PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 78/2009 • Podnositelj zahtjeva dostavio je Agenciji na uvid nekoliko računa zajedno s izvidima štete i s Eurotax izračunom. Agencija je analizirala dostavljene račune kako slijedi:
NN 78/2009 • Također, dostavljen je izračun Eurotax programa uz račun poduzetnika AS Teo d.o.o., br 1-100642, od 30. svibnja 2006., i uz izvid štete poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. Program Eurotax je predvidio da je za popravak po izvidu štete potrebno 11 sati rada, dok je procjenitelj poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. predvidio da je za isti popravak potrebno 8 sati rada servisera. Ukupan trošak servisa po Eurotaxu iznosi 2.216,41 kn, dok je prema izvidu štete poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. priznato troškova u iznosu od 1.878,80 kn.
NN 78/2009 • Iz navedenog je razvidno da se izračuni prema Eurotax programu i iznos računa ispostavljenih od servisera ne poklapaju u svakom pogledu i svakom slučaju. Isto je posljedica razlika načina izračuna Eurotax programa, kao načina procjene iznosa troška, i samog troška pojedinog servisera, koji također zavisi od čimbenika kao što su primjerice, razina moderniziranosti, educiranost osoblja i slično. Međutim, u slučajevima kada osiguravatelji nisu priznavali ispostavljene račune servisera u punom iznosu, već je izvršena određena korekcija, razlike i iznosi o kojima je bila riječ nisu bile takvog iznosa i značaja da bi se moglo zaključiti kako je riječ o zlouporabnom ponašanju.
NN 78/2009 • Uvidom u zaprimljenu dokumentaciju, te utvrđene relevantne činjenice i okolnosti u predmetnom posebnom ispitnom postupku, Vijeće je, temeljem ovlasti iz članaka 34. i 35. stavka 1. točke 2. ZZTN, na 5. sjednici, održanoj 30. prosinca 2008., razmatralo navedeni predmet, te je donijelo odluku o odbijanju zahtjeva Servisnih radionica sekcije autostruke obrtničke komore Splitsko-dalmatinske županije, za utvrđivanje sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja zlouporabom vladajućeg položaja, u smislu članka 16. ZZTN, protiv poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d., na tržištu obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i tržištu kasko osiguranja cestovnih vozila na području Splitsko-dalmatinske županije, kao na zakonu neosnovan.
NN 78/2009 • Nadalje, Vijeće je utvrdilo da je tržište servisiranja motornih vozila vezano uz isplate štete u Splitsko-dalmatinskoj županiji, koje je također povezano sa mjerodavnim tržištima utvrđenim u ovom postupku, nisko koncentrirano tržište, s velikim brojem tržišnih takmaca. Povezanost s utvrđenim mjerodavnim tržištima obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i kasko osiguranja cestovnih vozila, očituje se na način da se snaga i položaj pojedinog osiguravatelja na tržištima osiguranja prelijeva na tržište servisiranja motornih vozila po nastanku štete, i to zbog većeg broja osiguranika, te posljedično i veće potrebe za obavljanjem većeg broja servisa po nastanku štete.
NN 78/2009 • Poduzetnik Euroherc osiguranje d.d. sklopio je ugovore o poslovno-tehničkoj suradnji sa samo pet (5) poduzetnika – servisera na području Splitsko-dalmatinske županije od ukupno stodevedesetdevet (199) s kojima je poslovao u 2005. godini, odnosno stoosamdesetčetiri (184) servisera s kojima je poslovao u 2006. godini. Spomenutih pet servisera, unatoč sklopljenim ugovorima o poslovno-tehničkoj suradnji, po visini iznosa isplaćenih računa vezano uz obavljanje servisa po nastanku štete sudjeluju samo sa neznatnim udjelom, manjim od pet (5) posto, u ukupnom iznosu isplaćenih šteta od strane poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. prema svim serviserima s kojima je poslovao u 2005. i 2006. godini.
NN 78/2009 • Poduzetnik Jadransko osiguranje d.d. nema uopće sklopljenih sporazuma o poslovno-tehničkoj suradnji sa serviserima na području Splitsko-dalmatinske županije u promatranim godinama, a poslovao je sa približnim brojem servisera kao i poduzetnik Euroherc osiguranje d.d. u 2005. i 2006. godini. U sastavu koncerna Agram nalaze se dva poduzetnika – servisera, i to poduzetnik Euro Daus d.d. koji je u ukupnom iznosu računa isplaćenih serviserima od strane poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. u 2005. godini ostvario udjel od 10-20 posto, a u 2006. godini njegov udjel se smanjuje na 10-20 posto, te poduzetnik Euro Daus 1963 d.d., koji je tek u 2006. godini počeo suradnju s poduzetnikom Euroherc osiguranje d.d., i to sa tek 0-10 posto udjela. U prometu šteta likvidiranih po serviserima s poduzetnikom Jadransko osiguranje d.d., poduzetnik Euro Daus d.d. je sudjelovao s 10-20 posto u 2005. godini, te s 10-20 posto u 2006. godini.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 78/2009 • Temeljem cjelokupnog provedenog ispitnog postupka, prikupljenih podataka i iskaza stranaka i svjedoka danih na usmenoj raspravi te pisanim putem, Vijeće je utvrdilo kako poduzetnici Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d., odnosno određeni zaposlenici ovih poduzetnika, unatoč danih preporuka, nisu mogli imati značajniji utjecaj kod osiguranika na izbor servisne radionice u kojoj će oni popraviti svoje vozilo. Sveobuhvatnom ocjenom svakog dokaza posebno i svih dokaza zajedno, nije utvrđeno da je opisano ponašanje, u konkretnom slučaju, imalo za posljedicu zlouporabu vladajućeg položaja navedenih poduzetnika iz članka 16. stavka 1. i stavka 2. točke 3. ZZTN, odnosno da su na taj način pojedine servisne radionice stavljene u nepovoljan položaj u odnosu na njihove konkurente. Neovisno o navedenome, stav je Vijeća da bi ubuduće, poduzetnici Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d., zbog svoje tržišne snage na utvrđenom mjerodavnom tržištu i s njima povezanim tržištima, pa samim time i njihove posebne odgovornosti na tim tržištima s aspekta propisa o zaštiti tržišnog natjecanja, trebali osigurati takvu poslovnu praksu svojih zaposlenika, kojima bi se izbjegla svaka mogućnost, pa makar i neznatnog utjecaja na izbor servisne radionice u kojoj će biti popravljana vozila njihovih osiguranika.
NN 78/2009 • Analizom ispostavljenih računa servisera prema osiguravateljima, Vijeće je utvrdilo da ne postoje značajna odstupanja, odnosno da nisu izvršene značajnije korekcije na računima servisera, od strane osiguravatelja, koje bi bile dostatne za dokazivanje zlouporabe vladajućeg položaja poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d., u smislu članka 16. stavka 1. i stavka 2. točke 1. ZZTN, odnosno da se takvo postupanje ne može ocijeniti kao izravno ili neizravno nametanje nepravednih kupovnih ili prodajnih cijena ili drugih nepravednih trgovinskih uvjeta, nametanjem od strane osiguravatelja normi i cijene sata rada serviserima. Štoviše, prema dostavljenim podacima, utvrđeno je da su serviserima u pravilu priznavani troškovi u iznosima u kojima su ih oni i zatražili, a u slučajevima kada je vršena korekcija na računima, razlike nisu bile tolikog iznosa i značaja koje bi upućivale na ograničavanje tržišnog natjecanja na tržištu servisiranja motornih vozila vezano uz isplate štete.
NN 78/2009 • Stoga je Agencija, temeljem odluke Vijeća, odlučila kao u točki I. izreke ovoga rješenja.
NN 78/2009 • Sukladno članku 3. stavcima 2. i 3. Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine«, broj 8/96, 77/96, 95/97, 131/97, 68/98, 145/99, 116/00 163/03 i 110/04) te tarifnom broju 2, Tarife upravnih pristojbi, za predmetno rješenje plaća se upravna pristojba u iznosu od 50,00 kuna.
NN 78/2009 • Budući da nije uspio u svojem zahtjevu pred Agencijom, podnositelj zahtjeva obveznik je plaćanja upravne pristojbe u iznosu od 5.050,00 kuna. Navedeni iznos uplaćuje se u roku od osam (8) dana od dana dostave ovoga rješenja posebnom uplatnicom u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske na račun broj: 1001005-1863000160, u »poziv na broj odobrenja« upisati u pretpolje model »24«, a u polje podatak prvi: 5002-(navesti matični broj subjekta).
NN 78/2009 • Ukoliko obveznici uplate upravne pristojbe ne izvrše uplatu upravne pristojbe Agencija će, protekom roka, od nadležne Porezne uprave, sukladno članku 10. stavku 2. Zakona o upravnim pristojbama, zatražiti prisilnu naplatu upravne pristojbe.
NN 78/2009 • Stoga je Agencija, temeljem odluke Vijeća, odlučila kao u točki II. izreke ovoga rješenja.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 54/08, Broj 31/09,
Broj 24/06, Broj 2/07,
Broj 19/94, Broj 92/04
LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE