PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 55/2001 • 1. Zahtjevom tridesetpetero zastupnika Zastupničkog doma, sada Hrvatskog sabora, pokrenut je, temeljem odredbe članka 34. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), postupak pred ovim Sudom radi ocjene postupka donošenja Promjene Ustava Republike Hrvatske, prihvaćene na sjednici Zastupničkog doma Hrvatskog sabora dana 28. ožujka 2001. godine. Zahtjev je dostavljen Sudu dana 4. travnja 2001. godine; u skladu s odredbom članka 42. stavka 1. navedenog Ustavnog zakona smatra se da je postupak pokrenut tog dana.
NN 55/2001 • 2. Zahtjevom se, u skladu s već zauzetim i objavljenim stajalištima ovog Suda, ne traži ocjena sadržaja ustavne Promjene, nego ocjena postupka njezina donošenja.
NN 55/2001 • Pritom se, u pogledu Odluke o pristupanju Promjeni Ustava Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 21/01), iznosi stajalište da »Zastupnički dom odlučuje da li će pristupiti promjeni Ustava uz prethodno mišljenje Županijskog doma.« Obrazlažući ovo stajalište, podnositelji zahtjeva pozvali su se na odredbe članka 144. stavka 1., članka 70. stavka 2. i članka 5. stavka 2. Ustava (»Narodne novine«, broj 124/00 – pročišćeni tekst).
NN 55/2001 • Prema članku 144. stavku 1. Ustava, Zastupnički dom, uz prethodno mišljenje Županijskog doma, odlučivao je da li će pristupiti promjeni Ustava većinom glasova svih zastupnika. Prema članku 70. stavku 2. Ustava, Hrvatski sabor sastojao se od Zastupničkog doma i Županijskog doma. Prema članku 5. stavku 2., svatko je dužan držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske.
NN 55/2001 • 3. U pogledu osporenog postupka donošenja Promjene Ustava Republike Hrvatske iznosi se stajalište da je »ponovno grubo povrijeđena tada važeća ustavnopravna procedura, odnosno tada važeća odredba čl. 145. Ustava«.
NN 55/2001 • Riječ je o odredbi koja je glasila: »O promjeni Ustava odlučuje, uz prethodno mišljenje Županijskog doma, Zastupnički dom dvotrećinskom većinom glasova svih zastupnika.« Dalje se iznosi »da je u ovom slučaju nasilje nad ustavnopravnom procedurom i ignorancija cijelog Županijskog doma Hrvatskog sabora išla do te mjere da Županijskom domu uopće nije data niti mogućnost da raspravi i dade prethodno mišljenje o Prijedlogu promjene Ustava Republike Hrvatske.«
NN 55/2001 • 4. Ovaj je navod u zahtjevu pobliže opisan na sljedeći način:
NN 55/2001 • »Naime, Zastupnički dom Hrvatskog sabora na sjednici održanoj u petak 23. ožujka 2001. godine utvrdio je Nacrt promjene Ustava Republike Hrvatske. U ponedjeljak 26. ožujka 2001. godine u popodnevnim satima zastupnici Županijskog doma zaprimili su u svojim pretincima Prijedlog promjene Ustava Republike Hrvatske koji je predsjedniku Zastupničkog doma Hrvatskog sabora podnio Odbor za Ustav, Poslovnik i politički sustav Zastupničkog doma Hrvatskog sabora.
NN 55/2001 • Već idućeg dana, dakle 27. ožujka 2001. godine – jer to ranije ni po prirodi stvari nije bilo moguće – Županijski dom odmah uvrštava ovaj Prijedlog promjena Ustava RH u dnevni red kako bi ga kroz dan dva mogao raspraviti i iskoristiti svoje ustavno pravo na davanje mišljenja i podnošenja amandmana.
NN 55/2001 • Međutim, na opće čuđenje i jednim besprimjernim nasiljem u modernoj parlamentarnoj praksi u Europi i svijetu sutradan, 28. ožujka 2001. godine većina u Zastupničkom domu, kao da Županijski dom uopće ne postoji, kao da ne postoji Ustav RH, kao da ne postoje određeni univerzalni demokratski standardi i dostignuća, kao da je Ustav neki sasvim marginalni, nižerazredni pravni akt, pokazuje svu svoju goropadnost i donosi odnosno izglasava predložene Promjene Ustava Republike Hrvatske.«
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 55/2001 • 5. Zahtjev je dana 5. travnja 2001. godine poslan na odgovor, u skladu s odredbom članka 40. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 55/2001 • Odgovor Hrvatskog sabora Sud je primio 24. svibnja 2001. godine. U odgovoru je podrobno iznijet postupak donošenja osporenih Promjena Ustava s odgovarajućom dokumentacijom. Dio odgovora Sudu nalazi se u predmetu U-II-603/2001, u kojem je Sud odbacio zahtjev zastupnika Županijskog doma i prijedlog skupine zastupnika Zastupničkog doma Hrvatskog sabora za proglašenje ništavom Odluke o pristupanju promjeni Ustava Republike Hrvatske, što ju je donio Zastupnički dom Hrvatskog sabora dana 14. ožujka 2001. To je rješenje objavljeno u »Narodnim novinama«, broj 26/01.
NN 55/2001 • 6. Što se tiče Odluke o pristupanju promjeni Ustava, na temelju odgovora, kao i njemu priložene dokumentacije, te dokumentacije u predmetu U-II-603/2001, vidljivo je da je:
NN 55/2001 • – dana 27. veljače 2001. upućen predsjednici Županijskog doma Hrvatskog sabora Prijedlog odluke da se pristupi promjeni Ustava Republike Hrvatske s prijedlogom za utvrđivanje Nacrta promjena Ustava Republike Hrvatske, koji je u Županijskom domu primljen 28. veljače 2001.;
NN 55/2001 • – s danom 5. ožujka 2001. predsjednica Županijskog doma uputila zastupnicima tog Doma poziv za sjednicu na dan 13. ožujka 2001. godine, u kojem je pod prvom točkom dnevnog reda bilo navedeno: »1. Prijedlog odluke da se pristupi promjeni Ustava Republike Hrvatske s prijedlogom za utvrđivanje Nacrta promjene Ustava Republike Hrvatske – predlagatelji: zastupnici u Zastupničkom domu Hrvatskoga sabora«;
NN 55/2001 • – dana 13. ožujka 2001. Županijski dom na sjednici, »prigodom utvrđivanja dnevnog reda iz dnevnog reda izostavio točku: Prijedlog odluke da se pristupi promjeni Ustava Republike Hrvatske s Prijedlogom za utvrđivanje Nacrta promjene Ustava Republike Hrvatske iz razloga navedenih u raspravi o dnevnom redu.« (citat iz odgovora Zastupničkog doma Ustavnom sudu od 26. ožujka 2001.);
NN 55/2001 • – dana 14. ožujka 2001. donijeta u Zastupničkom domu osporena Odluka.
NN 55/2001 • Iz iznijetog slijeda, prema ocjeni ovog Suda, proizlazi da je od Županijskog doma prethodno mišljenje traženo te da je taj Dom imao priliku svoje mišljenje dati.
NN 55/2001 • 7. Daljnje je stajalište ovog Suda da ovisi o volji samog Županijskog doma hoće li spomenute prijedloge staviti na dnevni red ili neće.
NN 55/2001 • 8. Ako bi se za polazište u razmatranju uzelo stajalište podnositelja zahtjeva da Zastupnički dom nije mogao odlučivati bez prethodnog mišljenja Županijskog doma, iz tog bi stajališta slijedio zaključak da je Županijski dom morao, dakle bio dužan, na dnevnom redu zadržati raspravu koja bi rezultirala njegovim prethodnim mišljenjem, pozitivnim ili negativnim. U protivnom bi Županijski dom propuštanjem davanja svog mišljenja, mogao posve onemogućiti zakonodavni rad Zastupničkog doma, što bi značilo da je Županijski dom imao pravo apsolutnog veta na odluke Zastupničkog doma, a on to pravo nije imao. Ovo stajalište Sud je zauzeo u rješenju broj: U-I-1631/2000., objavljenom u »Narodnim novinama«, broj 27/01.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 121/07, Broj 180/04,
Broj 17/92, Broj 153/09,
Broj 57/95, Broj 69/98
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE