PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-zakon-o-prijevozu-opasnih-gfst NN 143/2008

• Uz navedene postoje i brojni drugi zakoni i podzakonski akti koji uređuju specifične aspekte prevencije, pripravnosti i intervencije u slučaju nesreća, kao na primjer oni koji su vezani uz oružane snage, nuklearne i radioaktivne tvari, eksplozive i sl.


Stranica 2008-12-143-3961 NN 143/2008

• DUZS je osnovan kao samostalna, strukovna i upravna organizacija u Republici Hrvatskoj koja bi trebala pripremiti, planirati i rukovoditi operativnim snagama, te koordinirati djelovanje svih sudionika zaštite i spašavanja. Ustroj DUZS sastoji se od dvije razine, te slijedi ustroj države. Predviđeno je da se uspostave službe DUZS na razini države i područni uredi zaštite i spašavanja u svim županijama. Područni uredi u županijama imaju zadaću stručne organizacije sustava zaštite i spašavanja na terenu, u svim općinama, gradovima i na razini županija. Područni uredi ujedno trebaju biti temelj ustroja strukture kriznog menadžmenta u lokalnoj i područnoj samoupravi, kojom rukovode izabrani čelnici lokalne vlasti (načelnici općina, gradonačelnici i župani). Organizacijski DUZS je organizirana na razini države u tri operativne službe: (a) Služba za civilnu zaštitu, (b) Služba za vatrogastvo i (c) Služba za sustav 112.


Internet NN 143/2008

• (a) Služba za civilnu zaštitu se sastoji od dva odjela: Odjel za operativne poslove i nadzor te Odjel za preventivu i planiranje. Glavne zadaće ove službe su: preventiva i planiranje, koordiniranje sudjelovanja operativnih snaga zaštite i spašavanja (središnjih i drugih tijela državne uprave nadležnih za pojedine segmente reagiranja, pravnih osoba i udruga građana koje se uključuju u sustav zaštite i spašavanja sukladno planovima zaštite i spašavanja), te inspekciju i nadzor u području zaštite i spašavanja. Služba se operativno aktivira u slučaju većih nesreća i katastrofa. Služba je nositelj izrade prijedloga zakonskih i podzakonskih akata za izradu planova zaštite i spašavanja (metodologija, uputa, pravilnika i dr.), nositelj uspostave sustava upravljanja u katastrofama (disaster management), te ustroja pričuvnih snaga za djelovanje u katastrofama. Trenutačno se pričuvne snage sastoje od postrojbi civilne zaštite koje se popunjavaju vojnim obveznicima i dragovoljcima te timova pravnih osoba, službi i djelatnosti, kao i udruga građana koje se zaštitom i spašavanjem bave u svojoj redovitoj djelatnosti (HGSS, HCK, kinološki klubovi, ronilački klubovi i dr.). U narednom razdoblju stvoreni su pravni okviri za ustroj postrojbi civilne zaštite od članova udruga građana na dobrovoljnoj osnovi. Državna uprava sufinancira djelovanje udruga građana koje su uključene u sustav zaštite i spašavanja te se osigurava potrebna razina njihove spremnosti za djelovanje u katastrofama.


Internet stranice NN 143/2008

• (b) Služba za vatrogastvo se sastoji od dva odjela: Odjel operative i vatrogasnog dežurstva i Odjel tehnike, planiranja i nadzora vatrogastva. Ova služba je nositelj koordiniranja operativnog djelovanja vatrogastva u gašenju požara i drugim vatrogasnim intervencijama, a neposredno upravlja i rukovodi u vatrogasnim intervencijama koje obuhvaćaju područje dviju ili više županija u Republici Hrvatskoj.


Internet stranice NN 143/2008 • U slučaju potrebe za međunarodnom pomoći, odluku o traženju takve pomoći donosi Vlada Republike Hrvatske. Ako je potrebno da Republika Hrvatska uputi međunarodnu pomoć, odluku također donosi Vlada RH, ali zbog potrebe za hitnim djelovanjem ravnatelj DUZS može donijeti odluku o njezinom žurnom upućivanju međunarodne pomoći, a ta odluka podnosi se radi potvrđivanja Vladi.
Internet stranice NN 143/2008 • Operativna organizacija sustava zaštite i spašavanja u Republici Hrvatskoj bi se trebala temeljiti na principu supsidijarnosti. Slijedom toga trebaju se ustrojiti i osnove operativne snage sustava zaštite i spašavanja u jedinicama lokalne samouprave. Po prijemu informacije o nesreći, centar 112 treba aktivirati potrebne redovite žurne i druge službe (hitna medicinska pomoć, vatrogasci, policija, inspekcija zaštite okoliša, sanitarna inspekcija, toksikolog i sl.) koje obavljaju intervenciju. Ukoliko opseg nesreće nadilazi mogućnosti tih službi Područni ured ZIS obavješćuje čelnika lokalne jedinice (općine, grada) o nesreći i aktivira se sustav zaštite i spašavanja lokalne zajednice (koji se ustrojava na temelju lokalnih planova i na teret financijskih sredstava lokalne zajednice) a obuhvaća snage koje se mobiliziraju po donošenju odluke za njihovo aktiviranje. Te snage obuhvaćaju komunalne službe, udruge građana i postrojbe civilne zaštite sastavljene od obveznika civilne zaštite. Ukoliko lokalne snage nisu dovoljne, aktivira se sustav zaštite i spašavanja (ZiS) šire zajednice, županije, a ako ni to nije dovoljno, ravnatelj DUZS donosi odluku o angažiranju snaga s razine države ili susjednih i drugih županija. Po potrebi u akcije ZiS mogu se uključiti i pripadnici OS RH, ali odluku o njihovu angažiranju donosi ministar obrane.
Internet stranice NN 143/2008 • Sustav ZiS uključuje sve subjekte koji se zaštitom i spašavanjem bave kao redovitom ili dopunskom aktivnošću, što uključuje komunalne službe, vatrogasne postrojbe (profesionalne i dobrovoljne) medicinske službe i službe zaštite životinja i bilja, tvrtke koje su zbog rukovanja opasnim tvarima u obvezi razvijati vlastite snage za intervencije, te udruge građana koje se bave zaštitom i spašavanjem (npr. Hrvatska vatrogasna zajednica, Hrvatski crveni križ, Hrvatska gorska služba spašavanja, kinološke organizacije sa psima za spašavanje, klubovi za aktivnosti na vodi i druge slične udruge).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 143/2008
• Komunikacijsko-informacijski sustav – Po dovršetku srednjoročnog razdoblja sustav 112 treba osigurati govornu i podatkovnu komunikaciju za potrebe suradnje centra 112 sa službama i operativnim snagama tijekom pružanja pomoći i ublažavanja posljedica nesreća, komunikaciju između centara 112 unutar Republike Hrvatske (za potrebe back-up potpore, preopterećenja i sl.), izmjene informacija sa sličnim centrima u Europi u svrhu koordinacije, izobrazbe, treninga, TE izgradnje jedinstvene Euro-ISDN trans-Europske mreže za izmjenu elektroničkih podataka (kako se traži odlukom 1719/1999/EZ od 12. 07. 1999.g.) Osiguranje videokomunikacije za navedene potrebe planirat će se u srednjoročnom razdoblju nakon 2009. godine.

Poslovne stranice NN 143/2008
• Paralelno s izgradnjom tehničke osnovice ulažu se napori za kadrovsko osposobljavanje u smislu stručno-tehničke izobrazbe i razrade standardnih operativnih postupaka za slučajeve različitih vrsta nesreća. Svi dokumenti EU u području zaštite i spašavanja koji se odnose na informacijsko-komunikacijske centre i sustave uzbunjivanja, te izobrazbu kadrova, sadržani su u planovima Državne uprave za zaštitu i spašavanje ili Službe za sustav 112.

Servis NN 143/2008 • Zakonski okvir – Zakonom o zaštiti okoliša (»Narodne novine«, br. 110/07.) uređeno je sprječavanje velikih nesreća koje uključuju opasne tvari i to poglavito u okviru tvrtke, s time da su u zakonodavni sustav Republike Hrvatske prenesene opće odredbe Seveso II direktive. Potpuni prijenos će se ostvariti tek donošenjem provedbenih propisa toga Zakona. Neke odredbe Seveso II direktive se već provode kroz naprijed spomenuti Plan intervencija u zaštiti okoliša (»Narodne novine«, br. 82/99. i 12/01.) koji je ostavljen na snazi ovim Zakonom, a donesen je prema ranije važećem Zakonu. Planom intervencija u zaštiti okoliša utvrđuju se vrste rizika i opasnosti, postupak i mjere za ublažavanje i uklanjanje neposrednih posljedica štetnih za okoliš, sudionici provedbe pojedinih mjera, odgovornost i ovlaštenja u svezi s provedbom te način usuglašavanja s interventnim mjerama koje se provode na temelju posebnih zakona.
Glasnik NN 143/2008 • Nadležnost – Obveze koje proizlaze iz Seveso II Direktive propisane su Zakonom o zaštiti okoliša (»Narodne novine«, br. 110/07.), a detaljna provedba će biti propisana i provedbenim propisom toga Zakona, odnosno Uredbom kojom će se pobliže urediti: popis vrsta opasnih tvari koje se odnose na naprijed navedene obveze operatera, način utvrđivanja količina, dopuštene količine i kriteriji prema kojima se te tvari klasificiraju kao opasne; način podnošenja i obvezni sadržaj obavijesti o provođenju sigurnosnih mjera; obvezni sadržaj Izvješća o sigurnosti, način podnošenja zahtjeva za davanje suglasnosti na Izvješće o sigurnosti; obvezni sadržaj i način davanja suglasnosti; način podnošenja zahtjeva za produženje izdane suglasnosti i rokove s tim u vezi; način i uvjete za nadzor nad provedbom aktivnosti i mjera sukladno izdanoj suglasnosti na Izvješće; posebne obveze tvrtke odnosno operatera: u poduzimanju mjera za sprječavanje velikih nesreća, u slučaju značajne promjene u postrojenju tvrtke, u slučaju velike nesreće, postupak i obveze u slučaju velike nesreće s prekograničnim učincima, druge uvjete i mjere za sprječavanje velikih nesreća u skladu s međunarodno priznatim standardima i propisima te sadržaj i način vođenja očevidnika o tvrtkama i njihovim postrojenjima koja mogu uzrokovati nesreće s domino efektom.
Novo NN 143/2008 • Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti i spašavanju (»Narodne novine«, br. 97/07.) preuzete su iz direktive 96/82 EC (Seveso II) odredbe koje se odnose na vanjske planove i njihovu izradu i primjenu, što je sada u nadležnosti sustava zaštite i spašavanja, sukladno posebnim propisima uređenoj podjeli nadležnosti između MZOPU i DUZS.
Poslovi NN 143/2008 • Informacijski sustav – Uz to, drugim provedbenim propisima Zakona o zaštiti okoliša će se urediti pobliže: informiranje i sudjelovanje javnosti u pitanjima zaštite okoliša, vođenje registra postrojenja u kojima su prisutne opasne tvari, način vođenja informacijskog sustava zaštite okoliša, registar onečišćivanja okoliša, koji se na odgovarajući način (dijelom svoga sadržaja) odnose na pojedine zahtjeve iz Seveso II direktive.
Poticaji NN 143/2008 • Obveze informiranja koje Republika Hrvatska kada postane država članica EU mora obaviti prema Komisiji EU uređene su Zakonom o zaštiti okoliša. Nadležno tijelo je Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, a koordinacijsko tijelo Agencija za zaštitu okoliša. Prema tom Zakonu na temelju podataka iz registra koji prema istom Zakonu vodi Agencija za zaštitu okoliša, Ministarstvo će u skladu s odredbama provedbenog propisa toga Zakona ustrojiti očevidnik u kojem će utvrditi tvrtke koje obavljaju djelatnost u postrojenjima i postrojenja u kojima je odnosno gdje je povećana vjerojatnost od velikih nesreća i njihovih posljedica zbog lokacija, blizine takvih postrojenja i količina prisutnih opasnih tvari. Nakon utvrđivanja tvrtki i postrojenja u tom smislu, Ministarstvo će osigurati odgovarajuću razmjenu podataka sa središnjim tijelom državne uprave nadležnim za zaštitu i spašavanje, a u svrhu omogućavanja operaterima tih tvrtki da uzmu u obzir prirodu i razmjer sveukupne opasnosti od velike nesreće u odnosu na mjere i aktivnosti za sprječavanje velikih nesreća te sigurnosne sustave upravljanja, koje sadrže Izvješća o sigurnosti i unutarnje sigurnosne planove. Ministarstvo će odgovarajućim informiranjem i suradnjom s tvrtkama upisanim u propisani očevidnik osigurati uvjete za međusobnu suradnju operatera vezano za propisane obveze o informiranju javnosti i dostavljanja podataka u svrhu izrade vanjskih planova.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 9/92, Broj 17/05, Broj 46/90, Broj 56/03, Broj 27/92, Broj 101/02


LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO Pregled