PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
zg-u-bitnome-smatra-da-xaea NN 65/2009

• Presudom Županijskog suda u Dubrovniku, u osporenom dijelu, povrijeđenima smatra ustavna prava zajamčena člancima 14. stavkom 2. i 26. Ustava.


Stranica 2009-06-65-1530 NN 65/2009

• Općinski sud u Dubrovniku utvrdio je osnovanim taj dio tužbenog zahtjeva i usvojio ga u cijelosti. U obrazloženju presude broj: P-1092/05 od 24. svibnja 2005. godine taj sud, između ostalog, navodi: »Do dana stupanja na snagu Zakona o policiji – 1. siječnja 2001. godine, sukladno tada važećem Zakonu o unutarnjim poslovima, Služba za zaštitu ustavnog poretka bila je uređena kao unutarnja ustrojstvena i redarstvena služba Ministarstva unutarnjih poslova, a tužitelj je bio raspoređen na radno mjesto u odgovarajućem platnom razredu i posebnim rješenjem bila mu je utvrđena visina plaće. Odredbom članka 132. stavka 3. Zakona o policiji, određeno je da će između ostalog bivši pripadnici SZUP-a biti postavljeni u zvanja odnosno imenovani na položaje utvrđene Pravilnikom o unutarnjem redu, usklađenim sa odredbama Zakona o policiji i propisima o državnim službenicima i namještenicima, a u stavku 4. istog članka propisano je da će Vlada Republike Hrvatske donijeti uredbu kojom će biti propisana zvanja i položaj svih osoba i uvjeti njihovog razvrstavanja u platne razrede i vrijednosti koeficijenta radnih mjesta. Kako tuženica nije ispunila svoju obvezu iz članka 132. stavka 4. Zakona o policiji, to tužitelju nije niti utvrđena struktura i visina plaće, pa je i nakon stupanja na snagu Zakona o sigurnosnim službama tužitelju isplaćivana plaća u iznosu od 7.249,85 kune, temeljem propisa koji su u međuvremenu prestali važiti. Tek donošenjem Uredbe o unutarnjem ustrojstvu POA-e od 15. svibnja 2003. godine i Pravilnika o unutarnjem redu POA-e, koji su stupili na snagu i počeli se primjenjivati od 1. lipnja 2003. godine, tužitelju se utvrđuje i obračunava plaća sukladno mjerodavnim propisima u iznosu od 9.671,24 kunu, a isplaćuje počevši od lipnja 2003. godine. Nedefinirani status zaposlenika SZUP-a u navedenom razdoblju nakon stupanja na snagu Zakona o policiji, kao i činjenica da nisu istom po stupanju na snagu navedenog zakona doneseni podzakonski akti koji bi regulirali unutarnje ustrojstvo i radnopravni status SZUP-a odnosno POA-e, po mišljenju ovog suda ne mogu ići na štetu tužitelja«.


Internet NN 65/2009

• Županijski sud u Dubrovniku, rješavajući o žalbi tužene u odnosu na navedeni dio prvostupanjske presude (isplata iznosa s osnove manje isplaćene plaće) navodi kako je pogrešno i neutemeljeno tumačenje prvostupanjskog suda o nedefiniranom statusu zaposlenika SZUP-a u navedenom razdoblju nakon stupanja na snagu Zakona o policiji iz razloga nedonošenja podzakonskih propisa sukladno članku 132. stavku 4. tog zakona. U svojoj presudi, u dijelu obrazloženja koje je vezano za točku a) izreke (dio koji ustavnom tužbom osporava podnositelj), Županijski sud u Dubrovniku navodi da su prema odredbi članka 90. stavka 2. Zakona o sigurnosnim službama, zaposlenici Službe za zaštitu ustavnog poretka postali zaposlenici Protuobavještajne agencije (POA) i da su sukladno članku 93. stavku 1. istog Zakona nastavili s radom na poslovima radnih mjesta na kojima su zatečeni. Zbog navedenog drugostupanjski sud smatra da je zaposlenicima Službe za zaštitu ustavnog poretka, u prijepornom razdoblju, bio reguliran radnopravni status, uključujući i pravo na plaću određene visine i da je sud u prvom stupnju, pogrešnim tumačenjem i primjenom materijalnog prava, neosnovano usvojio sporni dio tužbenog zahtjeva podnositelja.


Internet stranice NN 65/2009

• 3.1. U ustavnosudskom postupku, analizirajući osnovanost navoda iz ustavne tužbe podnositelja, potrebnim se ukazalo razmotrili praksu i stajališta drugih sudova u Republici Hrvatskoj, u predmetima u kojima se odlučivao o istovjetnom pravnom pitanju – visini plaće državnih službenika zaposlenih u prijepornom razdoblju u Službi za zaštitu ustavnog poretka, a koja služba je na temelju tada važećeg Zakona o unutarnjim poslovima bila uređena kao unutarnja ustrojstvena i redarstvena služba Ministarstva unutarnjih poslova.


Internet stranice NN 65/2009 • Iznimka od navedenog je predmet pokrenut tužbom kod Općinskog suda u Karlovcu, u kojem je presudom suda u prvom stupnju broj: P-2918/04-19 od 29. rujna 2006. godine (potvrđenom presudom i rješenjem Županijskog suda u Karlovcu broj: Gž-556/07-2 od 18. travnja 2007. godine), usvojen tužbeni zahtjev više tužitelja (državnih službenika zaposlenih u Službi za zaštitu ustavnog poretka) na ime manje isplaćene plaće za razdoblje od 1. svibnja 2001. godine do 30. studenoga 2002. godine.
Internet stranice NN 65/2009 • Odlučujući u tom predmetu u žalbenom postupku Županijski sud u Karlovcu ocijenio je da je, s obzirom na karakter spora u kojem se radi o isplati razlike plaće i drugih primanja, gdje se sporovi identične pravne problematike javljaju i na područjima drugih županijskih sudova, potrebno pozivom na članak 382. stavak 2. točku 1. Zakona o parničnom postupku (»Narodne novine« broj 53/91., 91/92., 112/99., 88/01. i 117/03., u daljnjem tekstu: ZPP) dopustiti izjavljivanje revizije i to samo u onom dijelu koji se odnosi na isplatu razlike plaće državnih službenika zaposlenih u Službi za zaštitu ustavnog poretka Ministarstva unutarnjih poslova u razdoblju do stupanja na snagu Zakona o policiji.
Internet stranice NN 65/2009 • U slučajevima u kojima stranke ne mogu podnijeti reviziju prema odredbi stavka 1. ovog članka, reviziju mogu podnijeti protiv drugostupanjske presude ako odluka o sporu ovisi o rješenju nekog materijalnopravnog ili postupovnopravnog pitanja važnog za osiguranje jedinstvene primjene zakona i ravnopravnosti građana, primjerice:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE Pregled
Informacije NN 65/2009
• Utvrđujući u konkretnom slučaju da je pitanje osnovanosti naznačenog potraživanja tužitelja kao materijalnopravno pitanje važno za osiguranje jedinstvene primjene zakona i ravnopravnosti građana, te da je već u praksi utvrđeno da sudovi različito primjenjuju propise u ovoj pravnoj problematici, što rezultira ugrožavanjem ravnopravnosti građana, Županijski sud u Karlovcu u tom predmetu dopustio je izjavljivanje revizije i to samo u odnosu na naznačeni dio prijepora između stranaka.

Poslovne stranice NN 65/2009
• 3.2. Vrhovni sud Republike Hrvatske reviziju, koju je u tom predmetu izjavila Republika Hrvatska zastupana od Građansko-upravnog odjela Općinskog državnog odvjetništva u Karlovcu, razmotrio je u granicama razloga zbog kojih je revizija i dopuštena, a u odnosu na mjerodavne odredbe Zakona o unutarnjim poslovima, Zakona o policiji, Zakona o sigurnosnim službama i Zakona o državnim službenicima i namještenicima.

Servis NN 65/2009 • Ocjenjujući reviziju neosnovanom, u presudi broj: Revr-601/07-2 od 18. lipnja 2008. godine, Vrhovni sud Republike Hrvatske, između ostalog, naveo je sljedeće:
Glasnik NN 65/2009 • 4. Ustavni sud utvrđuje da je navedeno pravno stajalište Vrhovni sud Republike Hrvatske izrazio u presudi donesenoj nakon što je drugostupanjski sud dopustio reviziju »temeljem odredbe čl. 382. st. 2. Zakona o parničnom postupku (…), a zbog pravnog pitanja primjenjuju li se na tužitelje koji su bili zaposlenici Službe za zaštitu ustavnog poretka, odnosno Protuobavještajne agencije (POA) isti zakonski propisi koji se primjenjuju i na ostale službenike i namještenike Ministarstva unutarnjih poslova u navedenom periodu (od lipnja 2001. do studenoga 2002.), pri čemu treba reći da se pitanje odnosi na obračun plaće.« (str. 2. obrazloženja presude Vrhovnog suda Republike Hrvatske broj: Revr-601/07-2 od 18. lipnja 2008.)
Novo NN 65/2009 • Ustavni sud nadalje utvrđuje da u cijelosti prihvaća pravno stajalište Vrhovnog suda Republike Hrvatske navedeno u točki 3.2. obrazloženja ove odluke.
Poslovi NN 65/2009 • Sukladno navedenom, Ustavni sud ističe da su svi nadležni sudovi u Republici Hrvatskoj dužni poštivati pravno stajalište Vrhovnog suda Republike Hrvatske izraženo u presudi broj: Revr-601/07-2 od 18. lipnja 2008., jer se njime osigurava jedinstvena primjena zakona i ravnopravnost građana u predmetima istovrsnim onom u povodu kojega je taj sud donio navedenu presudu.
Poticaji NN 65/2009 • Vrhovni sud Republike Hrvatske time je ujedno zaštitio i ustavno jamstvo stranaka u svim navedenim sudskim postupcima na jednakost pred zakonom, propisano člankom 14. stavkom 2. Ustava, ali i njihovo ustavno pravo vlasništva zajamčeno člankom 48. stavkom 1. Ustava odnosno konvencijsko pravo na mirno uživanje vlasništva zajamčeno člankom 1. Protokola br. 1 uz Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« broj 18/97., 6/99. – pročišćeni tekst, 8/99. – ispravak, 14/02.), jer su tužitelji u svim navedenim postupcima imali legitimno očekivanje da će im plaća biti isplaćena u skladu s propisima koji su važili u relevantno vrijeme.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR: Broj 144/09, Broj 86/04, Broj 49/90, Broj 127/00, Broj 116/93, Broj 155/03


LINK - VODIČ KROZ POSLOVNE USLUGE KOJE SU VAM DOSTUPNE Pregled