PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 142/2003 • 1. Ocjenjuje se da Ugovor o poslovnoj suradnji na provođenju programa kreditiranja Hrvatske banke za obnovu i razvitak, broj PS-27/01, sklopljen 7. prosinca 2001. između Hrvatske banke za obnovu i razvitak i Splitske banke d.d., Split, nije u suprotnosti s Odlukom o zaštiti tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora (»Narodne novine«, br. 48/2003.) i propisima iz područja tržišnog natjecanja.
NN 142/2003 • U postupku ocjene dopuštenosti provedbe koncentracije Splitske banke d.d., Split (u nastavku teksta: SB) i HVB Bank Croatia d.d., Zagreb (u nastavku teksta: HVB) u skladu s točkom 8. Odluke o zaštiti tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora (u nastavku teksta: Odluka) banke sudionice koncentracije dostavile su Hrvatskoj narodnoj banci sporazume o suradnji da bi se ocijenilo jesu li odredbe tih sporazuma u suprotnosti s propisima o zaštiti tržišnog natjecanja. Među ostalima dostavljen je i Ugovor o poslovnoj suradnji na provođenju programa kreditiranja Hrvatske banke za obnovu i razvitak (u nastavku teksta: HBOR), broj PS-27/01, sklopljen 7. prosinca 2001. između HBOR-a i SB (u nastavku teksta: Ugovor).
NN 142/2003 • 1. Ugovorom se regulira poslovna suradnja između HBOR-a i SB u svezi s provođenjem programa kreditiranja HBOR-a, odnosno kreditnih plasmana koje HBOR, po određenim programima kreditiranja, plasira SB na temelju pojedinačnih ugovora o kreditu. Člankom 2. Ugovora utvrđeno je da su HBOR i SB razvile poslovnu suradnju na sljedećim programima kreditiranja HBOR-a: Programu kreditiranja financijskog restrukturiranja gospodarskih subjekata, Programu kreditiranja nabave roba i radova od domaćih ponuditelja koji su odabrani međunarodnim javnim nadmetanjem, Programu kreditiranja potpore turističkom sektoru, Programu kreditiranja razvitka gospodarskih djelatnosti, Programu kreditiranja pripreme roba za izvoz i izvoza roba, Programu kreditiranja obnove i razvitka komunalne infrastrukture, Programu kreditiranja poticanja malog gospodarstva na područjima posebne državne skrbi, Programu kreditiranja razvitka otoka, Programu kreditiranja za poticanje utemeljenja malog poduzetništva, Programu kreditiranja utemeljenja poduzetništva u Hrvatskoj iz zajedničkog programa SR Njemačka – Republika Hrvatska, Programu kreditiranja poticanja razvitka malog i srednjeg privatnog poduzetništva, Programu kreditiranja turističkog obiteljskog gospodarstva te Programu kreditiranja zajedničkih ulaganja domaćih poduzetnika i poduzetnika iz Bavarske u Hrvatskoj.
NN 142/2003 • 2. Suradnja na provođenju programa kreditiranja podrazumijeva zajedničke aktivnosti HBOR-a i SB koje, pod uvjetima određenima pojedinim programom kreditiranja, odredbama akata HBOR-a i odlukama nadležnih tijela HBOR-a, omogućuju SB korištenje namjenskih kreditnih sredstava HBOR-a radi financiranja konkretnih projekata krajnjih korisnika kredita. U svrhu financiranja projekata krajnjih korisnika kredita predloženih od strane SB, a u skladu s navedenim uvjetima, HBOR i SB zaključuju pojedinačni ugovor o kreditu (ugovor o međubankovnom kreditu) na temelju kojeg SB zaključuje s krajnjim korisnikom kredita ugovor o kreditu.
NN 142/2003 • 3. Ugovorom su određene aktivnosti SB i HBOR radi provođenja pojedinih programa kreditiranja, definirane su zajedničke odredbe međubankovnih ugovora o kreditu te način osiguranja kredita koje HBOR na temelju pojedinačnih ugovora o međubankovnom kreditu plasira SB.
NN 142/2003 • 4. Ugovor ostaje na snazi sve do konačnog izmirenja obveza SB prema HBOR-u po svim ugovorima o međubankovnom kreditu na koje se odnosi Ugovor.
NN 142/2003 • U ispitnom postupku ocjene Ugovora utvrđeno je da SB nema vladajući položaj na mjerodavnom tržištu univerzalnog bankarstva Republike Hrvatske, niti na njegovom dijelu te da je HBOR za svaki od navedenih programa kreditiranja potpisala iste ugovore s drugim bankama koje posluju na području Republike Hrvatske. HBOR propisuje proceduru i donosi posebnu metodologiju, kojom na temelju ocjene boniteta banaka vrši izbor banaka za suradnju na provođenju pojedinih kreditnih programa. Na temelju takvog izbora HBOR nudi izabranim bankama sklapanje ugovora o međusobnoj poslovnoj suradnji na provođenju programa.
NN 142/2003 • Analizom općih akata HBOR-a utvrđeno je da oni sadrže odredbu kojom se određuje da poslovna banka – korisnik kredita koji kreditira krajnjeg korisnika kredita iz kredita primljenog od HBOR-a, može povećati kamatnu stopu utvrđenu aktima HBOR-a do 2 postotna poena (odredbe članka 4. stavka 11. Odluke o općim uvjetima kreditnog poslovanja HBOR-a, članka 1. stavka 3. Odluke o kamatnim stopama HBOR-a, članka 1. stavka 16. i članka 4. stavka 1. točke 4. Pravilnika o načinu i rokovima obračuna kamata). Budući da navedenom odredbom HBOR utječe na poslovnu politiku poslovnih banaka na način da im određuje maksimalnu kamatnu stopu, odnosno cijenu usluge, ova odredba mogla bi se smatrati ograničavajućom s aspekta tržišnog natjecanja. Međutim, s obzirom na poseban položaj i zadaće HBOR-a i na specifičnosti programa koje HBOR kreditira, uglavnom indirektno preko poslovnih banaka, a iznimno i direktno, navedena ugovorna odredba ne može se smatrati ograničavajućom s aspekta tržišnog natjecanja.
NN 142/2003 • Budući da u Republici Hrvatskoj nema propisa koji bi podrobnije uređivali način ocjene sporazuma, u skladu s odredbom točke 3. Odluke o zaštiti tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora, prilikom ocjene Ugovora primijenjeni su načini, kriteriji i standardi komparativnog prava Europske unije koji su bili na snazi u vrijeme sklapanja Ugovora. Primjena propisa Europske unije proizlazi i iz članka 70. stavka 2. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica i Republike Hrvatske sklopljenog 29. listopada 2001. (»Narodne novine – Međunarodni ugovori« br. 14/2001.).
NN 142/2003 • Na temelju iznijetog ocijenjeno je da Ugovor ne sadrži ograničavajuće odredbe koje bi u smislu odredbi točke 2.1. i 2.2. Odluke imale kao cilj ili posljedicu sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišnog natjecanja unutar bankarskog sektora Republike Hrvatske, te je odlučeno kao u izreci.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 142/2003 • Ovo je rješenje konačno u upravnom postupku i protiv njega nije dopuštena žalba, već se može pokrenuti upravni spor tužbom neposredno kod Upravnog suda Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave ovog rješenja.
NN 142/2003 • Na temelju članka 30. Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave (»Narodne novine«, br. 117/93, 69/97, 33/00 i 51/01) i članka 67. Statuta općine Podbablje (Službeni glasnik općine Podbablje 1/01), Općinsko vijeće Općine Podbablje je na V. sjednici održanoj 16. listopada 2002. g. donijelo
NN 142/2003 • Ovom Odlukom se utvrđuje stopa, visina te način obračuna i plaćanja općinskih poreza, što su vlastiti prihod općine Podbablje.
NN 142/2003 • Prirez porezu na dohodak plaćaju svi obveznici poreza na dohodak koji imaju prebivalište na području općine Podbablje.
NN 142/2003 • Osnovica prireza poreza na dohodak je porez na dohodak ostvaren od obveznika.
NN 142/2003 • Porez na potrošnju se plaća na potrošnju alkoholnih pića (prirodna vina, specijalna vina, vinjak, rakiju i žestoka pića), piva i bezalkoholnih pića.
NN 142/2003 • Obveznici poreza na potrošnju su pravne i fizičke osobe koje pružaju ugostiteljske usluge na području općine Podbablje.
NN 142/2003 • Porez na potrošnju alkoholnih i bezalkoholnih pića obveznik poreza obračunava i plaća na način i u rokovima propisanim Zakonom o porezu na promet proizvoda i usluga.
NN 142/2003 • Osnovicu poreza na potrošnju čini prodajna cijena pića koja se proda u ugostiteljskim objektima.
NN 142/2003 • Porez na tvrtku ili naziv plaćaju godišnje pravne i fizičke osobe koje su obveznici poreza na dobit ili poreza na dohodak i registrirani su za obavljanje djelatnosti, u sljedećim iznosima:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 59/09, Broj 88/09,
Broj 140/09, Broj 58/02,
Broj 105/01, Broj 44/98
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE