PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 153/2005 • Aktiva investicijskih fondova – ukupno31. 12. 2003.30. 6. 2004.31. 12. 2004.30. 6. 2005.
NN 153/2005 • Učinak predmetne koncentracije na ovo tržište bio bi u ostvarivanju ekonomskog jedinstva ZB fondova i Select fondova, koji bi zajedno imali xx% (poslovna tajna) tržišnog udjela (prema podacima na dan 30. lipnja 2005.). Međutim, budući da je Splitska banka, koja ima izuzetno razgranatu mrežu poslovnica, jedan od distribucijskih kanala Select fondova, a ujedno i njihova depozitna banka, stvaranjem ekonomskog jedinstva ZABE i Splitske banke i spajanjem njihovih mreža poslovnica znatno bi ojačala tržišna pozicija ZB fondova i Select fondova.
NN 153/2005 • Promatranjem učinaka predmetne koncentracije bez ostvarivanja ekonomskog jedinstva ZABE i Splitske banke razumno je zaključiti da na ovom tržišnom segmentu ne bi došlo do značajnih antikonkurentskih učinaka. Ovdje je vrlo bitna i činjenica da se tržište investicijskih fondova ne može promatrati zasebno, odnosno da, s obzirom na zamjenjivost na strani ponude ovdje postoji dosta veliki broj supstituta – supstitut za udjele u investicijskim fondovima predstavljaju proizvodi osiguravajućih društava (posebno životno osiguranje), proizvodi stambenih štedionica i proizvodi dobrovoljnih mirovinskih fondova, pa je samim time tržište šire od samog tržišta investicijskih fondova. Zapreke pristupa istome, iako postoje u obliku zakonske regulative, nisu tako velike kao u slučaju drugih prethodno razmatranih tržišnih segmenata. O tome svjedoči i značajan porast broja sudionika na ovom tržištu kroz nekoliko proteklih godina.
NN 153/2005 • U nastavku su prikazani tržišni udjeli u postocima i tisućama kuna UCI i HVB leasing društava koja posluju u Republici Hrvatskoj.
NN 153/2005 • Provedba predmetne koncentracije rezultirala bi ostvarivanjem xx% (poslovna tajna) tržišnog udjela prema aktivi na tržištu leasinga u Hrvatskoj. Na temelju toga, razumno je pretpostaviti da provedba predmetne koncentracije neće rezultirati značajnim antikonkurentskim učincima na ovom tržišnom segmentu. Ovome u prilog govori i činjenica da ovo tržište općenito ima niske zapreke pristupa, te da na istome posluje veliki broj poduzetnika, od kojih su neki kapitalno povezani s bankama. Nadalje, supstitut za proizvode leasing društava, koja su u Hrvatskoj još uvijek uglavnom usmjerena na leasing automobila, predstavljaju bankovni krediti za kupnju motornih vozila.
NN 153/2005 • III. U točki 7.1. Odluke o zaštiti tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora propisana je obveza prijave namjere provedbe koncentracije koja, u skladu s točkom 6.1. ista odluke, može nastati pripajanjem, spajanjem, stjecanjem kontrole ili vladajućeg utjecaja, stjecanjem većine dionica ili većinskog prava glasa u glavnoj skupštini banke, odnosno stjecanjem kontrole ili prevladavajućeg utjecaja na drugi način u skladu sa Zakonom o trgovačkim društvima, Zakonom o bankama i propisima iz područja zaštite tržišnog natjecanja. Zakon o bankama u članku 11. stavku 2. propisuje da se smatra da kontrola postoji, između ostalog, ukoliko vladajuće društvo ima izravan ili neizravan većinski udjel u kapitalu ili izravnu ili neizravnu većinu glasačkih prava. Preuzimanjem HVB od strane UCI, UCI je posredno stekao kontrolu nad Splitskom bankom i posredno kvalificirani udjel koji mu omogućuje prevladavajući utjecaj u WSŠ, čime je nastala koncentracija u smislu točke 6.1. Odluke o zaštiti tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora. Tako se u ovom slučaju radi o ekstrateritorijalnoj koncentraciji koja ima za učinak koncentraciju na tržištima u Republici Hrvatskoj koju je potrebno prijaviti HNB-u.
NN 153/2005 • Odluka o zaštiti tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora ne definira vladajući položaj, već u točki 1.3. upućuje na definiciju vladajućeg položaja iz Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine« br. 122/03).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 153/2005 • 2. ima značajnu tržišnu snagu na mjerodavnom tržištu u odnosu na stvarne ili moguće konkurente, a naročito s obzirom na:
NN 153/2005 • – pravne ili činjenične zapreke za ulazak drugih poduzetnika na tržište,
NN 153/2005 • – poduzetnikovu sposobnost diktiranja tržišnih uvjeta s obzirom na njegovu ponudu ili potražnju, i
NN 153/2005 • U skladu sa stavkom 2. istog članka pretpostavlja se da se u vladajućem položaju nalazi poduzetnik čiji tržišni udjel na mjerodavnom tržištu iznosi više od 40%. Navedena odredba predstavlja oborivu presumpciju, što znači da se vladajući položaj određuje ovisno o okolnostima svakog konkretnog slučaja, te da se, ukoliko se utvrdi postojanje okolnosti navedenih u definiciji vladajućeg položaja, može ocijeniti da vladajući položaj postoji i ako tržišni udio poduzetnika iznosi manje od 40%.
NN 153/2005 • Zakon o zaštiti tržišnog natjecanja u članku 15. stavku 3. također propisuje da se pretpostavlja da se više poduzetnika nalazi u vladajućem položaju kada tri ili manje poduzetnika imaju zajednički tržišni udjel na mjerodavnom tržištu veći od 60%, odnosno kada pet ili manje poduzetnika imaju zajednički tržišni udjel na mjerodavnom tržištu veći od 80%. Ako bi se provela namjeravana koncentracija, prve tri banke bi imale zajednički tržišni udjel od 64,42%, a prvih pet banaka bi zajedno imalo tržišni udjel od 85,4%, pa se može govoriti i o stvaranju i jačanju vladajućeg položaja više banaka skupno.
NN 153/2005 • Nadalje, u provedenom postupku je utvrđeno da bi predmetna transakcija dovela i do sprječavanja, ograničavanja i narušavanja tržišnog natjecanja na tržištu univerzalnog bankarstva Republike Hrvatske i na njegovim dijelovima. Ovaj se zaključak temelji na sljedećim činjenicama:
NN 153/2005 • struktura tržišta univerzalnog bankarstva koja bi rezultirala provedbom predmetne transakcije – vrlo visoki iznosi pokazatelja CR 2, HHI, tržišni udjel ZABE i Splitske banke prema aktivi 34,51%, a prvog konkurenta 19,02%, prve tri banke bi imale zajednički tržišni udjel veći od 60%, a prvih pet banaka bi zajedno imalo tržišni udjel veći od 80%, pa se može govoriti i o stvaranju i jačanju vladajućeg položaja više banaka skupno, nestanak s tržišta jakog tržišnog igrača koji je ujedno peta banka po veličini s tržišnim udjelom od oko 9%, što sve govori o pogoršanju oligopolističkih obilježja ovog tržišta;
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 128/08, Broj 84/03,
Broj 21/05, Broj 154/04,
Broj 135/06, Broj 104/03
LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE