivnostima razvitka informacijskog društva u okviru cjelovitog programa e-Europe, krajem 2003. godine Vlada Republike Hrvatske usvojila je Program e-Hrvatska 2007., kako bi se poduzela razrađena, sveobuhvatna i dinamična akcija za postizanje bržeg iskoraka Hrvatske u informacijsko društvo u skladu s preporukama Europske unije i Lisabonskom agendom. Temeljni su ciljevi Programa e-Hrvatska 2007. omogućiti građanima i poduzetnicima pravodobno primanje informacija i aktivno sudjelovanje u društvu kroz umreženi informacijski sustav državne uprave, snaženje i povezivanje hrvatskog gospodarstva, sveobuhvatna razmjena informacija i iskustva u poslovnome svijetu i poduzetništvu, te opremanje države da postane transparentan, brz i učinkovit servis.
Poslovne stranice NN 81/2006 • Kao nužan preduvjet za daljnji nesmetani razvoj javnih usluga i javnih informacijskih sadržaja utvrđen je funkcionalno izgrađen sustav interoperabilnosti informacijskih sustava tijela državne uprave. Za ostvarenje te zadaće predviđena je uspostava okruženja otvorenih normi i otvorenih programskih rješenja kojima se omogućuje nesmetano povezivanje i međudjelovanje računalnih sustava različitih upravnih područja kroz jedinstvenu telekomunikacijsku mrežu tijela državne uprave. Republika Hrvatska je prihvaćanjem ovih smjernica i provedbom Programa e-Hrvatska 2007. spremna ostvariti preduvjete za povećanje opće konkurentnosti Republike Hrvatske na međunarodnim tržištima te ravnopravno i aktivno sudjelovanje u razvoju društva znanja.
Pregledi NN 81/2006 • 4. Vlada Republike Hrvatske pokrenula je temeljem usvojene Strategije One Stop Shop, sustav objedinjavanja javnih usluga HITRO.HR za ubrzanu komunikaciju građana i poslovnih subjekata s državnom upravom. Svrha mu je podizanje razine usluga povećanjem brzine, učinkovitosti, fleksibilnosti i transparentnosti rada državne uprave. HITRO.HR na jednom mjestu građanima i poduzetnicima omogućuje brži i jednostavniji pristup javnim informacijama i uslugama. Strategijom Programa HITRO.HR (One Stop Shop) postavljene su osnove zajedničke arhitekture informacijskih sustava državne uprave koje među osnovnim načelima uključuju i njihovu interoperabilnost temeljenu na otvorenim normama i otvorenim programima.
Glasnik NN 81/2006 • 5. Vlada Republike Hrvatske osnovala je Hrvatsku informacijsko-dokumentacijsku referalnu agenciju (HIDRA) kao specijaliziranu stručnu službu za obavljanje informacijskih, dokumentacijskih i referalnih poslova. HIDRA osigurava dostupnost javnih službenih podataka, informacija i dokumentacije Republike Hrvatske i promiče njihovo korištenje. HIDRA također, osigurava korištenje službene dokumentacije stranih zemalja, međunarodnih organizacija i institucija, kao i drugih informacija, podataka i dokumentacije od interesa državnim tijelima i institucijama Republike Hrvatske i ostalim korisnicima.
Novo NN 81/2006 • HIDRA izravno surađuje u izgradnji informacijske infrastrukture Vlade Republike Hrvatske i državnih tijela Republike Hrvatske, koja se temelji na suvremenoj informacijskoj tehnologiji. Sve veći opseg sadržaja koje HIDRA obrađuje, povezuje i predstavlja, izrađen je pomoću računalne tehnologije i programa, s time da su sadržaji dohvatljivi i kroz telekomunikacijsku mrežu (najčešće kroz internet--sustav). Upravo mnoštvo sadržaja proizvedenih u elektronički oblik različitim programskim rješenjima izuzetno otežava poslove koje HIDRA svakodnevno obavlja. Otvorena programska rješenja kao i otvorene norme nameću se kao rješenje unaprjeđivanja obavljanja informacijskih, dokumentacijskih i referalnih poslova.
Poslovi NN 81/2006 • 7. Transparentnost rada državne uprave je ključan čimbenik u reformi državne uprave koja se ima dovršiti sukladno Programu o stabilizaciji i pridruživanju Europskoj uniji. Transparentnost prvenstveno znači obvezu tijela državne uprave da djeluju u svom djelokrugu, kao i u obavljanju usluga građanima i gospodarstvu na način koji u najvećoj mjeri omogućuje javni uvid i nadzor rada. Pravo javnosti na potpuni uvid u rad tijela državne uprave proširuje se na uvid u informacijske sadržaje ali i na postupke kojima se podaci obrađuju. Budući da se i programska rješenja pojavljuju kao računalni podaci, za očekivati je da javnost ima pravo na mogućnost uvida u postupke koje provode računalni programi, za što je nužna pretpostavka da se može izvršiti uvid u izvorni kôd računalnih programa.
Poticaji NN 81/2006 • Postoje raznovrsna područja u kojima tijela državne uprave koriste računalne programe namijenjene za obavljanje upravnih poslova i pružanja usluga građanima i gospodarstvu. Računalni programi koji se preuzimaju/nabavljaju kao vlasnički zatvoreni programski sustavi vrlo brzo smanjuju transparentnost rada tijela državne uprave. Takav se smjer korištenja zatvorenih programskih rješenja izravno povezuje i sa sustavom javne nabave gdje se transparentnost rada tijela državne uprave mora što potpunije učiniti sukladnom zahtjevima Europske unije.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 83/02, Broj 22/91, Broj 111/04, Broj 82/07, Broj 21/05, Broj 21/90


LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE Pregled