PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-02-9-146 NN 9/1995

• 11. Zahtjevom je osporena ustavnost članka 30. Statuta prema kojoj županija potiče uvjete za ostvarivanje slobodnog povrata i stjecanje punopravnog statusa građana svih istarskih iseljenika te promiče njihove veze s rodnim krajem.


Propis NN 9/1995

• Podnositelj zahtjeva smatra da su ove odredbe neustavne stoga što se samo Ustavom i zakonima mogu utvrđvati, ograničavati ili štitlti slobode i prava čovjeka i građanina i to jednako za sve građane bez obzira na područje koje lokalne jedinice prebivaju.


Propis NN 9/1995

• Osporenom odredbom Statuta ne dovode se u pitanje zajamćena ustavna prava i ustavnopravna zaštita državljana Republike Hrvatske ni pripadnika hrvatskog naroda i van svoje domovine.


Propis NN 9/1995

• 12. Odredbama članka 46. Statuta propisano je da se donošenje i opozivanje propisa iz samoupravnog djelokruga Županije Istarske podvrgava referendumu ako to zatraži najmanje pet tisuća birača ili polovica općinskih i gradskih vijeća županije (stavak 1.); da referendumu ne podliježu propisi u svezi s porezom i proračunom županije (stava 2.); da pravo glasa na referendumu imaju svi birači županije (stavak 3.) te da se referendum provodi u skladu s odlukom o raspisivanju referenduma skupštine županije (stvak 4.).


Propis NN 9/1995
• Podnositelj zahtjeva osporava zakonitost tih odredbi. Smatra ih nesuglasnima članku 17. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, prema kojem se referendum može raspisati i održati samo na razini općina i gradova.

Propis NN 9/1995
• Prema Zakonu o lokalnoj samoupravi i upravi (članak 7. stavak 2. i članak 17. stavak 1.) pravo raspisivanja referenduma imaju općinsko i gradsko vijeće, na kojem odlučuju građani općina ili gradova.

Propis NN 9/1995 • Međutim, kako je prema članku 1. stavak 3. Ustava, ferendum oblik neposrednog odlučivanja naroda u ostvavanju vlasti, to i županija može u okviru svojega samoupravnog djelokruga odrediti održavanje referenduma, iako u zakonu nije izrijekom utvrđeno pravo županije na raspisivanje referenduma. To znači da se izravno odlučivanje građana županije može ostvariti i putem županijskog referenduma, a što je osporenim člankom i utvrđeno Dakako, pravo skupštine županije na raspisivanje referenduma odnosi se samo na ona pitanja koja spadaju u samoupravni djelokrug županije. Upravo je to odredbom članka 46. Statuta i propisano.
Propis NN 9/1995 • Zbog navedenog, Sud je ocijenio da nisu nesuglasne s Ustavom i zakonom odredbe članka 46. Statuta, kao niti odredbe članka 13. točka 4. Statuta.
Propis NN 9/1995 • 13. Osporena je zakonitost odredbe članka 55. Statuta, prema kojoj član poglavarstva ne može istovremeno biti i član državnog predstavničkog, izvršnog ili sudbenog tijela te predstavničkog ili izvršnog tijela jedinice lokalne samouprave.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva smatra da je ta statutarna odredba nesuglasna s odredbom članka 6. stavak 2. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i uprave ("Narodne novine", broj 90/92), jer se samo zakonom može propisati nespojivost (inkompatibilnost) vršenja dužnosti člana predstavničkog tijela jedinica lokalne samouprave s nekom drugom dužnošču.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 9/1995 • Prema članku 35. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, poglavarstvo jedinice lokalne samouprave nije predstavničko tijelo te jedinice, već izvršno tijelo, koje kao općinsko, gradsko ili županijsko poglavarstvo obavlja izvršne poslove lokalne samouprave i poslove državne uprave koji su mu povjereni zakonom.
Propis NN 9/1995 • Budući da predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave po Zakonu o lokalnoj samoupravi i upravi, bira članove poglavarstva, statutom utvrduje njihov broj i njemu je poglavarstvo odgovorno za svoj rad (članak 37. i 39.), tada to isto predstavničko tijelo može svojim statutom utvrditi slučajeve nespojivosti vršenja dužnosti poglavarstva jedinice lokalne samouprave s obnašanjem neke druge dužnosti.
Propis NN 9/1995 • 14. Odredbama članka 57. Statuta utvrđen je postupak izbora župana i podžupana Županije Istarske.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva smatra da su te odredbe nepotpune i nesuglasne s odredbama Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, kojima je propisan način izbora i razrješenja župana.
Propis NN 9/1995 • Člankom 31. stavak 1. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi utvrđeno je da župana bira županijska skupština većinom glasova svih članova na način i po postupku utvrđenom poslovnikom skupštine u skladu sa županijskim statutom. Odredbu o tome sadržava i članak 53. točka 3. istoga Zakona.
Propis NN 9/1995 • Osporene odredbe Statuta nisu nesuglasne s navedenim zakonskim odredbama.
Propis NN 9/1995 • Osporena norma nepotpuna je, ali ne i nezakonita, stoga što osim županijske skupštine, župana može razriješiti i Vlada Republike Hrvatske (članak 84. stavak 3. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi). I Zakon o sustavu državne uprave također sadrži odredbe o razrješenju čelnika tijela jedinica lokalne samouprave i uprave (članak 62. i 66.)
Propis NN 9/1995 • 15. Odbijen je zahtjev u dijelu u kojem se tvrdi da je nezakonita odredba članka 65. Statuta, kojom je utvrđeno da se sredstva za vršenje djelatnosti odjela osiguravaju u županijskom proračunu ili iz drugih izvora. Nezakonitost te odredbe podnositelj zahtjeva temelji na odredbama Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave (članci: 2, 4, 49. i 50.).
Propis NN 9/1995 • Navedenim Zakonom uređeni su izvori sredstava i financiranje poslova iz samoupravnog djelokruga jedinica lokalne samouprave i uprave. Prema stavku 1. članka 2. toga Zakona, jedinice lokalne samouprave i uprave za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga sredstva osiguravaju u svojem proračunu, dok se prema stavku 1. članka 51. istoga Zakona, za poslove državne uprave koji se obavljaju u tim jedinicama, sredstva osiguravaju u državnom proračunu.
Propis NN 9/1995 • Sud je ocijenio da odredba članka 65. Statuta nije u nesuglasnosti sa zakonom. To stoga što županija može u svom statutu predvidjeti, osim onih koje je predvidio i odredio zakon, i druge izvore svojih prihoda.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 43/06, Broj 90/03, Broj 53/90, Broj 79/07, Broj 41/94, Broj 20/92


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled