PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-predlagatelj-branko-posavec-owhn NN 47/2005

• – predlagatelji dr. Tomislav Matošin, Ilija Jeleč i drugi, navedeni u zajedničkom prijedlogu, smatraju da je osporeni Zakon nepravedan i neprihvatljiv te, stoga, suprotan člancima 3. i 14. stavku 2. Ustava;


Stranica 2005-04-47-931 NN 47/2005

• – predlagatelji Darinko Pupovac i Anton Čavrag svojim prijedlozima ukazuju na neustavnost osporenog Zakona jer se njime onemogućava korištenje ostvarene i zaslužene mirovine u punom iznosu, odnosno u skladu s visinom uplaćenih doprinosa za mirovinsko osiguranje, pa su jedni umirovljenici dovedeni u neravnopravan položaj u odnosu na druge umirovljenike, čije mirovine nisu ograničene. Ističu neusklađenost Zakona s odredbama članka 3. Ustava o jednakosti i nepovredivosti vlasništva.


Internet NN 47/2005

• – predlagatelj Valent Hunjadi smatra da je odredba članka 1. stavka 1. osporenog Zakona nesuglasna odredbama članka 14. Ustava, posebno stavku 2. tog članka, kojim je zajamčena jednakost svih pred zakonom, budući da kao korisnik najviše mirovine, ostvarene prema propisima prije donošenja osporenog Zakona, ne može ostvariti mirovinu prema tom Zakonu, koja bi za njega bila povoljnija;


Internet stranice NN 47/2005

• – predlagatelji Hrvatsko udruženje prometnih pilota iz Zagreba i Hrvatski sindikat prometnih pilota iz Zagreba predlažu pokretanje postupka ustavnosudske ocjene članaka 1. i 2. Zakona o najvišoj mirovini, koje odredbe, prema njihovom mišljenju, nisu suglasne člancima 3., 5., 14. i 51. Ustava. Smatraju da je osporeni Zakon suprotan ustavnim odredbama o socijalnoj pravdi i pravu na jednakost građana. Prema njihovom mišljenju, propisani način utvrđivanja najviše mirovine nije razmjeran s visinom doprinosa, koji se za osiguranike pilote uplaćuje u mirovinski fond prema znatno višoj osnovici. Iako se radi o većoj uplati doprinosa za pilote, to se, uslijed ograničenja iz osporenog Zakona, ne odražava i na veće iznose njihovih mirovina. Na taj se način jedna kategorija osiguranika stavlja u neravnopravan položaj u odnosu na drugu kategoriju osiguranika. Izravno protivnim ustavnim jamstvima predlagatelji smatraju ograničavanje mirovina temeljem načela generacijske solidarnosti, prema kojemu se teret isplate mirovine dijeli između onih koji su zaradili u svom radnom vijeku više i onih koji nisu radili čitav radni vijek.


Internet stranice NN 47/2005
• 5. Zakon o dopunama Zakona o najvišoj mirovini donijet je 21. rujna 2001., a objavljen je u »Narodnim novinama«, broj 82 od 26. rujna 2001. Odredbe tog Zakona glase:

Internet stranice NN 47/2005
• U Zakonu o najvišoj mirovini (»Narodne novine«, br. 162/98.) iza članka 1. dodaje se članak 1.a koji glasi:

Internet stranice NN 47/2005 • (1) Ovim se Zakonom određuje i najviša mirovina koju može ostvariti osiguranik kojemu se mirovina određuje prema Zakonu o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji (»Narodne novine«, br. 108/96.) i Zakonu o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom državnom saboru (»Narodne novine«, br. 55/00.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 47/2005 • (1) Korisnicima mirovine koji su mirovinu ostvarili do dana primjene ovoga Zakona i kojima je mirovina određena prema zakonima iz članka 1.a stavka 1. ovoga Zakona ili prema drugim propisima na temelju kojih su bili izuzeti od primjene odredbi o ograničenju mirovine do propisane svote najviše mirovine, ponovno će se odrediti mirovina prema odredbi članka 1.a stavka 2. ovoga Zakona.
Poslovne stranice NN 47/2005 • (2) Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, po službenoj dužnosti, donijet će novo rješenje o određivanju mirovine, prema odredbama ovoga Zakona, najkasnije u roku od 60 dana od dana početka primjene ovoga Zakona.
Pregledi NN 47/2005 • Ovaj Zakon stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«, a primjenjivat će se od 1. listopada 2001. godine.
Glasnik NN 47/2005 • Predlagatelji ističu da su Zakonom o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata (»Narodne novine«, broj 162/98.), koji je bio na snazi do 7. studenoga 2001., bili propisani uvjeti i način ostvarivanja prava na obiteljsku mirovinu zbog gubitka člana obitelji koji je sudjelovao u obrani suvereniteta Republike Hrvatske tijekom Domovinskog rata, temeljem kojih im je utvrđena visina mirovine. Smatraju da se mirovine, koje su bile priznate temeljem tog Zakona, ne mogu mijenjati jer se radi o »stečenom pravu«.
Novo NN 47/2005 • 7. Temeljem odredbe članka 42. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99., 29/02. i 49/02. – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), tijekom ustavnosudskog postupka prijedlozi su dostavljeni na očitovanje Hrvatskom saboru, Vladi Republike Hrvatske, Ministarstvu rada i socijalne skrbi te Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje.
Poslovi NN 47/2005 • Na navode predlagatelja očitovao se Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje.
Poticaji NN 47/2005 • 8. Za ocjenu osnovanosti prijedloga za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom osporenih odredbi Zakona o najvišoj mirovini i Zakona o dopunama Zakona o najvišoj mirovini, mjerodavne su sljedeće odredbe Ustava:
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 15/04, Broj 146/99, Broj 37/07, Broj 17/97, Broj 74/02, Broj 88/05


LINK - NOVA PONUDA KORISNIH ALATA ZA POBOLJŠANJE POSLOVANJA Pregled