PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 90/2007 • Država osigurava svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu. Zabranjena je zlouporaba monopolskog položaja određenog zakonom.
NN 90/2007 • Ustavni sud podsjeća na ovlaštenje Hrvatskog sabora da samostalno odlučuje o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj, u skladu s Ustavom i zakonom (članak 2. stavak 4. alineja 1. Ustava). Navedena ustavna odredba ovlašćuje zakonodavca da mijenja i dopunjuje već postojeće odnose i prava u ovisnosti o različitim okolnostima, kao što su primjerice uvođenje novih i izmjena ili drugačije uređenje postojećih uvjeta obavljanja neke djelatnosti, kao i određivanje naravi neke djelatnosti.
NN 90/2007 • Pri uređivanju tih odnosa zakonodavac je ograničen zahtjevima koje pred njega postavlja Ustav, a osobito onima koji proizlaze iz načela vladavine prava i onima kojima se štite određena ustavna dobra i vrednote.
NN 90/2007 • U konkretnom slučaju, legalna svrha izmjena dotadašnjeg zakonskog uređenja bila je usmjerena tome, da pravnim osobama koje se bave obrazovanjem odraslih upravo obrazovanje postane, odnosno bude temeljna djelatnost zbog koje su osnovani, što pretpostavlja i poseban javnopravni režim njihova rada i djelovanja. Polazeći od predmeta zakonskog uređenja (srednjoškolskog obrazovanja, koje se u Republici Hrvatskoj obavlja kao javna služba), Ustavni sud taj cilj ocjenjuje legitimnim.
NN 90/2007 • Polazeći od članka 40. ZID-a ZSŠ/01, kojim je propisano da su nositelji izvođenja srednjoškolskog obrazovanja odraslih dužni uskladiti opće akte i poslovanje u skladu s odredbama tog zakona »najkasnije u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu« ZID-a ZSŠ/01, Ustavni sud utvrđuje da je zakonodavac prilikom izmjene zakonskog uređenja u konkretnom slučaju svim trgovačkim društvima koja su se dotada bavila srednjoškolskim obrazovanjem odraslih ostavio primjeren rok za usklađivanje njihova poslovanja s novim zakonskim uvjetima.
NN 90/2007 • Teret koji je zbog promjene zakonskog uređenja nametnut dotadašnjim trgovačkim društvima (troškovi povezani s njihovim »preustrojem« u ustanove, odnosno s osnivanjem ustanove), Ustavni sud ne ocjenjuje prekomjernim ima li se u vidu legitimni cilj zbog kojega je osporeno zakonsko uređenje propisano.
NN 90/2007 • Ustavni sud na kraju napominje da i ustanova ima zakonsko pravo stjecati dobit, pri čemu se na takvu pravnu osobu, koja djelatnost obrazovanja obavlja radi stjecanja dobiti, primjenjuju propisi o trgovačkim društvima. Stoga nema osnove tvrdnja predlagatelja o nesuglasnosti članka 6. ZID-a ZSŠ/01 s člankom 49. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 90/2007 • »Radniku srednje škole prestaje ugovor o radu s navršenih 65 godina života i najmanje 20 godina staža osiguranja.
NN 90/2007 • Nastavniku i ravnatelju srednje škole ugovor prestaje najkasnije istekom školske godine u kojoj je navršio 65 godina života i najmanje 20 godina staža osiguranja.«
NN 90/2007 • Ocjenjujući prijedlog neosnovanim, Ustavni sud opetovano napominje da je prema članku 2. stavku 4. alineji 1. Ustava Hrvatski sabor ovlašten da samostalno, u skladu s Ustavom i zakonom, odlučuje o uređivanju gospodarskih, pravnih i političkih odnosa u Republici Hrvatskoj, što uključuje i uređivanje radnopravnog položaja zaposlenika u javnim službama. Pitanje uređenja dobnih granica za prestanak ugovora o radu u javnim službama ulazi u područje zakonodavne politike države, u kojem ona ima široku slobodu procjene.
NN 90/2007 • U odnosu na mišljenje predlagateljice da je trebalo ostaviti na snazi dotadašnje zakonsko rješenje, Ustavni sud ističe da je konkretno pravno pitanje zakonodavac mogao urediti i drugačije, odnosno (i) na način koji predlagatelj zagovara, ali to nije razlog zbog kojega bi novo zakonsko rješenje, koje se prijedlogom osporava, samo po sebi bilo u nesuglasnosti s Ustavom.
NN 90/2007 • 7. Konačno, u odnosu na navode predlagateljice da u prijelaznim odredbama ZID-a ZSŠ/05 postoji zakonska praznina, jer »nije reguliran status ravnatelja koji je izabran i gdje je cijeli postupak izbora i imenovanja proveden i okončan po ‘starom’ Zakonu i vremenski prije nego što je donesen i stupio na snagu« ZID ZSŠ/05, Ustavni sud ističe da predlagateljica pogrešno smatra da se u konkretnom slučaju radi o pravnoj (zakonskoj) praznini.
NN 90/2007 • 8. Sukladno svim prethodnim navodima, Ustavni sud je ocijenio da prijedlozi nisu osnovani, pa je na temelju članka 43. Ustavnog zakona riješio kao u točki I. izreke ovog rješenja.
NN 90/2007 • 9. U odnosu na prijedlog podnositelja za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom članka 4. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o srednjem školstvu (»Narodne novine« broj 59/01.), kojom se mijenja članak 25. stavak 2. Zakona o srednjem školstvu.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 104/01, Broj 30/02,
Broj 35/09, Broj 54/99,
Broj 51/02, Broj 122/03
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA