PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 35/2009 • Osim navedenih odredbi Ugovora o distribuciji, podnositelj zahtjeva nalazi spornom i odredbu članka V. po nazivom »Zabrana preprodaje preprodavačima izvan prodajne mreže – prodaja trgovačkim društvima za leasing«.
NN 35/2009 • Nadalje, istim člankom stavkom 2. određeno je da se distributer obvezuje da će nova vozila Citroën kao i ona registrirana kraće od 3 mjeseca prodavati trgovačkim društvima za leasing samo pod uvjetom da se poštuju sljedeći uvjeti:
NN 35/2009 • da je provjerio, prije prihvaćanja narudžbe, da društvo za leasing doista obavlja aktivnost leasinga
NN 35/2009 • da je, prije prihvaćanja narudžbe društva za leasing, postigao da se društvo za leasing obveže da će iznajmljivati vozila stečena temeljem ovog ugovora klijentima te da ih neće preprodavati barem šest mjeseci
NN 35/2009 • Uvidom u sadržaj predmetnog ugovora utvrđeno je da se poduzetnik Citroën d.o.o. opredijelio za mješoviti sustav kvalitativno-kvantitiativne selektivne distribucije.
NN 35/2009 • Sukladno članku 3. stavku 4. Uredbe o motornim vozilima, sustav selektivne distribucije je sustav u kojem se dobavljač obvezuje posredno ili neposredno prodavati proizvode koji su predmet sporazuma, samo distributerima ili serviserima odabranim na osnovu posebnih, transparentnih kriterija, a distributeri ili serviseri se obvezuju da neće prodavati takve proizvode neovlaštenim distributerima ili neovisnim serviserima, ne isključujući mogućnost prodaje rezervnih dijelova neovisnim serviserima ili obvezu pružanja svih tehničkih informacija, opreme za dijagnostiku, alata i obuke za popravak i održavanje motornih vozila neovisnim operaterima, ili u svrhu provedbe mjera zaštite okoliša.
NN 35/2009 • Nadalje, člankom 10. stavkom 4. točkom 3. Uredbe o motornim vozilima propisano je da se ne smatra zabranjenim vertikalnim ograničenjem, ograničavanje članovima unutar sustava selektivne distribuciji aktivne i pasivne prodaje novih motornih vozila i rezervnih dijelova neovlaštenim distributerima na tržištima na kojima se primjenjuje selektivni distribucijski sustav, izuzev ograničenja navedenih u članku 12. stavku 1. točki b) ove Uredbe, koja su zabranjena kao teška ograničenja tržišnog natjecanja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 35/2009 • Ono na što se u najvećem dijelu odnosio zahtjev podnositelja i što je bilo potrebno utvrditi u predmetnom postupku jeste to je li postupanje poduzetnika Citroën d.o.o. protivno odredbi članka 10. stavka 1. točki a) Uredbe o motornim vozilima, a vezano za prodaju novih vozila u prodajnim akcijama.
NN 35/2009 • Naime, člankom 10. stavkom 1. točkom a) Uredbe o motornim vozilima propisano je da je teško ograničenje tržišnog natjecanje, ograničavanje prava distributera ili servisera da slobodno određuje prodajnu cijenu proizvoda, što ne isključuje dobavljača da odredi maksimalnu cijenu ili preporuči prodajnu cijenu, pod uvjetom da nije riječ o fiksnim ili minimalnim prodajnim cijenama, koje su rezultat izvršenog pritiska ili poticaja od bilo koje ugovorne strane.
NN 35/2009 • Dakle, ono što je bilo potrebno utvrditi tijekom predmetnog postupka jeste to je li poduzetnik Citroën d.o.o. (bilo izravno bilo neizravno) nametao distributerima ograničenja koja imaju za cilj ograničavanje njihovih prava da slobodno određuju prodajnu cijenu proizvoda, utvrđivanjem fiksnih ili minimalnih prodajnih cijena.
NN 35/2009 • Budući su rezultati prethodnog ispitivanja stanja na tržištu ukazivali na moguće fiksiranje cijena vozila za krajnje kupce od strane poduzetnika Citroën d.o.o., a vezano za prodaju vozila unutar prodajnih akcija, to je Agencija radi pravilnog i potpunog utvrđivanja činjeničnog stanja tijekom posebnog ispitnog postupka zatražila očitovanja kako od stranaka pokrenutog postupka tako i od većine distributera vozila marke Citroën d.o.o.
NN 35/2009 • 6.3.1. Analiza dostavljene dokumentacije i očitovanja poduzetnika Citroën d.o.o. i ovlaštenih distributera vozila marke Citroën
NN 35/2009 • Nakon donošenja zaključka o pokretanju postupka, u svojim očitovanjima od 6. srpnja 2008., 31. kolovoza 2008., 4. veljače 2008. i 27. lipnja 2008. poduzetnik Citroën d.o.o. u bitnome je naveo da se u automobilskom sektoru često provode prodajne akcije koje omogućavaju proizvođačima vozila veću konkurentnost na konkurentnom hrvatskom tržištu koje se odlikuje sve češćim promotivnim akcijama. Prodajne akcije traju po mjesec dana, one su fakultativne, a distributeri mogu slobodno odlučiti o tome žele li u njima sudjelovati ili ne. Prodajne akcije uobičajena su praksa u sektoru distribucije motornih vozila, a provode ih svi proizvođači automobila na hrvatskom tržištu i u svim europskim zemljama. Pri tome je naglasio da tržišni udio novih vozila marke Citroën u Hrvatskoj iznosi svega oko 7%.
NN 35/2009 • Brojem i učestalošću prodajne akcije uobičajeno provode i konkurenti marke »Citroën« na tržištu. U tom općem kontekstu i poduzetnik Citroën d.o.o. redovito organizira prodajne akcije i predlaže svojoj mreži distributera da u njima sudjeluju.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 63/06, Broj 159/04,
Broj 76/99, Broj 92/05,
Broj 92/09, Broj 54/94
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE