PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 143/2008 • Poglavlje 1.: Slobodan protok roba utvrđuje zakonski okvir za zaštitu od mogućih štetnih učinaka kemikalija u predmetima opće uporabe, kao što su igračke i deterdženti te drugi predmeti.
NN 143/2008 • Poglavlje 14.: Prometna politika utvrđuje zakonski okvir za zaštitu zdravlja u pogledu prijevoza opasnih tvari
NN 143/2008 • Poglavlje 28.: Sigurnost potrošača i zdravlja utvrđuje zakonski okvir za procjenu opasnosti po zdravlje ljudi te osnovne principe zaštite.
NN 143/2008 • Ostala poglavlja pravne stečevine samo u manjem dijelu pokrivaju problematiku zaštite od mogućih štetnih učinka kemikalija.
NN 143/2008 • Kako su nadležnosti za prijenos u zakonodavstvo Republike Hrvatske za svako od poglavlja, odnosno potpoglavlja ili područja pravne stečevine jasno utvrđena, što ujedno određuje i nadležnost za provedbene propise, u pristupu ocjene stanja kemijske sigurnosti, kao i u utvrđivanju strateških ciljeva bilo je neophodno aktivno uključivanje odgovornih osoba za svako od područja. Uz aktivno učešće pojedinaca iz različitih resora, organizirane su i radionice na pojedinim tematskim područjima sa svrhom da razjasne otvorena pitanja, kao i da utvrde probleme i moguća rješenja te dugoročne pravce strateškog razvitka. Opsežna dokumentacija proizašla iz tog procesa će biti objavljena u okviru prikaza i ocjene stanja kemijske sigurnosti, koja je ujedno i podloga za pripremu nacrta strategije kemijske sigurnosti.
NN 143/2008 • 4.2 Konceptualni okvir strategije razvitka kemijske sigurnosti
NN 143/2008 • U kontekstu ovog projekta, poimanje kemijske sigurnosti (eng. chemical safety) slijedi definiciju Internacionalnog programa kemijske sigurnosti (International Programme on Chemical Safety – UNEP, ILO, WHO) da »kemijska sigurnost predstavlja upravljanje (management) i prevenciju od štetnih učinaka kemikalija na čovjeka i okoliš, koji mogu biti uzrokovani kratkotrajnom ili dugotrajnom izloženosti kemikalijama u proizvodnji, skladištenju, prijevozu te korištenju i odlaganju kemikalija.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 143/2008 • Uz to, slijedeći osnovnu definiciju kemijske sigurnosti, kao i preporuke spomenutih međudržavnih organizacija, odlučeno je da se u izradi ocjene situacije, kao i strategije dugoročnog razvitka kemijske sigurnosti to kompleksno područje obuhvati vrlo široko. Međutim, zbog prirode problema i specifičnosti zakonodavstva, ova Strategija se neće baviti sljedećim područjima:
NN 143/2008 • tvari i pripravci koji su opasni zbog radioaktivnih svojstava
NN 143/2008 • Zbog specifičnog povijesnog razvitka zakonodavstva Europske unije ne postoji jedinstveni konceptualni, odnosno zakonodavni okvir o »Kemijskoj sigurnosti« te, kao što je ranije rečeno, pitanja od važnosti za kemijsku sigurnost se uređuju u nekoliko poglavlja pravne stečevine Europske unije. Jednako tako, svaka članica Europske unije samostalno određuje prema svom državnom uređenju, političkom i socijalnom razvitku te specifičnim nadležnostima i organizaciji provedbe svojih zakona, tj. uredbi Europske unije, što se odnosi i na zaštitu od mogućih štetnih učinaka kemikalija. Uz to, nema niti jedne države koja je sve aspekte zaštite od štetnih učinaka kemikalija uredila u jednom zakonu i kroz nadležnost jednog resora državne uprave. Zbog svega toga uspostava integriranog sustava kemijske sigurnosti podrazumijeva dobru horizontalnu i vertikalnu međuresorsku suradnju na principu supsidijarnosti i sustavnoj provedbi osnovnih načela prikazanih u poglavlju 2., neovisno o tome tko ima nadležnosti, odnosno provedbene odgovornosti za važeće zakone i podzakonske akte.
NN 143/2008 • (2) Zaštita od po zdravlje štetnih kemikalija u proizvodima za ljudsku uporabu
NN 143/2008 • (4) Prevencija, pripravnost i odgovor na nesreće s kemikalijama
NN 143/2008 • Kako sustav pravne stečevine Europske unije slijedi standardni koncept utvrđivanja pojedinih instrumenata upravljanja, jednaki pristup je primijenjen i u ocjeni stanja za pojedine aspekte kemijske sigurnosti, odnosno za preporuku mjera kojima se mogu postići zacrtani strateški ciljevi. Tako uz osnovne instrumente upravljanja, kao što su zakoni, nadležnosti, upravni i nadzorni postupak, pažnja je posvećena i drugi važnim mjerama za uspješno upravljanje sustavom kemijske sigurnosti, kao što su informacijski sustav i praćenje, informiranje javnosti, obrazovanje i uz to vezana ovlašćivanja, istraživanje i razvoj, te sustav financiranja.
NN 143/2008 • Opći okvir zaštite ljudskog zdravlja ljudi i okoliša od kemikalija predstavlja temeljni zakonski okvir kemijske sigurnosti. Polazeći od Paracelzusove definicije otrova prema kojoj »sve je otrov, i samo ovisi o dozi«, vrlo teško je jasno razgraničiti opasne kemikalije od neopasnih, jer toksični učinak ovisi prvenstveno o količini i vremenu unosa. Klasično je zakonodavstvo, koje se prvenstveno bavilo zaštitom od kemikalija koje se koriste kao otrovi, evoluiralo s vremenom u temeljni zakonski okvir koji štiti ljudsko zdravlje i okoliš od opasnih kemikalija, tvari i pripravaka. U zakonodavstvu Europske unije to se temeljilo donedavno na okvirnoj Direktivi iz 1967. godine 67/548 EZ o klasifikaciji, pakiranju i označavanju opasnih kemikalija, te brojnim drugim izvedenim direktivama i uredbama, koje su nastale tijekom posljednjih trideset godina. Većina tih direktiva i uredbi je obuhvaćena važećim Zakonom o kemikalijama (»Narodne novine«, br. 150/05.).
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 80/07, Broj 113/08,
Broj 57/99, Broj 92/06,
Broj 182/04, Broj 16/06
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO