PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-07-116-1631 NN 116/2003

• 11. surađuje s udrugama na svom području u pitanjima od interesa za građane mjesnog odbora,


Stranica NN 116/2003

• 12. obavlja i druge poslove utvrđenim propisima, odlukama i općim aktima Gradskog vijeća.


Stranica NN 116/2003

• Program rada mjesnog odbora sadrži planirane aktivnosti i izvore sredstava za ostvarivanje programa.


Stranica NN 116/2003

• Sredstva za obavljanje poslova povjerenih mjesnim odborima odnosno za rad vijeća mjesnih odbora osiguravaju se u gradskom proračunu.


Internet NN 116/2003
• Kriterije za utvrđivanje sredstava za mjesne odbore određuje Gradsko vijeće, a podjelu sredstava sukladno utvrđenim kriterijima obavlja Gradsko poglavarstvo.

Internet stranice NN 116/2003
• 1. rješenja od interesa za svoje područje u postupcima izrade i donošenja prostornih i drugih planskih dokumenata Grada i njihova ostvarenja te drugih akata od utjecaja na život i rad područja odbora,

Internet stranice NN 116/2003 • 2. predlaže mjere za razvoj komunalne infrastrukture i uređenja naselja,
Internet stranice NN 116/2003 • 3. predlaže imenovanje ulica, javnih prometnih površina, škola, vrtića i drugih objekata na svom području,
Internet stranice NN 116/2003 • 2. Podnositelj prijedloga smatra da su osporene odredbe Statuta suprotne odredbama članka 57. i članka 59. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, broj 33/01 – u daljnjem tekstu: ZOLS).
Internet stranice NN 116/2003 • U obrazloženju prijedloga podnositelj ističe da je odredbom članka 57. ZOLS propisano da se mjesni odbor, odnosno vijeće osniva statutom jedinice lokalne samouprave kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju u lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana. Odredbom članka 59. istog Zakona propisano je da se statutom grada, između ostaloga, imaju urediti djelokrug i ovlasti mjesnog odbora, utvrđivanje programa rada mjesnog odbora i način financiranja njihove djelatnosti. Podnositelj smatra da osporene odredbe Statuta ukazuju na namjeru donositelja Statuta da se samo formalno udovolji odredbama ZOLS o osnivanju mjesnih odbora i vijeća gradskih četvrti – mjesne samouprave, budući prema mišljenju podnositelja, osporene odredbe su neprimjenjive, jer nisu razrađene na način da su utvrđena prava i obveze mjesne samouprave kao i obveze Gradskog vijeća prema tijelima mjesne samouprave. Dalje, podnositelj navodi da su sporna pitanja pokušali riješiti s Poglavarstvom Grada i Gradskim vijećem Šibenika i u tom su smislu uputili dopis 12. lipnja 2002. godine, koji je do podnošenja ovog zahtjeva ostao bez odgovora.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 116/2003 • 3. Temeljem odredbe članka 25. i članka 42. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst, u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), zatražen je odgovor tijela koje je donijelo osporeni propis – Gradsko vijeća Grada Šibenika.
Informacije NN 116/2003 • Gradsko vijeće Grada Šibenika u izjašnjenju od 10. ožujka 2003. godine, navodi da su osporene odredbe Statuta donijete sukladno Ustavu Republike Hrvatske i odredbama ZOLS. Međutim, isto tako ističe se da su navedena pitanja u svezi mjesne samouprave mogla biti i drugačije uređena, ali to samo po sebi ne znači da su osporene odredbe u neskladu s Ustavom i ZOLS. Dalje se ističe da je odredbom članka 50. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Šibenika predviđena mogućnost da ostali subjekti, koji nisu ovlašteni utvrđivati prijedloge akata za Gradsko vijeće Grada Šibenika, mogu podnositi inicijative, pa u tom smislu inicijativu može podnijeti i podnositelj.
Poslovne stranice NN 116/2003 • 4. Prema odredbi članka 5. Ustava, zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi i s Ustavom i sa zakonom, te je svatko dužan držati se Ustava i zakona, te poštivati pravni poredak Republike Hrvatske.
Pregledi NN 116/2003 • O suglasnosti zakona s Ustavom, odnosno drugih propisa s Ustavom i zakonom, odlučuje Ustavni sud na temelju članka 128. podstavaka 1. i 2. Ustava, na način i prema postupku koji su propisani Ustavom i Ustavnim zakonom.
Besplatno NN 116/2003 • Predmet ustavnosudske ocjene, u konkretnom slučaju, propis je koji se donosi radi provedbe zakona, slijedom koje činjenice je isti, prema svojoj pravnoj prirodi, tzv. podzakonski pravni akt. Provedbeni propis mora biti prije svega u skladu sa zakonom na temelju kojega je donijet, a potom i s Ustavom. U postupku ocjene zakonitosti i ustavnosti takvog propisa ispituje se, stoga, je li on donesen od strane ovlaštene osobe, zatim je li donositelj imao zakonsko ovlaštenje za njegovo donošenje, te odgovara li propis, po svom sadržaju, onim okvirima koje mu je odredio zakon.
Glasnik NN 116/2003 • 5. Odredbe članaka 132. do 136. Ustava jamče građanima pravo na (mjesnu, lokalnu i područnu) samoupravu, u čijim okvirima oni imaju pravo odlučivanja o svojim neposrednim potrebama i interesima lokalnog značenja.
Propis NN 116/2003 • Ustavnom odredbom članka 133. stavka 4. propisano je da se u naselju ili dijelu naselja mogu, u skladu sa zakonom, osnivati oblici mjesne samouprave.
Propis NN 116/2003 • Odredbom članka 35. stavka 1. točke 1. ZOLS propisano je da predstavničko tijelo donosi statut jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave.
Propis NN 116/2003 • Odredbom članka 57. stavka 1. ZOLS propisano je: »Mjesni odbor osniva se statutom jedinice lokalne samouprave kao oblik neposrednog sudjelovanja građana u odlučivanju o lokalnim poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na život i rad građana.«
Propis NN 116/2003 • Odredbom članka 59. istog Zakona propisano je: »Statutom općine, odnosno grada, u skladu sa zakonom, uredit će se postupak davanja inicijative i podnošenja prijedloga za osnivanje mjesnog odbora, djelokrug i ovlasti tijela mjesnog odbora, utvrđivanje programa rada mjesnog odbora, osnove pravila mjesnog odbora, način financiranja njihove djelatnosti, obavljanje administrativne djelatnosti i drugih poslova za njihove potrebe te druga pitanja od važnosti za ostvarivanje njihovih prava i obveza utvrđenih zakonom, statutom i drugim aktima predstavničkog tijela.«
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 133/05, Broj 42/90, Broj 93/07, Broj 40/00, Broj 99/09, Broj 84/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled