PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1994-12-93-1609 NN 93/1994

• 180. VRI koja ima sudbene ovlasti ima mogućnost poduzimanja akcija na određene nepravilnosti otkrivene u financijskim izvještajima. One mogu uvjetovati novčane kazne račkrnovođama, a u određenim okolnostima mogu dovesti do suspenzije ili otkaza s posla.


Propis NN 93/1994

• 181.Kod izvješćivanja o nepravilnostima ili primjerima neprimjenjivanja zakona i propisa, revizor treba pažljivo postaviti svoje nalaze u utvrđenom obliku. Obujam neprimjenjivanja zakona i propisa može se odnositi na brojne slučajeve koji su ispitivani ili novčano izraženi.


Propis NN 93/1994

• 182. Izvješća o nepravilnostima mogu se sastaviti neovisno od ocjene revizorova mišljenja. Po svojoj prirodi ona su pogodna da sadrže značajne kritike, međutim da bi bila sadržajna izvješća također trebaju uputiti na buduće mjere jedinice gdje se obavlja revizija ili u izvještajima revizora, uključujući zaključke ili preporuke.


Propis NN 93/1994

• 183 Nasuprot reviziji pravilnosti, kojoj je predmet udovoljenost određenim zahtjevima ili očekivanjima, revizija uspjeha je po prirodi sveobuhvatna i više je upućuje na prosudbu i objašnjenje; ona je također selektivnija i može se obaviti u ciklusu od nekoliko godina, a ne u jednom financijskom razdoblju; nije uobičajeno da se ona odnosi na pojedine financijske ili druge izvještaje. Prema tome, kod revizije uspjeha, izvješća se razlikuju i sadrže više raspravu i razumne argumente.


Propis NN 93/1994
• 184 Izvješće o reviziji uspjeha treba jasno iskazati ciljeve i djelokrug revizije. Izvješće može sadržavati kritiku (primjerice, tamo gdje je u interesu javnosti ili na temelju javne odgovornosti ukazuje se pažnja, u pogledu ozbiljnog rasipništva, pretjeranog trošenja ili neučinkovitosti) ili možda neće biti značajna kritika, ali se daje neovisna informacija, savjet ili uvjeravanje da li je postignuta u toj veličini ekonomičnost, učinkovitost i djelotvornost.

Propis NN 93/1994
• 185. Od revizora se obićno očekuje da pruži opće mišljenje o postignutoj ekonomičnosti, učinkovitosti i djelotvornosti jedinice kod koje se obavlja revizija na isti način kao i kod mišljenja o financijskim izvještajima. Tamo gdje vrsta revizije ovo dozvoljava, to treba učiniti kod posebnih podrućja aktivnosti jedinice, a revizor treba dati izvješće koje opisuje uvjete i donosi specifičan zaključak, umjesto standardnog izvještaja. Tamo gdje je revizija ograničena na razmatranje postojanja dostatnih kontrola koje osiguravaju ekonomičnost, učinkovitost i djelotvornost, revizor daje općenito mišljenje.

Propis NN 93/1994 • 186. Revizori trebaju poći od toga da se njihove prosudbe trebaju primijeniti na akcije koje su proizašle iz ranijih odluka managementa. Stoga se trebaju pažljivo izvršiti takve prosudbe, a izvješće treba prikazati vrstu i obujam realno raspoloživih informacija (ili koje moraju biti raspoložive) jedinice kod kojih se obavlja revizija u vrijeme kada su odluke provedene. Jasno iskazivanje djelokruga, ciljeva i nalaza revizije provodi se da se u izvješću čitatelju pokaže da je revizor bio korektan. Korektnost također podrazumijeva na prezentiranje nedostataka ili kritičnih nalaza na takav način da potiče ispravak i da unapređuje sustave te da daje smjernice rukovođenja u okviru jedinice gdje se obavlja revizija Također može postojati potreba da se uključe odgovori jedinice gdje se obavlja revizija na pitanja koja su nastala, bilo doslovno ili u sažetku, napose tamo gdje VRI prezentira svoja vlastita gledišta ili preporuke.
Propis NN 93/1994 • 187. Revizije uspjeha ne trebaju se usmjeriti isključivo na kritiku prošlog razdoblja, ali trebaju biti sadržajne. Revizorovi zaključci i preporuke su važan aspekt revizije te se, tamo gdje je prikladno, pišu kao smjernice za rad. Općenito uzevši, ove preporuke sugeriraju koja su poboljšanja potrebna, a ne kako ih provesti. Ipak ponekad pojave se okolnosti iz kojih nastaju posebne preporuke, primjerice, da se ispravi nedostatak u zakonu što bi pridonijelo poboljšanju upravljanja.
Propis NN 93/1994 • 188. U oblikovanju i poštivanju preporuka, revizor treba sačuvati objektivnost i neovisnost, te više usmjeriti pažnju na to da li su identificirani nedostaci ispravljeni, a ne da li su navedene preporuke usvojene.
Propis NN 93/1994 • 189. U oblikovanju revizorova mišljenja ili izvješća, revizor se treba usmjeriti na materijalnost stavaka u kontekstu financijskih izvještaja kod revizije finarkcijske pravilnosti, a kod revizije uspjeha na vrstu jedinice kod kojih se obavlja revizija ili na vrstu njezine aktivnosti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 93/1994 • 190. Kod revizija financijskih pravilnosti, ako revizor zaključi prosudivši prema najprikladnijem kriteriju, u uvjetima da pitanje koje je predmet revizije ne utječe materijalno na gledište dano u financijskim izvještajima, mišljenje ne treba biti uvjetno. Ako revizor odluči da je predmet materijalan, treba se izraziti uvjetno mišljenje, uz određivanje tipa uvjeta (točke 174-177).
Propis NN 93/1994 • 191 . U slučaju revizije uspjeha ta će prosudba biti više subjektivna kada se izvješće ne odnosi tako izravno na financijske ili druge izvještaje Prema tome, revizor može naći da je materijalnost po prirodi ili sastavu važniji motiv za razmatranje od materijalnosti po iznosu.
Propis NN 93/1994 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu predsjednik Jadranko Crnić, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o ustavnoj tužbi S A. iz S., na sjednici održanoj dana 23. studenoga 1994. godine, donio je ovu
Propis NN 93/1994 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir, Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela u povodu ustavne tužbe I. A. iz P. zastupanog po Ž. D. odvjetniku iz P., na sjednici 23. studenog 1994. godine, donio je ovu
Propis NN 93/1994 • Ustavna tužba podnesena je radi zaštite ustavnog prava vlasništva, zajamčenog člankom 48. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske, a povodom rješenja Republičkog vijeća za prekršaje br. C-253/93 od 29. lipnja 1993. godine. Podnosilelju ustavne tužbe je naime, oduzet osobni automobil u prekršajnom postupku.
Propis NN 93/1994 • Navedenim rješenjem preinačeno je u odluci o kazni, a potvrđeno u ostalom dijelu, rješenje Komisije za carinske prekršaje Carinarnice O. br. P-1648, 1761/93 od 1. lipnja 1993. godine, kojim je podnositelj ustavne tužbe oglašen krivim i kažnjen novčanom kaznom uz izricanje zaštitne mjere oduzimanja predmeta prekršaja (osobni automobil), a zbog počinjenja carinskog prekršaja iz članka 351. stavak 1 u svezi sa stavkom 3. Carinskog zakona ("Narodne novine", broj 53A/91, 33/92, 26/93 i 106/93).
Propis NN 93/1994 • Ustav Repkkblike Hrvatske u svojim temeljnim odredbama utvrdio je da su nepovredivost vlasništva i vladavina prava jedne od najvećih vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske (članak 3.) te da je svatko dužan držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske (članak 5. stavak 2.).
Propis NN 93/1994 • U članku 48. stavku 1. Ustav je građanima zajamčio pravo vlasništva, a njegovu ustavnosudsku zaštitu pred ovim Sudom (ustavnom tužbom) u članku 125. alineja 3.
Propis NN 93/1994 • Valja međutim, reći da je Ustav u članku 48. stavak 2. utvrdio i da vlasništvo obvezuje. To bi značilo da je svaki vlasnik (nositelj prava vlasništva), između ostalog, u obvezi držati se Ustava i zakona i poštivati pravni poredak Republike Hrvatske. U taj pravni poredak nedvojbeno spada i odredba članka 15. Carinskog zakona koja obvezuje vlasnika da robu kupljenu u inozemstvu (automobil), koji unosi u Republiku Hrvstsku, prilikom prijelaza preko carinske crte prijavi nadležnoj carinarnici. Nepoštivanje te zakonske obveze je nepoštivanje pravnog poretka, u kojem slučaju Ustav dopušta propisivanje (zakonom) ograničenja ustavnih prava (članak 16. Ustava Republike Hrvatske). To ograničenje temeljem zakona može se očitovati i u oduzimanju predmeta kojim je počinjeno neko kazneno ili prekršajno djelo.
Propis NN 93/1994 • Slijedom izloženog, podnositelj ustavne tužbe u konkretnom slučaju neosnovano traži ustavnosudsku zaštitu prava vlasništva pozivajući se na članak 48. Ustava Republike Hrvatske, budući da mu je u prethodnom vođenom prekršajnom postupku temeljem zakonskih ovlasti oduzet predmet vlasništva (automobil) zbog počinjenja carinskog prekršaja, a u takvoj pravnoj situaciji nema osnova za ustavnosudsku zaštitu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 151/05, Broj 56/09, Broj 123/03, Broj 83/09, Broj 20/01, Broj 90/98


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled