PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-takodjer-zakonom-o-zastiti-hrnp NN 143/2008

• Zakonski okvir – Zakon o prijevozu opasnih tvari (»Narodne novine«, br. 79/07.) utvrđuje i zaštitu od opasnih kemikalija u prijevozu. Ovim se Zakonom propisuju uvjeti za prijevoz opasnih tvari u pojedinim granama prometa, obveze osoba koje sudjeluju u prijevozu, uvjeti za ambalažu i vozila, uvjeti za imenovanje sigurnosnih savjetnika te prava i dužnosti, nadležnost i uvjeti za provođenje osposobljavanja osoba koje sudjeluju u prijevozu, nadležnost državnih tijela u vezi s tim prijevozom te nadzor nad provođenjem zakona. Svrha je ovoga Zakona siguran prijevoz opasnih tvari. Ovaj se Zakon temelji na uvjetima iz međunarodnih ugovora a primjenjuje na prijevoz opasnih tvari: u cestovnom prometu, u željezničkom prometu, prometu unutarnjim vodama, te u zračnom prometu.


Stranica 2008-12-143-3961 NN 143/2008

• Prijevoz opasnih kemikalija morem je uređeno Pravilnikom o rukovanju opasnim tvarima i načinu obavljanja prijevoza u pomorskom prometu, ukrcavanja i iskrcavanja opasnih tvari, rasutog i ostalog tereta u lukama te načinu sprječavanja širenja isteklih ulja u lukama (»Narodne novine«, br. 51/05.). Taj je pravilnik donio ministar mora, turizma, prometa i razvitka na temelju članka 1025. točke 21. i 22. Pomorskog zakonika (»Narodne novine«, br. 181/04.).


Internet NN 143/2008

• Na rukovanje opasnim tvarima u upakiranom, razlivenom i rasutom stanju, te ukapljenim plinovima na brodu u luci te na prijevoz opasnih tvari u pomorskom prometu osim mjera sigurnosti propisanih ovim Pravilnikom, odgovarajuće se primjenjuju i tehnička pravila Priznate organizacije, odredbe Međunarodne konvencije o zaštiti ljudskih života na moru (u daljnjem tekstu: SOLAS 1974), Međunarodnog Kodeksa opasnih tvari (IMDG Code), Međunarodnog kodeksa za gradnju i opremu brodova koji prevoze ukapljene plinove u razlivenom stanju (IGC Code, 1975), Međunarodne konvencije o sprječavanju onečišćenja mora s brodova s Protokolom (u daljnjem tekstu: (MARPOL 73/78), Međunarodnog kodeksa za gradnju i opremanje brodova za prijevoz opasnih kemikalija u razlivenom stanju iz 1971. i 1983. godine (IBC Code 1971, 1983), Međunarodnog kodeksa za sigurno rukovanje krutim rasutim teretima (BC Code, 1998) te Međunarodnog kodeksa za sigurno ukrcavanje i iskrcavanje brodova za prijevoz rasutih tereta (BLU Code, 1998).


Internet stranice NN 143/2008

• Prilikom rukovanja opasnim tvarima u luci ili na određenom području luke moraju se primjenjivati i posebni propisi koji se odnose na proizvodnju, promet, korištenje i skladištenje, odnosno primjenu ili uklanjanje te uništenje tih tvari, kao i posebne sigurnosne, zaštitne i druge mjere utvrđene posebnim aktom lučke uprave. Lučka uprava dužna je uspostaviti službu nadzora rukovanja opasnim tvarima i provođenja sigurnosnih, odnosno zaštitnih i drugih mjera te odrediti način obavještavanja nadležnih tijela i određenih službi u slučaju opasnosti.


Internet stranice NN 143/2008 • Upravni i inspekcijski nadzor – Upravni i inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona i podzakonskih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona u djelokrugu svoje nadležnosti provode ministarstvo nadležno za unutarnje poslove, ministarstvo nadležno za zdravstvo, ministarstvo nadležno za zaštitu okoliša, ministarstvo nadležno za obrazovanje, Državni zavod za zaštitu od zračenja i Državni zavod za nuklearnu sigurnost. Inspekcijski nadzor nad provedbom ovoga Zakona obavlja sanitarna inspekcija ministarstva nadležnog za zdravstvo, odnosno kad se radi o prijevozu nuklearnog materijala inspekcija za nuklearnu sigurnost Državnog zavoda za nuklearnu sigurnost. Prilikom obavljanja inspekcijskog nadzora sanitarni inspektor i inspektor za nuklearnu sigurnost ima pravo i dužnost:
Internet stranice NN 143/2008 • u slučaju nezgode i nesreće za vrijeme prijevoza teritorijem Republike Hrvatske nadgledati provedbu odredbi međunarodnih ugovora iz ovoga Zakona,
Internet stranice NN 143/2008 • nadgledati pripreme za pakiranje, utovar, istovar i prijevoz, te ako utvrdi nepravilnosti, odrediti da se te nepravilnosti otklone u roku koji inspektor odredi odnosno, privremeno zabraniti obavljanje djelatnosti u slučaju težeg kršenja mjera sigurnosti,
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 143/2008
• provjeriti isprave za prijevoz, označavanje i opremljenost vozila, itinerar vožnje, odrediti da se otklone nepravilnosti, odnosno prilikom inspekcijskog nadzora nad osobama, vozilima i izvorima zračenja utvrđeni nedostaci te zabraniti nastavak prijevoza u slučaju ugrožavanja ljudi i okoliša.

Poslovne stranice NN 143/2008
• Zbog sigurnosti prijevoza opasnih tvari, udovoljavanja zahtjevima međunarodnih sporazuma i provedbe ovim Zakonom određenih obveza Ministarstvo vodi evidenciju izdanih uvjerenja o osposobljenosti vozača vozila za prijevoz opasnih tvari u cestovnom prometu i evidenciju pravnih i fizičkih osoba koje su imenovale sigurnosnog savjetnika.

Servis NN 143/2008 • U sveukupnoj ocjeni stanja sustava prevencije, pripravnosti i intervencija kod nesreća s kemikalijama može se zaključiti sljedeće:
Glasnik NN 143/2008 • Međutim, u proteklom razdoblju uočene su i brojne slabosti i nedostaci postojećeg sustava, koji su proizlazili iz nedovoljno jasnih i neusklađenih sektorskih zakona i provedbenih propisa, nejasnoća u nadležnostima interventnih i inspekcijskih službi, nedovoljne obučenosti i uvježbanosti, nejasnoće u koordinaciji, planiranju u upravljanju, nepostojanja odgovarajućih registara i informacija o mogućim opasnim situacijama, bilo u proizvodnji, uskladištenju ili transportu, itd.
Novo NN 143/2008 • Uspostavom novog sustava, koji se s jedne strane temelji na potrebi potpunog prijenosa Pravne stečevine, a s druge u unapređenju ukupnog sustava prevencije, pripravnosti i intervencije na nesreće s kemikalijama, napravljen je prvi korak donošenjem nekoliko općih i posebnih zakona kojima se uvažavaju novi koncepti ustroja. Kako se tim (novim) zakonima, do donošenja provedbenih propisa tih zakona, većim dijelom ostavljaju na snazi provedbeni propisi doneseni na temelju ranije važećih zakona, s pratećim ustrojem institucionalne infrastrukture i nadležnostima, to može izazvati nejasnoće u pogledu nadležnosti pojedinih službi i inspekcija, kao i neusklađenosti u horizontalnom i vertikalnom upravljanju u sustavu, posebice u kriznim situacijama.
Poslovi NN 143/2008 • Kao i u prošlosti, tako i u novom predviđenom ustroju nije posvećena dovoljna pažnja četvrtoj bitnoj komponenti, tj. postincidentnom programu, razvoju sustava za otklanjanje posljedica.
Poticaji NN 143/2008 • Jadransko more spada zbog svog položaja u sklopu Sredozemnog mora u zatvorena mora, koje uz to okružuju države s visokim stupnjem industrijskog razvitka, zbog čega je opasnost od nesreća, posebice što se tiče morskog prometa vrlo velika. S druge pak strane ne postoji zajednički sustav prevencije, kontrole, pripravnosti i intervencija u slučaju nesreća na moru.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 88/06, Broj 39/08, Broj 93/07, Broj 178/04, Broj 56/98, Broj 46/06


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled