PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-svjedok-ivan-bestic-saslusan-ocjy NN 78/2009

• Uzevši u obzir sve iskaze svjedoka, proizlazi zaključak kako su pojedini zaposlenici osiguravajućih kuća Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. preporučivali strankama određene auto-kuće, odnosno servisne radionice radi popravka vozila. Međutim, ne može se istovremeno zaključiti da su takvom preporukom značajnije utjecali na izbor preporučenog servisa jer je svaki od saslušanih svjedoka, unatoč takvoj preporuci, vozilo odvezao na popravak u servis prema vlastitom odabiru,


Stranica 2009-07-78-1876 NN 78/2009

• Agencija je dopisima od 23. srpnja 2008. zatražila od dvadesetčetiri (24) servisne radionice, čiji su vlasnici potpisali izjavu da su zaposlenici poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. vršili pritisak na njihove klijente, da u roku od trideset (30) dana računajući od dana primitka dopisa Agencije, dostave podatke o ostvarenom prometu s osiguravajućim kućama u 2005., 2006. i 2007. godini. Zatražene podatke dostavilo je samo sedam (7) servisera. Stoga je Agencija, servisnim radionicama koje nisu odgovorile na njen dopis, 1. listopada 2008. te 28. listopada 2008. uputila i požurnice za dostavom zatraženih podataka. U analizu su uvršteni podaci servisa AS Teo prethodno dostavljeni u spis.


Internet NN 78/2009

• Zaprimljeni podaci obrađeni su. Na temelju zaprimljenih podataka izračunati su postotni iznosi prihoda pojedinog servisera ostvarenog od isplate šteta po osnovi obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i kasko osiguranja cestovnih vozila, od poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d., u odnosu na ukupan iznos prihoda pojedinog servisera ostvarenog od isplate šteta po osnovi obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i kasko osiguranja cestovnih vozila svih osiguravajućih kuća.


Internet stranice NN 78/2009

• Tablica 9.: PRIHOD OSTVAREN OD ISPLATE ŠTETA PO OSNOVI OBVEZNOG OSIGURANJA OD AUTOMOBILSKE ODGOVORNOSTI I KASKO OSIGURANJA CESTOVNIH VOZILA OD PODUZETNIKA EUROHERC OSIGURANJE d.d. I JADRANSKO OSIGURANJE d.d., U ODNOSU NA UKUPAN PRIHOD POJEDINOG SERVISERA OD ISPLATE ŠTETA PO OSNOVI OBVEZNOG OSIGURANJA OD AUTOMOBILSKE ODGOVORNOSTI I KASKO OSIGURANJA CESTOVNIH VOZILA


Internet stranice NN 78/2009 • *približni postotni iznos s obzirom na do sada nedostavljene podatke.
Internet stranice NN 78/2009 • Prikazani podaci ukazuju da prihod pojedinog servisera ostvaren od isplate šteta po osnovi obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i kasko osiguranja cestovnih vozila, kako od poduzetnika Euroherc osiguranje d.d., tako i od poduzetnika Jadransko osiguranje d.d. varira iz godine u godinu, te niti kod jednog servisera ne pokazuje ustaljeni trend kretanja.
Internet stranice NN 78/2009 • Primjerice, AS Teo d.o.o. je zabilježio pad udjela poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. u promatranom razdoblju. Međutim, Europa centar Knezović d.o.o. u poslovanju s poduzetnikom Jadransko osiguranje d.d. ima gotovo jednak udjel u 2005. i 2006. godini, a koji se u 2007. godini gotovo utrostručuje. Sličan trend bilježe Autokuća Bosnić i obrt Vukorepa. Autokući Bosnić udjel prometa s poduzetnikom Euroherc osiguranje d.d. brzo i višestruko raste u promatranom razdoblju, a obrtu Vukorepa udjel s navedenim poduzetnikom u 2006. godini značajno raste u odnosu na 2005. godinu, a u 2006. godini se neznatno smanjuje u odnosu na 2005. godinu. Naime, kretanje prihoda od isplate šteta po osnovi obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i kasko osiguranja cestovnih vozila kod servisnih radionica niti ne može bilježiti ujednačenost, budući da je najznačajnije obilježje nastanka šteta nepredvidljivost. Kao što nije moguće predvidjeti broj šteta, odnosno prometnih nezgoda koje će se dogoditi u određenom vremenskom razdoblju, nije moguće ni predvidjeti osiguranicima kojih osiguravajućih kuća će se štete dogoditi, kao niti koje servisne radionice će osiguranici u tom slučaju izabrati za popravak vozila.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 78/2009
• Temeljem navoda podnositelja zahtjeva iznijetih tijekom postupka, iskaza svjedoka saslušanih na usmenoj raspravi, te izjava servisera i oštećenika i njihovih klijenata, može se zaključiti kako je postojao određeni utjecaj na izbor stranke od strane nekih zaposlenika poduzetnika Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. Međutim, uzimajući u obzir da su osiguranici koji su se odlučili na popravak vozila u nekoj od »nepodobnih« servisnih radionica, različitih od preporučenih radionica, po izvršenom popravku uredno naplatili štetu, odnosno da je šteta isplaćena servisnoj radionici kojoj su ustupili potraživanje, dokazuje da eventualne prijetnje neisplatom štete na koje ukazuje podnositelj zahtjeva nisu bile realne. Također, nije dokazan ni utjecaj osiguravajućih kuća na ustup potraživanja stranaka serviserima.

Poslovne stranice NN 78/2009
• 7.4. U svezi navoda podnositelja zahtjeva da poduzetnici Euroherc osiguranje d.d. i Jadransko osiguranje d.d. zlorabe svoj vladajući položaj na tržištu na način da isplaćuju štete u obliku nagodbe za iznose do 60 posto manje od uobičajene cijene koštanja, Agencija je utvrdila kako praksa sklapanja izvansudskih nagodbi između osiguravatelja i oštećenika postoji, ali ista ne upućuje na zlouporabu vladajućeg položaja.

Servis NN 78/2009 • Naime, sukladno članku 150. stavku 1. ZOO, ugovorom o nagodbi osobe između kojih postoji spor ili neizvjesnost o nekom pravnom odnosu, uzajamnim popuštanjima, prekidaju spor, odnosno otklanjaju neizvjesnost i određuju svoja uzajamna prava i obveze. Člankom 151. stavkom 1. ZOO određeno je da se popuštanje može sastojati, među ostalim, u djelomičnom ili potpunom priznavanju nekog od zahtjeva druge strane ili u odricanju od nekog zahtjeva; u uzimanju na sebe neke nove obveze; u smanjenju kamatne stope; u produljenju roka; u pristajanju na djelomične otplate; u davanju prava na odustatninu. Također, člankom 154. ZOO uređena je primjena odredaba o dvostranoobveznim ugovorima na ugovore o nagodbi.
Glasnik NN 78/2009 • 7.5. Vezano za navode podnositelja zahtjeva da osiguravatelji utvrđuju cijenu sata rada, i poduzetnik Euroherc osiguranje d.d. i poduzetnik Jadransko osiguranje d.d. su se očitovali da se cijena sata rada koristi samo i isključivo kao interno iskustveno mjerilo za kalkuliranje orijentacijske cijene popravka, odnosno da osiguravajuća društva u Republici Hrvatskoj nemaju interni pravilnik s cijenama radnog sata kao iskustveno mjerilo za kalkuliranje orijentacijske cijene popravka, nego cijenu radnog sata određuje tržište, tj. radionice koje pružaju uslugu na određenom području.
Novo NN 78/2009 • Konkretno, na području Splitsko-dalmatinske županije djeluje preko 180 poduzetnika koji se bave uslugom popravka i servisiranja vozila. Bez obzira na statusnu i kvalitativnu razliku, gotovo svi ponuđači imaju istu cijenu radnog sata, što nije slučaj u drugim županijama.
Poslovi NN 78/2009 • Ovdje je važno istaknuti kako Agencija, u predmetnom postupku, nije ocjenjivala jesu li prethodno navedene cijene normi sata izvođača radova određene protivno odredbama ZZTN jer to treba biti predmet posebnog postupka.
Poticaji NN 78/2009 • Uvidom u zaprimljenu dokumentaciju i račune od poduzetnika Euroherc osiguranje d.d., Agencija je utvrdila da je svim serviserima čiji računi su dostavljeni, priznat sat rada limara od 110,00 kn, kao i sad rada lakirera od 220,00 kn, ukoliko su takvi i naznačeni na računima. Dodatno, iz računa proizlazi da su osiguravatelji priznavali rad servisera i po različitim cijenama, neovisno o tome je li bila riječ o višim ili nižim cijenama od gore navedenih, i kao takvi su priznavani od strane osiguravatelja.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 111/06, Broj 63/06, Broj 85/09, Broj 146/05, Broj 11/02, Broj 37/05


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled