PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 2/2007 • »O reviziji bez rasprave odlučuje Vrhovni sud Republike Hrvatske.«
NN 2/2007 • Sukladno navedenom, ZID ZPP-om iz 2003. zakonodavac je propisao sljedeće slučajeve u kojima je protiv drugostupanjskih presuda revizija dopuštena:
NN 2/2007 • – ako vrijednost predmeta spora pobijanog dijela presude prelazi 100.000,00 kuna osim ako je ZPP-om ili drugim zakonom izrijekom određeno da revizija nije dopuštena, odnosno ako vrijednost predmeta spora pobijanog dijela presude prelazi 500.000,00 kuna u postupku pred trgovačkim sudovima;
NN 2/2007 • – ako je presuda donesena u sporu koji je pokrenuo radnik protiv odluke o prestanku ugovora o radu;
NN 2/2007 • ZID ZPP-om iz 2003. bitno su izmijenjene i sve ostale odredbe ZPP-a vezane uz podnošenje revizije te postupanje i odlučivanje o njoj (članci 384. do 400. ZPP-a).
NN 2/2007 • 9. Iz navedenog je prikaza razvidno kako su se pravne mogućnosti za podnošenje revizije u parničnim postupcima postupno smanjivale.
NN 2/2007 • Za razliku od razdoblja 1991. do 1999., u kojem su pravne mogućnosti izjavljivanja revizije bile široko postavljene, u razdoblju od 1999. do 2003. one su se bitno smanjile, kako zbog povećanja vrijednosti predmeta spora, tako i zbog ukidanja mogućnosti njezina podnošenja u pojedinim vrstama građanskopravnih sporova, uključujući trgovačke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 2/2007 • Izvanredna revizija, kao zakonska novina u članku 382. stavku 2. ZPP-a, predstavlja novo sredstvo za osiguravanje jedinstvene primjene zakona i ravnopravnosti građana. Ona je zakonom uređena tako, da ovisi isključivo o odluci drugostupanjskog (žalbenog) suda, pri čemu Vrhovni sud Republike Hrvatske na njezino izjavljivanje nema nikakvog utjecaja. Stoga je Ustavni sud ne smatra djelotvornim domaćim pravnim sredstvom za osiguravanje jedinstvene primjene zakona i ravnopravnosti građana.
NN 2/2007 • 10. Ustavni sud smatra važnim istaknuti da je nakon stupanja na snagu ZID ZPP-a iz 1999., kojim su se pravne mogućnosti za izjavljivanje revizije bitno smanjile, u velikoj mjeri poremećena i nadležnost Ustavnog suda Republike Hrvatske za odlučivanje o ustavnim tužbama protiv pojedinačnih sudskih odluka kad su tim odlukama povrijeđena ljudska prava i temeljne slobode, a iscrpljena su sva sredstva pravne zaštite (članak 128. alineja 4. Ustava i članak 62. Ustavnog zakona), u odnosu na nadležnost Vrhovnog suda Republike Hrvatske da osigurava jedinstvenu primjenu zakona i ravnopravnost građana (članak 118. stavak 1. Ustava).
NN 2/2007 • Uočavajući tu neustavnu pojavu, Ustavni sud je, na temelju ovlasti za praćenje ostvarivanja ustavnosti i zakonitosti te izvješćivanja Hrvatskog sabora o uočenim pojavama neustavnosti i nezakonitosti, u skladu s člankom 128. alinejom 5. Ustava i člankom 104. Ustavnog zakona, uputio Izvješće Hrvatskom saboru, broj: U-X-835/2005 od 24. veljače 2005. (»Narodne novine«, broj 30/05.), u kojem je između ostaloga istaknuo:
NN 2/2007 • Polazeći od činjenice da se od 2000. godine najveći broj ustavnih tužbi podnosi protiv drugostupanjskih presuda u građanskopravnim stvarima protiv kojih nije dopuštena revizija, Ustavni sud utvrđuje da je ustavna tužba, a ne revizija, postala – protivno člancima 118. stavku 1. i 128. alineji 4. Ustava – pravno sredstvo za osiguravanje jedinstvene primjene zakona i ravnopravnosti građana, uključujući slučajeve u kojima su nadležni drugostupanjski sudovi zauzeli različita pravna stajališta u istim ili sličnim činjeničnim i pravnim situacijama.
NN 2/2007 • Sukladno tome, u Republici Hrvatskoj postoji poremećaj ustavnih nadležnosti između Ustavnog suda Republike Hrvatske i Vrhovnog suda Republike Hrvatske, jer zakonski okviri ne omogućavaju najvišem sudu u zemlji da osigurava jedinstvenu primjenu zakona i ravnopravnost građana na cijelom području Republike Hrvatske.
NN 2/2007 • Razmatrajući reviziju i u tom svjetlu, nespornom se ukazuje činjenica da revizijske i kasacijske ovlasti koje Vrhovni sud Republike Hrvatske ima u revizijskim postupcima, a kojima se osigurava (i) Ustavom zajamčena ravnopravnost građana iz članka 118. stavka 1. Ustava, potvrđuju reviziju kao temeljno i najvažnije pravno sredstvo Vrhovnog suda Republike Hrvatske za osiguravanje jedinstvene primjene zakona i ravnopravnosti građana.
NN 2/2007 • S tog stajališta, zakonsko uređenje pretpostavki za podnošenje revizije kakvo je na snazi nije ustavnopravno prihvatljivo, jer ne omogućava provedbu i ostvarenje ustavne nadležnosti Vrhovnog suda Republike Hrvatske, što ga čini nesuglasnim s člankom 118. stavkom 1. Ustava, a istodobno dovodi i do poremećaja ustavnih nadležnosti između najvišeg suda u zemlji i Ustavnog suda Republike Hrvatske.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 55/08, Broj 55/09,
Broj 2/08, Broj 14/07,
Broj 68/06, Broj 61/09
LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE