PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-pravo-na-rad-s-lyfg NN 44/2005

• 2. U svom prijedlogu za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom podnositeljica navodi da je propisani uvjet iz osporene odredbe Pravilnika prema kojemu pravo na rad s polovicom punoga radnog vremena do treće godine života, radi njege djeteta kod kojega je utvrđena potreba za pojačanom brigom i njegom, može ostvariti jedan od roditelja koji je zaposlen s punim radnim vremenom ako je i drugi roditelj u radnom odnosu s punim radnim vremenom, u suprotnosti s razlogom i svrhom utvrđivanja predmetnog prava. Prema mišljenju podnositeljice, bit ustanovljavanja prava na rad s polovicom punog radnog vremena do treće godine života djeteta, jest njega djeteta kojemu su utvrđene bolesti ili stanja taksativno navedene u odredbi članka 2. Pravilnika.


Stranica 2005-04-44-871 NN 44/2005

• Nadalje, predlagateljica ističe kako uskraćivanje prava na posebnu njegu djeci čiji roditelji obavljaju profesionalnu aktivnost samostalnim radom različitim od radnog odnosa u smislu odredba Zakona o radu, često i s radnim vremenom dužim od onoga kojega propisuje taj Zakon, stavlja tu djecu u vrlo težak položaj u kojemu nisu u mogućnosti primiti potrebnu njegu. Prema podnositeljici, izostanak potrebne brige i njege od bitnog je utjecaja na daljnji psihofizički razvoj teško bolesne djece, kao i na mogućnost obavljanja njihovih svakodnevnih životnih aktivnosti.


Internet NN 44/2005

• Predlagateljica ističe kako Ustav Republike Hrvatske posebno štiti obitelj, materinstvo, djecu i nemoćne osobe. Također, prema Ustavu tjelesno i duševno oštećena djeca imaju pravo na osobitu njegu i skrb. Ustavom utvrđena posebna skrb i briga ne može se ostvariti ukoliko se podzakonskim aktima sužava krug osoba koje imaju pravo na rad na polovicu punoga radnog vremena, a radi pružanja potrebne njege i skrbi.


Internet stranice NN 44/2005

• 3. Zaključno, predlagateljica cijeni da je osporena odredba u cijelosti u nesuglasju s odredbama sadržanim u članku 61. stavku 1., članku 62., članku 63. te članku 64. stavku 1. Ustava. Predlaže pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom članka 3. stavka 1. Pravilnika o uvjetima i postupku stjecanja prava na rad u skraćenomu radnom vremenu radi njege djeteta kojemu je potrebna pojačana briga i njega (»Narodne novine«, broj 64/98.), te njezino ukidanje odnosno poništenje.


Internet stranice NN 44/2005
• »Država štiti materinstvo, djecu i mladež te stvara socijalne, kulturne, odgojne, materijalne i druge uvjete kojima se promiče ostvarivanje prava na dostojan život.«

Internet stranice NN 44/2005
• »Roditelji su dužni odgajati, uzdržavati i školovati djecu te imaju pravo i slobodu da samostalno odlučuju o odgoju djece.

Internet stranice NN 44/2005 • Roditelji su odgovorni osigurati pravo djetetu potpun i skladan razvoj njegove osobnosti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 44/2005 • 5. Iz sadržaja navedenih odredaba, a koje ovaj Sud cijeni neposredno mjerodavnim za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporene odredbe Pravilnika, proizlazi ustavna dužnost države osobito skrbiti za djecu i mladež. Ovu svoju obvezu država izvršava posredno stvarajući socijalne, kulturne, odgojne i materijalne uvjete u kojima roditelji mogu izvršavati svoju ustavnu obvezu propisanu člankom 63. stavkom 1. Ustava. U ostvarivanje uvjeta za provođenje osobite brige i skrbi potrebne teško oboljeloj djeci u obitelji ulazi i stvaranje mogućnosti jednom od roditelja imati dovoljno vremena za pružanje potrebne posebne njege i skrbi.
Poslovne stranice NN 44/2005 • 6. Razrađujući Ustavom utvrđenu obvezu države osobito skrbiti za život i razvoj djece s težim smetnjama u razvoju, Zakon o radu u članku 59. stavku 3. propisuje:
Pregledi NN 44/2005 • »Nakon što dijete navrši jednu godinu života, jedan od djetetovih roditelja ima pravo raditi polovicu punoga radnog vremena do tri godine djetetova života, ako je djetetu, prema ocjeni ovlaštenoga liječnika, zbog njegova zdravlja i razvoja, potrebna pojačana briga i njega.«
Glasnik NN 44/2005 • Smisao ove odredbe je ostvarivanje osobite skrbi utvrđivanjem prava na rad na pola punoga radnog vremena jednog roditelja, kada u obitelji zbog profesionalnih obveza ili inih nemogućnosti drugog roditelja pružiti odgovarajuću njegu, nema drugog načina da bi se potrebna pojačana briga i njega neposredno pružila.
Novo NN 44/2005 • 7. Utvrđujući pravo na dopust roditelja teško bolesnog djeteta, Zakon o radu u članku 59. stavku 3. posebno ne propisuje uvjete i postupak utvrđivanja postojanja pretpostavki za ostvarivanje tog prava, već u stavku 4. daje ovlaštenje nadležnom ministru urediti predmetnu materiju.
Poslovi NN 44/2005 • Iz davanja širokoga zakonskog ovlaštenja nadležnom ministru na utvrđivanje uvjeta za stjecanje određenog prava, ne proizlazi ovlaštenje tog tijela utvrditi potrebne uvjete na način koji bi bili suprotni svrsi radi koje je određeno pravo zakonom ustanovljeno. Zakonska svrha, a koja proizlazi iz razrade ustavnih načela uslijed kojih se na strani određenih osoba ustanovljava pojedino pravo, mora prilikom donošenja takvoga podzakonskog akta biti poštivana. Prema ocjeni Suda, navedenom odredbom dano je ovlaštenje ministru propisati postupak za stjecanje prava na rad na pola punog radnog vremena, te utvrditi krug bolesti i stanja djeteta radi stjecanja prava na pojačanu brigu i skrb. Tom odredbom nadležno tijelo nije ovlašteno propisati i koji od roditelja bolesnog djeteta ima pravo podnošenja zahtjeva za stjecanje prava na rad na pola radnog vremena. Ovdje je pravo izbora prepušteno roditeljima.
Poticaji NN 44/2005 • 8. Odredbom članka 2. stavka 1. Pravilnika taksativno su nabrojene bolesti i stanja djeteta uslijed čijeg nastanka se javlja potreba za pojačanom brigom i njegom. Iz navedene odredbe Pravilnika razvidno je kako sudjelovanje jednog od roditelja u svakodnevnim životnim aktivnostima djece sa u toj odredbi navedenim bolestima ili stanjima, zahtijeva njegovu prisutnost u puno većoj mjeri nego što je to potrebno u odgoju i obrazovanju djece koja nisu oboljela ili nemaju poremećaje u razvoju.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 109/07, Broj 90/07, Broj 14/08, Broj 16/04, Broj 16/04, Broj 39/98


LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA Pregled