PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NOVI BRZI PREGLED ZAKONSKE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 20/2008 • U postupku je utvrđeno da je nakon izbora gradonačelnika i zamjenika gradonačelnika iz redova vijećnika Gradskog vijeća Grada Osijeka izabranih na koalicijskoj listi iz reda HSLS-a, Gradsko vijeće Grada Osijeka prihvatilo izvješće Mandatnog povjerenstva prema kojemu su kao vijećnici počeli obnašati dužnost Ž. K. i Ž. L. koje je kao zamjenike predložio Z. B., dopisom od 13. rujna 2007. Uvidom u dopis predsjednice HSLS-a ?. A. od 26. rujna 2007., Središnji državni ured za upravu je utvrdio da je raspušten Izvršni odbor Ogranka HSLS-a Osijek, da su stavljene izvan snage sve odluke koje je donio bivši Ogranak HSLS-a Osijek koje se odnose na zamjenike vijećnika, te da HSLS nije odredio zamjenike vijećnika. Polazeći od navedenog, kao i činjenice da je Gradsko vijeće prije sporne 23. sjednice bilo upoznato s pravnim shvaćanjem Središnjeg državnog ureda za upravu prema kojemu zamjenike vijećnika može odrediti samo predsjednica HSLS-a, Središnji državni ured za upravu je zaključio da je Gradsko vijeće Grada Osijeka prihvatilo obnašanje dužnosti zamjenika vijećnika određenih suprotno odluci predsjednice HSLS-a, čime je prekršilo odredbu članka 8. stavka 3. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine« broj 33/01., 10/02., 155/02., 45/03., 43/04., 40/05. i 44/05. – pročišćeni tekst).
NN 20/2008 • Odlučujući o tužbi predsjednika raspuštenog Gradskog vijeća Grada Osijeka protiv rješenja Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Gradskog vijeća Grada Osijeka, Upravni sud je u obrazloženju osporene presude, u bitnom istaknuo da iz činjeničnog stanja utvrđenog u postupku nadzora proizlazi da je Gradsko vijeće Grada Osijeka učestalo kršilo zakone, druge propise pa i Ustav Republike Hrvatske, te stoga rješenjem Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Gradskog vijeća Grada Osijeka nije povrijeđen zakon na štetu tužitelja.
NN 20/2008 • 4. Za ocjenu osnovanosti ustavne tužbe mjerodavne su odredbe članka 132. stavaka 1. i 2. i članka 136. Ustava, članka 8. stavaka 1. i 3. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i članka 84. točke 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
NN 20/2008 • (1) Građanima se jamči pravo na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu.
NN 20/2008 • U obavljanju poslova iz svojeg djelokruga tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave samostalna su i podliježu samo nadzoru ustavnosti i zakonitosti ovlaštenih državnih tijela.
NN 20/2008 • Odredbe članaka 8. stavaka 1. i 3. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave glase:
NN 20/2008 • (1) Članovi predstavničkih tijela imaju zamjenike koji obnašaju tu dužnost ukoliko članu predstavničkog tijela mandat miruje ili prestane prije isteka vremena na koje je izabran.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 20/2008 • Članak 84. točka 3. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi glasi:
NN 20/2008 • Na prijedlog središnjeg tijela državne uprave nadležnog za lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu Vlada Republike Hrvatske raspustit će predstavničko tijelo:
NN 20/2008 • 3. ako učestalo donosi opće akte suprotne Ustavu, zakonu ili drugom propisu ili zbog učestalih, težih povreda zakona i drugih propisa.
NN 20/2008 • Tražeći odgovor na postavljeno pitanje, Ustavni sud polazi od činjenice da je rješenje Vlade Republike Hrvatske kojim je raspušteno Gradsko vijeće Grada Osijeka utemeljeno na dvjema odlukama Središnjeg državnog ureda za upravu. Prvom od njih poništena je 8. sjednica Gradskog vijeća Grada Osijeka a drugom su poništene odluke donesene na 23. sjednici Gradskog vijeća Grada Osijeka stoga što su na tim sjednicama počinjene teže povrede zakona. Rješenje o raspuštanju Gradskog vijeća Grada Osijeka utemeljeno je i na odluci Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-III-2678/2006 od 4. travnja 2007. kojom je utvrđena povreda ustavnog prava jednakosti pred zakonom i ustavnog prava na lokalnu i područnu (regionalnu) samoupravu podnositelja ustavne tužbe.
NN 20/2008 • Prema ocjeni ovog Suda, u konkretnoj situaciji odlučne su tri činjenice: prva – da je odlukom Središnjeg državnog ureda za upravu od 4. travnja 2006. poništena 8. sjednica Gradskog vijeća Grada Osijeka zbog povrede zakona i Poslovnika Gradskog vijeća Grada Osijeka; druga – da iz odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske od 4. travnja 2007. proizlazi da je 8. sjednica Gradskog vijeća Grada Osijeka provedena suprotno Ustavu i zakonu i treća – da su odlukom Središnjeg državnog ureda za upravu od 9. listopada 2007. poništene odluke donesene na 23. sjednici Gradskog vijeća Grada Osijeka stoga što je na toj sjednici počinjena povreda zakona.
NN 20/2008 • U odnosu na odluku Središnjeg državnog ureda za upravu kojom su poništene odluke donesene na 23. sjednici Gradskog vijeća Grada Osijeka zbog toga što su u njihovom donošenju sudjelovali zamjenici vijećnika čiji mandati nisu bili na zakonu utemeljeni, Ustavni sud ističe sljedeće:
NN 20/2008 • Člankom 6. stavkom 1. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: Zakon o izboru) propisano je da članu predstavničkog tijela koji za vrijeme trajanja mandata prihvati obnašanje dužnosti koja se prema odredbama tog Zakona smatra nespojivom, za vrijeme obnašanja nespojive dužnosti mandat miruje, a za to vrijeme zamjenjuje ga zamjenik, u skladu s odredbama toga Zakona.
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA
IZBOR:
Broj 122/03, Broj 131/09,
Broj 51/07, Broj 85/03,
Broj 95/04, Broj 148/05
LINK - SERVIS SA POSLOVNIM INFORMACIJAMA, PROGRAMIMA I USLUGAMA