PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-02-9-146 NN 9/1995

• Kao što je već navedeno u točki II/5. obrazloženja ove Odluke, Ustavni sud je u razmatranju osporenih odredbi Statuta pošao od odredbi zakona kojima je uređen samoupravni djelokrug županije.


Propis NN 9/1995

• Prema članku 12. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, županije su samostalne u odlučivanju u poslovima iz svoga samoupravnog djelokruga, o čemu pobliže odredbe sadržava već navedeni Zakon o određivanju poslova iz samoupravnog djelokruga jedinica lokalne samouprave i uprave i drugi zakoni kojima se uređuju pojedine upravne oblasti. Tim zakonima utvrđena su samoupravna područja, kao što su gospodarstvo, pomorstvo i promet, prostorno uređenje i zaštita okoliša, stambeno-komunalna djelatnost, kultura i šport, imovinsko-pravni odnosi, opća uprava i dr. te je ujedno određeno tko te poslove obavlja. Navedeno je i to da poslove koji nisu utvrđeni kao poslovi iz samoupravnog djelokruga tijela jedinica lokalne samouprave i uprave, obavljaju uprave odjeli tih jedinica kao poslove državne uprave.


Propis NN 9/1995

• Slijedom navedenog, odredbe članka 13. i 14. osporenog Statuta, osim točke 9. članka 13. Statuta, koja je ukinuta (točka II/5. obrazloženje ove Odluke), nisu nesuglasne s Ustavom i zakonom.


Propis NN 9/1995

• Statuta, što je također posebno osporeno u zahtjevu, Ustavni sud je pobliže obradio u okviru ocjene članka 46. Statuta (točka III/12 obrazloženja ove Odluke).


Propis NN 9/1995
• 6. Odbijen je zahtjev u odnosu na članak 16. Statuta, kojim je utvrđeno da se područje i sjedište županije može mijenjati i da pravo inicijative za promjenu područja ima županijska skupština po prethodno pribavljenom mišljenju predstavničkih tijela općina i gradova ili građana Istre.

Propis NN 9/1995
• Prema članku 131. stavak 2. Ustava, područja županija odreduju se zakonom, a taj zakon je, kao što je već rečeno, Zakon o područjima županija, gradova i općina u Republici Hrvatskoj.

Propis NN 9/1995 • Prema članku 9. toga Zakona, inicijativu za promjenu područja županije, grada ili općine utvrđene tim Zakonom mogu dati predstavnička tijela jedinica lokalne samouprave, dakle, i predstavničko tijelo županije, po prethodno pribavljenom mišljenju stanovništva na području za koje se promjena traži. Prema članku 11. istoga Zakona, o prijedlozima za promjenu područja jedinice lokalne samouprave iz članka 9. odlučuje Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske. Stoga je osporena odredba u suglasnosti s Ustavom i zakonom.
Propis NN 9/1995 • 7. Odredbom stavka 1. članka 20. Statuta utvrđeno je da se sjedišta odjela, odsjeka i službi određuju propisima skupštine koji jamče zastupljenost gradovima i općinama na području županije.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva osporio je zakonitost tih odredbi polazeći od odredbe stavka 1. članka 6. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, koji je utvrdio da se sjedište tijela općine, grada i županije uređuje posebnim zakonom.
Propis NN 9/1995 • Kako je Zakonom o područjima županija, gradova i općina određeno da tijela jedinica lokalne samouprave mogu u skladu sa statutom stolovati i izvan njenog sjedišta (članak 2. stavak 2 ), nije u nesuglasnosti s navedenim zakonima određivanje sjedišta unutarnjih ustrojstvenih jedinica županijskih tijela u statutu županije.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 9/1995 • 8. Odredbom stavka 4. članka 21. Statuta utvrđeno je da županija određuje zaštitni znak i propisuje njegovu uporabu.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva smatra da je ova odredba nesuglasna sa Zakonom o industrijskom vlasništvu ("Narodne novine", br. 53/91 i 19/92). O kojim se konkretno odredbama toga Zakona radi, u zahtjevu nije posebno navedeno.
Propis NN 9/1995 • Županija može radi očuvanja i zaštite svojih osobitosti utvrditi zaštitni znak županije kao znak svoga razlikovanja i raspoznavanja. Stoga je osporena odredba u suglasnosti s navedenim Zakonom.
Propis NN 9/1995 • 9. Osporena je ustavnost i zakonitost članka 22. Statuta, koji je utvrdio da županija štiti od svake djelatnosti koja može ugroziti plurikulturne i plurietničke osobitosti Istre.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva smatra da je tim odredbama Županija Istarska proširila zakonom određen okvir sadržaja statuta županije, jer samo Republika Hrvatska može propisivati zaštitu ljudskih prava i sloboda, uključivo i prava manjina.
Propis NN 9/1995 • O granicama ovlaštenja županije u uređenju ove materije rečeno je u obrazloženju ove Odluke pod točkom II/8. Tome nije suprotna zaštita od svake djelatnosti koja može ugroziti plurikulturne i plurietničke osobitosti Istre. Stoga osporena odredba članka 22. Statuta nije nesuglasna s Ustavom i zakonom
Propis NN 9/1995 • 10. Podnositelj zahtjeva osporio je ustavnost i zakonitost odredbi članka 25. Statuta, posebno u dijelu kojim se zajamčuje pripadnicima talijanske nacionalne zajednice pravo na sveučilišno obrazovanje na vlastitom jeziku prema posebnim programima.
Propis NN 9/1995 • Prema zakonima Republike Hrvatske iz oblasti odgoja i obrazovanja, nastava u osnovnim i srednjim školama te na visokim učilištima, izvodi se na hrvatskom jeziku, dok se nastava, odnosno obrazovanje pripadnika etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina, ostvaruje u skladu s odredbama Ustavnog zakona o ljudskim pravima.
Propis NN 9/1995 • Odredbe o tome sadržane su u članku 27. Zakona o osnovnom školstvu ("Narodne novine" broj 59/90, 26/93 i 27/93), u člancima 4. i 5. Zakona o sređnjem školstvu ("Narodne novine", broj 19/92, 26/93 i 27/93) te članku 6. stavak 1. Zakona o visokim učilištima ("Narodne novine", broj 96/93 i 34/94).
Propis NN 9/1995 • Ustavni zakon o ljudskim pravima, u okviru zakonske razradbe Ustavom zajamčene kulturne autonomije posebno poglavlje posvetio je odgoju i obrazovanju (članak 14. do 17.). Kako su prema tim odredbama, posebno odredbi članka 14. toga Ustavnog zakona, odgoj i obrazovanje manjina u Republici Hrvatskoj obavlja na njihovu jeziku i pismu prema posebnim programima, to odredbe članka 25. Statu ta nisu nesuglasne s Ustavom i zakonima.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 139/03, Broj 71/99, Broj 22/92, Broj 74/07, Broj 17/02, Broj 61/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled