PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-pojedine-od-navedenih-zemalja-usqa NN 43/2007

• 13. Hrvatski sabor i Vlada Republike Hrvatske dosada su poduzeli sljedeće mjere radi otklanjanja rodne nejednakosti u sustavu mirovinskog osiguranja uređenog ZOMO-om:


Stranica 2007-04-43-1470 NN 43/2007

• Iako u sustavu osobnih računa i određenih doprinosa dob za umirovljenje nema jednako značenje kao u sustavu određenih davanja, trebalo bi postupno izjednačiti zakonom propisanu dob za stjecanje prava na mirovinu za muškarce i žene. To će biti naročito važno ako se ne prihvati zamisao o uvođenju tekuće financiranog sustava osobnih računa (NDC sustava). S obzirom da će se u razdoblju do 2008. dob za muškarce povisiti na 65 godina života, a za žene na 60 godina života, trebalo bi narednih deset godina (od 2009. do 2018.) dob umirovljenja žena povisiti na 65 godina života. Ako će porast trajanja života i nepovoljni omjer između broja aktivnih osiguranika i umirovljenika to zahtijevati, nakon 2018. godine mogla bi se povisiti dob za odlazak u mirovinu za oba spola na više od 65 godina života (npr. na 67 ili 68 godina života za oba spola).


Internet NN 43/2007

• Pitanje izjednačavanja dobi za umirovljenje muškaraca i žena važno je pitanje ravnopravnosti spolova.« (odjeljak D. »Strategija«, točka 6., str. 77. – 78.);


Internet stranice NN 43/2007

• – Hrvatski sabor prihvatio je 2003. godine Zakon o ravnopravnosti spolova (»Narodne novine«, broj 116/2003.). Ravnopravnost spolova, prema tom Zakonu, znači da su žene i muškarci jednako prisutni u svim područjima javnog i privatnog života, da imaju jednak status, jednake mogućnosti za ostvarivanje svih prava, kao i jednaku korist od ostvarenih rezultata, pri čemu diskriminacija na temelju spola predstavlja svako normativno ili stvarno, izravno ili neizravno razlikovanje, isključivanje ili ograničenje temeljeno na spolu kojim se otežava ili negira ravnopravno priznanje, uživanje ili ostvarivanje ljudskih prava muškaraca i žena u političkom, obrazovnom, ekonomskom, socijalnom, kulturnom, građanskom i svakom drugom području života (članci 5. i 6. stavak 1. Zakona);


Internet stranice NN 43/2007 • Nastavak reforme dugoročno će ići u pravcu podizanja dobne granice, te eventualno izjednačavanja dobne granice za ostvarivanje prava na mirovinu za žene i muškarce, s obzirom na produženje životnog vijeka (str. 65.);
Internet stranice NN 43/2007 • – konačno, Hrvatski sabor prihvatio je u listopadu 2006. i »Nacionalnu politiku za promicanje ravnopravnosti spolova 2006.-2010.« (»Narodne novine«, broj 114/2006.), kao osnovni strateški dokument koji se donosi radi uklanjanja diskriminacije žena i uspostavljanja stvarne ravnopravnosti spolova provedbom politike jednakih mogućnosti za razdoblje od 2006. do 2010. godine.
Internet stranice NN 43/2007 • Sukladno navedenom, nadležna tijela državne vlasti (Hrvatski sabor i Vlada Republike Hrvatske) u različitim su dokumentima već iskazala svoju namjeru za uvođenjem rodne jednakosti u sustav mirovinskog osiguranja uređenog ZOMO-om.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 43/2007
• Pri određivanju roka do kojega je potrebno provesti izjednačavanje starosne dobi muškaraca i žena, kao pretpostavci za priznavanje navedenih prava iz mirovinskog osiguranja, Ustavni sud pošao je od činjenica i utvrđenja navedenih u Strategiji razvitka mirovinskog sustava Vlade Republike Hrvatske od 4. lipnja 2003., kao i činjenice da prijelazno razdoblje za izjednačavanje starosne dobi unutar spolnih skupina za ostvarenje prava na starosnu, odnosno prijevremenu starosnu mirovinu istječe krajem 2007. godine (v. točku 23. obrazloženja rješenja).

Poslovne stranice NN 43/2007
• 15. Na temelju članka 55. stavka 1. Ustavnog zakona odlučeno kao u točki I. izreke odluke (točke 6. do 9. obrazloženja).

Servis NN 43/2007 • Uvažavajući razdoblje potrebno za provedbu postupka izjednačavanja prava muškaraca i žena u sustavu mirovinskog osiguranja uređenog ZOMO-om, koje se zasniva na prethodno prikazanim činjenicama, na temelju članka 55. stavka 2. Ustavnog zakona odlučeno je kao u točki III. izreke odluke (točke 10. do 14. obrazloženja).
Glasnik NN 43/2007 • 17. Navodi predlagateljice nisu osnovan razlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti članka 30. ZOMO-a s člancima 14. stavkom 2. i člankom 57. stavkom 1. Ustava.
Novo NN 43/2007 • Ustav ne sadrži nijednu odredbu koja bi na bilo koji način ograničavala Hrvatski sabor u uređivanju pretpostavki za stjecanje prava na starosnu mirovinu. Na temelju članka 2. stavka 4. alineje 1. Ustava, Hrvatski sabor ovlašten je samostalno uređivati gospodarske, pravne i političke odnose u Republici Hrvatskoj u skladu s Ustavom i zakonom, što uključuje i njegovo ovlaštenje da stjecanje prava na starosnu mirovinu uvjetuje određenim godinama mirovinskog staža.
Poslovi NN 43/2007 • Budući da predlagateljica ističe »nepravičnost« zakonskog rješenja, a ne njegovu nesuglasnost s Ustavom, Ustavni sud podsjeća na pravno stajalište Europskog suda za ljudska prava prema kojem »moguće postojanje alternativnih rješenja samo po sebi ne znači da je osporavano zakonodavstvo nepravično. Pod uvjetom da je zakonodavac ostao unutar granica svojih ovlasti, nije na Sudu da kaže predstavlja li zakonodavstvo najbolje rješenje za uređenje problema, odnosno je li zakonodavna ovlast trebala biti iskorištena na drugačiji način« (§ 53 presude Mellacher i drugi protiv Austrije od 19. prosinca 1989., serija A, br. 169, str. 28. /zahtjevi broj 10522/83; 11011/84; 11070/84/; v. i odluku o dopuštenosti u predmetu Adriana C. Goudswaard-van der Lans protiv Nizozemske od 22. rujna 2005. /zahtjev br. 75255/01/).
Poticaji NN 43/2007 • Ustavni sud na kraju napominje da nije ispitivao suglasnost članka 30. ZOMO-a s člankom 57. stavkom 1. Ustava, jer je ta ustavna odredba mjerodavna u prvom redu za uređenje sustava socijalne skrbi u kojem država osigurava pomoć za podmirenje osnovnih životnih potreba slabim, nemoćnim i drugim, zbog nezaposlenosti ili nesposobnosti za rad, nezbrinutim osobama, a ne za uređenje sustava mirovinskog osiguranja.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 9/09, Broj 6/04, Broj 149/09, Broj 138/09, Broj 116/93, Broj 48/92


LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA Pregled