PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 26/2008 • – podnositeljice i D. B., supruga drugotuženika zakonske su nasljednice iza pok. S. T.;
NN 26/2008 • – voditelj Ureda za imovinsko pravne poslove, Ispostava Duga Resa, počinio je propust u radu na način da je odredio isplatu naknade drugotuženiku, umjesto podnositeljicama i D. B.;
NN 26/2008 • Prvostupanjski sud u točki III. izreke presude odbacio je tužbu u odnosu na prvotuženu, zbog nedostatka pasivne legitimacije, utvrdivši da Republika Hrvatska ne može biti odgovorna za naknadu štete podnositeljicama, jer su podnositeljice eventualno protiv djelatnika zaposlenog u imovinsko pravnoj službi mogle pokrenuti postupak radi nezakonite radnje ili neki drugi postupak. U obrazloženju prvostupanjski sud, između ostalog navodi: »Nesporno je da je voditelj Ureda za imovinsko-pravne poslove, Ispostava Duga Resa, nemarno obavio svoj zadatak i odredio da se II. tuženiku A. B. od strane »Autoceste R.-Z.« d.d. isplati ova naknada, umjesto tužiteljicama i D. B. B. B. je počinio propust u radu, ...«.
NN 26/2008 • Odlučujući o žalbi drugostupanjski sud nije prihvatio žalbu podnositeljica u odnosu na točke III. i IV. prvostupanjske presude ističući da je iz nagodbe vidljivo »da je Ured za imovinsko pravne poslove sačinio zapisnik o sklapanju nagodbe prema kojem su se zapisniku i sporazumu auto-cesta Z. obvezali isplatiti II. tuženom iznos od 31.482,00 kune za izvlašteni dio kčbr. 75/3 od 1749 m2. Prema tom zapisniku II. tuženik koji je primio novac obvezao se novac zaprimljen za zemljište isplatiti osobi koja dokaže da ima jače pravo na predmetnu nekretninu. Prema tome tužiteljice iznos koji je isplaćen II. tuženom mogu potraživati od istog, pa im nije nastala šteta.«.
NN 26/2008 • 5. Ispitujući jesu li podnositeljicama osporenim presudama nadležnih sudova povrijeđena ustavna prava na koja ukazuju u ustavnoj tužbi, Ustavni sud pošao je od stajališta da procesna legitimacija predstavlja odnos parničnih stranaka prema subjektivnom pravu o kome je parnica pokrenuta. Odraz je to, dakle, konkretnog pravnog odnosa stranaka prema predmetu konkretnog spora. Pitanje procesne legitimacije, kako aktivne tako i pasivne, pravno je pitanje o kojem sud odlučuje prema tome je li je procesna legitimacija priznata u zakonu izričito navedenim subjektima ili prema tome je li je u konkretnom slučaju određeni subjekt učinio vjerojatnim svoj pravni interes za vođenje parnice.
NN 26/2008 • Pitanje procesne legitimacije u konkretnom slučaju regulirano je odredbom članka 13. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 75/93., 92/96. – Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i državnih upravnih organizacija, 48/99., 15/00., 127/00., 59/01., 190/03. – pročišćeni tekst, 199/03.) koja propisuje:
NN 26/2008 • Šteta koja građaninu, pravnoj osobi ili drugoj stranci nastane nezakonitim ili nepravilnim radom tijela državne uprave, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno pravnih osoba koje imaju javne ovlasti u povjerenim im poslovima državne uprave, naknađuje Republika Hrvatska.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 26/2008 • Tom odredbom utvrđena je primarna i neposredna odgovornost Republike Hrvatske neovisno o tome na kojoj je razini djelovanja (Republika, županija, općina, grad ili pravna osoba s javnim ovlastima) počinjena šteta kao posljedica nezakonitog ili nepravilnog rada. Takva odgovornost države, prihvaćena i u sudskoj praksi (v. rješenje Vrhovnog suda Republike Hrvatske broj: Rev-903/03-2 od 4. siječnja 2005.), izraz je načela vladavine prava, jedne od najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske utvrđene u članku 3. Ustava. Ustavni sud, napominje pri tom, da je Zakonom o sustavu državne uprave ustanovljen sustav odgovornosti, koji se temelji na načelu uzročnosti (kauzaliteta), a ne na načelu krivnje (culpe).
NN 26/2008 • Isto stajalište Ustavni sud zauzeo je u odluci broj: U-III-2314/06 od 21. veljače 2007. (»Narodne novine« broj: 36/07).
NN 26/2008 • Polazeći od navedenog, Ustavni sud zaključuje da odgovornost Republike Hrvatske, pa samim time i procesna legitimacija, koja je predmet razmatranja ovog ustavnosudskog postupka, proizlazi iz odredbe članka 13. Zakona o sustavu državne uprave, što su međutim, parnični sudovi zanemarili.
NN 26/2008 • Utvrđujući da je osporenim presudama podnositeljicama povrijeđeno ustavno pravo iz članka 14. stavka 2. Ustava, Sud nije smatrao potrebnim razmatrati i ostale povrede ustavnih prava istaknutih u ustavnoj tužbi.
NN 26/2008 • 7. Na temelju odredaba članaka 73. i 76. Ustavnog zakona odlučeno je kao u točkama I. i II. izreke, a odluka iz točke III. izreke temelji se na odredbi članka 29. Ustavnog zakona.
NN 26/2008 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude Županijskog suda u Vukovaru broj: Gž-2756/06-3 od 7. rujna 2006. godine, kojom je odbijena žalba podnositeljice i potvrđena presuda Općinskog suda u Vukovaru broj: P-58/06 od 5. srpnja 2006. godine.
NN 26/2008 • Prvostupanjskom presudom odbijen je tužbeni zahtjev podnositeljice, kojim je zatražila da joj tužena Republika Hrvatska zbog nesavjesnog obnašanja sudačke dužnosti sudaca Općinskog suda u Vukovaru u predmetu broj: P-809/02 i Županijskog suda u Vukovaru u predmetu broj: Gž-2320/03, s osnova naknade štete isplati iznos od 9.565,06 kuna sa zakonskim zateznim kamatama.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 83/00, Broj 101/05,
Broj 20/91, Broj 73/94,
Broj 29/01, Broj 123/03
LINK - POSLOVNI SAVJETNIK, POSLOVNI SUBJEKTI, POSLOVNI PLAN I DRUGO