PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
PREGLED PRAVNE REGULATIVE - AŽURIRANO
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 99/2006 • Iz navedenog proizlazi kako je poduzetnik Hermo-trans d.o.o. na valjanoj zakonskoj osnovi, odnosno temeljem ZOP-a, kao posebnog propisa, obavljao djelatnost prikupljanja i odvoza otpada, odnosno da je tržište prikupljanja i odvoza otpada u to vrijeme bilo tzv. »otvoreno« tržište na kojem je postojala mogućnost ulaska i održavanja novih poduzetnika. Takav poduzetnik je bio Hermo-trans d.o.o.
NN 99/2006 • S izmjenom i dopunom ZOP-a izjednačeni su uvjeti za obavljanje djelatnosti održavanja čistoće, s odredbama ZOKG-a, te je na taj način prestala mogućnost »slobodnog« obavljanja te djelatnosti.
NN 99/2006 • Zapreke pristupu tržištu su od iznimne važnosti kod utvrđivanja je li riječ o poduzetniku s monopolističkim ili vladajućim položajem. Naime, čak i poduzetnici sa 100 postotnim udjelom na tržištu u nekim slučajevima nemaju monopol. Poduzetnik neće moći poduzimati monopolističke mjere ukoliko drugi poduzetnici mogu slobodno ući na tržište.
NN 99/2006 • Međutim, na predmetnim mjerodavnim tržištima, posebice na tržištu odlaganja komunalnog otpada, postoje visoke zapreke za pristup i održavanje novih poduzetnika na tržištu, posebice regulatorne odnosno zakonske zapreke.
NN 99/2006 • Nadalje, Agencija je, kako bi stekla sveobuhvatnu sliku funkcioniranja tržišta, prikupila podatke od poduzetnika koji obavljaju djelatnosti održavanja čistoće (prikupljanje i odvoz otpada) na području Zadarske županije.
NN 99/2006 • Tablica 3. ne prikazuje strukturu mjerodavnog tržišta u proizvodnom i zemljopisnom smislu, već prikazuje sliku tržišta održavanja čistoće (prikupljanje i odvoz otpada) na cijelom području Zadarske županije.
NN 99/2006 • Uvidom u tablicu 3. razvidno je kako je poduzetnik Čistoća d.o.o., Zadar na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće (prikupljanje i odvoz otpada) na cijelom području Zadarske županije, u visoko vladajućem položaju u promatranim godinama, odnosno u mjerodavnoj 2000. ostvarivao tržišni udio od 85 – 90 posto.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH USLUGA, INTERNET USLUGE
NN 99/2006 • Utvrđeno je da se njegov tržišni udio tijekom promatranih godina neznatno smanjio, te u 2004. iznosi visokih 80 – 85 posto.*
NN 99/2006 • Tablica 3. PRIKAZ STRUKTURE TRŽIŠTA ODRŽAVANJA ČISTOĆE U ZADARSKOJ ŽUPANIJI
NN 99/2006 • Čistoća d.o.o.(…) 85 – 90(…) 85 – 90(…) 85 – 90(…) 80 – 85(…)*80 – 85*
NN 99/2006 • Financijski podaci za poduzetnika Hermo-trans d.o.o. nisu uključeni u tablicu 3. iz razloga što isti Agenciji nisu bili dostupni. Međutim, s obzirom da je poduzetnik Hermo-trans d.o.o. ostvarivao prihode na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće kroz kratki vremenski period, s osnove samo dva Ugovora sklopljena s njegovim korisnicima, može se razumno pretpostaviti da je tržišni udio poduzetnika Hermo-trans d.o.o. na navedenom mjerodavnom tržištu neznatan, te da ne može znatno utjecati na visoki tržišni udio poduzetnika Čistoća d.o.o., Zadar, odnosno njegov visoko vladajući položaj na mjerodavnom tržištu održavanja čistoće.
NN 99/2006 • 4.5. UTVR?IVANJE MONOPOLISTIČKOG DJELOVANJA PODUZETNIKA ČISTOĆA d.o.o., ZADAR I TO ZLOUPORABOM MONOPOLISTIČKOG I VLADAJUĆEG POLOŽAJA NA UTVR?ENIM MJERODAVNIM TRŽIŠTIMA
NN 99/2006 • Primjerice, određeni poduzetnik je monopolist za usluge x i y. On u svojoj ponudi dvije usluge veže i prodaje odvojeno. Novi poduzetnik koji želi ući na samo jedno od ta dva tržišta je u znatno lošijoj poziciji. Alternativan odgovor na ovaj problem bio bi da novi poduzetnik uđe na tržište nudeći obje usluge. Međutim, ovakav pristup tržištu je vrlo težak, pa i nemoguć. To iz razloga što poduzetnik često nije u mogućnosti ponuditi obje usluge s kojima se može natjecati na oba tržišta.
NN 99/2006 • Elementi koji moraju biti zadovoljeni da bi se gore navedena praksa smatrala zlouporabom vladajućeg položaja su:
PRETHODNO - SLJEDEĆA STRANICA IZBOR:
Broj 9/94, Broj 19/98,
Broj 119/09, Broj 43/07,
Broj 53/07, Broj 20/07
LINK - PONUDA ZA HRVATSKE PODUZETNIKE, SERVISNE INFORMACIJE