PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-03-36-503 NN 36/2003

• 12. U razmatranju ustavnosti zakonskih odredaba kojima je uređena zastupnička mirovina, Ustavni sud je pošao od stajališta da pravni položaj saborskog zastupnika u obnašanju zastupničke dužnosti ima svoje posebnosti.


Stranica NN 36/2003

• Poseban pravni položaj zastupnika Hrvatskog sabora u pravnom sustavu Republike Hrvatske proizlazi iz odredbi Ustava kojima je utvrđeno da u Republici Hrvatskoj vlast proizlazi iz naroda i pripada narodu te da narod ostvaruje vlast izborom svojih predstavnika (članak 1. stavci 2. i 3. Ustava), zatim da je Hrvatski sabor predstavničko tijelo građana i nositelj zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj (članak 70. Ustava) te da se zastupnici Hrvatskog sabora biraju na vrijeme od četiri godine (članak 72. stavak 1. Ustava) i imaju imunitet (članak 75. stavak 1. Ustava).


Stranica NN 36/2003

• 13. Uređivanje zastupničkih mirovina na način koji je različit od općeg uređivanja mirovina, prema ocjeni Ustavnog suda, ima svoje utemeljenje u posebnom pravnom položaju zastupnika, koji proizlazi iz načina stjecanja mandata, predstavničke funkcije i pravne prirode mandata, povećane odgovornosti u obnašanju zastupničke dužnosti, javnosti rada, ograničenosti mandata, nespojivosti bavljenja nekim drugim poslovima, napuštanju dotadašnje profesije i sl. Prava zastupnika, zajedno s njihovim dužnostima i odgovornostima, moraju stoga biti na odgovarajući način razmjerna tim posebnostima, kao i općim socijalnim prilikama pa je, sukladno tim okvirima, dopušteno odstupanje od pravila općeg sustava mirovinskog osiguranja.


Stranica NN 36/2003

• 14. Neosnovani su i navodi glede povratnog djelovanja članka 15. osporenog Zakona protivno Ustavu. Prema odredbama članka 89. stavcima 4. i 5. Ustava, zakoni ne mogu imati povratno djelovanje, već iz posebno opravdanih razloga samo pojedine odredbe zakona mogu imati povratno djelovanje.


Internet NN 36/2003
• Osporeno zakonsko uređenje ne ukazuje se neustavnim s gledišta zabrane povratnog djelovanja zakona budući da se radi o pojedinačnoj zakonskoj odredbi u smislu članka 89. Ustava.

Propis NN 36/2003
• 15. Nisu osnovani niti navodi glede neustavnosti članaka 1. i 2. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pravima i dužnostima zastupnika u Hrvatskom saboru, kojima je od 1. siječnja 2001. smanjen iznos zastupničke mirovine. Pravo na socijalnu sigurnost uređuje se zakonom. Temeljem ustavne ovlasti na samostalno uređivanje pravnih odnosa zakonodavac može zakonom te odnose urediti i na način da smanji visinu nekog ranije priznatog prava ukoliko ocijeni da je to potrebno s obzirom na ukupne gospodarske mogućnosti i socijalne prilike države. U konkretnom slučaju, taj zakon sadrži i zaštitnu klauzulu, prema kojoj smanjena mirovina ne može biti manja od mirovine određene po općim propisima o mirovinskom osiguranju, što ukazuje da ustavno pravo na socijalnu sigurnost tim smanjenjem nije povrijeđeno.

Propis NN 36/2003 • 16. Navodi predlagatelja o nesuglasju navedenih zakonskih odredaba s odredbama drugih zakona, posebice Zakonom o mirovinskom osiguranju i Zakonom o najvišoj mirovini, u postupku nisu posebno razmatrani s obzirom da, sukladno svojoj ustavnoj nadležnosti (članak 128. stavak 1. podstavak 1. Ustava), Ustavni sud odlučuje samo o suglasnosti zakona s Ustavom, ali ne i o međusobnoj suglasnosti dvaju ili više zakona.
Propis NN 36/2003 • 17. Slijedom izloženog, Ustavni sud je utvrdio da nema osnove za pokretanje postupka ustavnosudske ocjene osporenih propisa te je, na temelju odredaba članka 43. stavaka 1. i 2. Ustavnog zakona, a u svezi s člankom 128. stavkom 1. podstavkom 1. Ustava, riješio kao pod točkom I. izreke.
Propis NN 36/2003 • Odbačaj prijedloga (točka II. izreke) temelji se na članku 32. Ustavnog zakona.
Propis NN 36/2003 • Objava ovog rješenja (točka III. izreke) temelji se na članku 29. Ustavnog zakona.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 37/2003 • Na temelju članka 30. stavka 3. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000 i 117/2001), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 27. veljače 2003. godine donijela
Propis NN 37/2003 • 1. Odobrava se financijska potpora za ukupno 442 programa i projekta prijavljena od strane 389 udruga, iz sredstava osiguranih u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2003. godinu na poziciji Ureda za udruge, u ukupnom iznosu od 17.088.893,00 kuna.
Propis NN 37/2003 • – financijska potpora za 288 projekata i 23 višegodišnja programa (2003.–2005.) prijavljena na natječaj Ureda za udruge za 2003. godinu, od ukupno 1063 prijave, u ukupnom iznosu od 9.231.004,00 kuna;
Propis NN 37/2003 • – preuzimanje obveza za daljnje financiranje 131 višegodišnjeg programa (2002.–2004.), koji su prošli programsku i financijsku evaluaciju izvršenu od povjerenstava za evaluaciju programa udruga, u ukupnom iznosu od 7.857.889,00 kuna.
Propis NN 37/2003 • Ukupni iznos financijske potpore udrugama za programe i projekte iz stavka 1. ove točke, raspodjeljuje se po pojedinim područjima aktivnosti udruga, aktivnostima u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2003. godinu i tijelima državne uprave zaduženim za praćenje odobrenih programa/projekata, na način utvrđen u priloženoj Tablici A, koja je sastavni dio ovog Zaključka.
Propis NN 37/2003 • a) Zadužuje se Ured za udruge da objavi na svojoj web stranici i uputi na objavu u »Narodne novine« detaljan pregled dodijeljenih sredstava prema područjima djelovanja, korisnicima, te odobrenim projektima i programima udruga, sukladno Odluci Savjeta za razvoj civilnog društva, od 7. veljače 2003. godine.
Propis NN 37/2003 • b) Zadužuje se Ured za udruge, ministarstva i druga tijela državne uprave koja će pratiti provedbu odobrenih projekata i programa udruga da, najkasnije do 20. ožujka 2003. godine, potpišu s udrugama ugovore o financijskoj potpori za provedbu odobrenih projekata i programa. Po potpisivanju ugovora potrebno je odmah izvršiti uplatu prve rate odobrenih sredstava.
Propis NN 37/2003 • c) Zadužuje se Ured za udruge da sredstva, koja se temeljem sklopljenih ugovora s udrugama iz 2002. godine vraćaju na žiro-račun Ureda za udruge u ovoj godini (zbog nerealizacije dijela programa, nenamjenskog korištenja sredstava i sl.), uplati na račun državnog proračuna Republike Hrvatske.
Propis NN 37/2003 • 2. Ovim Zaključkom odobrava se preraspodjela sredstava planiranih u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2003. godinu, namijenjenih tekućim donacijama udrugama, u Razdjelu 020 – Vlada Republike Hrvatske, Glavi 10 Ured Vlade Republike Hrvatske za udruge, na računu 3811 – Tekuće donacije u novcu, na način utvrđen u priloženoj Tablici B, koja je sastavni dio ovog Zaključka.
Propis NN 37/2003 • 3. Zadužuju se Ministarstvo vanjskih poslova i Ured za udruge za iznalaženje sustavnog rješenja sufinanciranja programa i projekata udruga koje njeguju prijateljstvo među zemljama (društva prijateljstva).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 202/03, Broj 41/96, Broj 118/07, Broj 127/00, Broj 141/04, Broj 34/95


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled