PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1994-12-93-1609 NN 93/1994

• f) Utvrđivanje predmeta razmatranja. Mišljenje ili izvješće treba utvrditi financijske izvještaje (u slučaju revizije financijske pravilnosti) ili područja (u slučaju revizije uspjeha) na koji se oni odnose. Ono sadrži podatke kao što je naziv jedinice kod koje se obavlja revizija, datum i razdoblje na koji se odnose financijski izvještaji i predmet razmatranja koji se obuhvaća revizijom.


Propis NN 93/1994

• g) Zakonska osnova Revizijska mišljenja i revizijska izvješća trebaju navesti zakonsku osnovu i drugo ovlaštnje namijenjeno reviziji.


Propis NN 93/1994

• h) Primjenjivanje standarda. Revizijska mišljenja ili revizijska izvješća trebaju ukazati na revizijske standarde ili praksu koji su korišteni u vođenju revizije, čime se čitatelja uvjerava da je revizija obavljena sukladno s opće prihvačenim postupcima.


Propis NN 93/1994

• i) Rokovi. Revizijsko mišljenje ili revizijsko izvješće treba biti raspoloživo promptno kako bi bilo od najveće koristi čitateljima i korisnicima, osobito onima koji moraju poduzimati neophodne aktivnosti.


Propis NN 93/1994
• 171. Revizijsko mišljenje uobičajeno je standardnog oblika, koji se odnosi na financijske izvještaje u cjelini čime se izbjegava potreba dugog nabrajanja, ali prenosi po svojoj prirodi čitatelju njegovo opće značenje. Na prirodu tih riječi utjecat će zakonski okvir revizije, ali sadržaj mišljenja trebat će ukazati nedvosmisleno da li je mišljenje bezuvjetno ili uvjetno, te ako je uvjetno da li je uvjetno u određenom pogledu ili je nepovoljno mišljenje (točka 176.) ili je suzdržano mišljenje (točka 177.).

Propis NN 93/1994
• 172. Bezuvjetno mišljenje se daje kada je revizor zadovoljan u svim materijalnim pogledima da:

Propis NN 93/1994 • a) financijski izvještaji su sastavljeni koristeći prihvatljive računovodstvene osnove i politike, te koje su dosljedno primjenjivane;
Propis NN 93/1994 • b) izvještaji sukladni sa zakonskim zahtjevinika i relevantnim propisima;
Propis NN 93/1994 • c) gledište prezentirano u financijskim izvještajima je sukladno revizorovu poznavanju jedinice gdje se obavlja revizija; i
Propis NN 93/1994 • d) odgovarajuće su potvrđena sva značajna pitanja o važnosti u financijskim izvještajima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 93/1994 • 173. Isticanje predmeta. U određenim okolnostima revizor rnože smatrati da čitatelj neće dobro razumjeti financijske izvještaje, jer pažnju treba usmjeriti na neuobičajena ili važna pitanja. Opće je načelo da se revizor, ako izražava bezuvjetno mišljenje, ne poziva na posebne aspekte financijskih izvještaja u mišljenju zato jer bi ovo bilo pogrešno shvaćeno kao ocjena. Da bi se izbjeglo dobivanje takvog dojma. veze koje su označene kao "isticanje predmeta", sadržane su u odvojenoj točki izvan mišljenja. Međutim, revizor ne treba koristiti isticanje predmeta da se ispravi nedostatak odgovarajuće napomene u financijskim izvještajima, niti kao alternativu niti kao zamjenu uvjetnog mišljenja.
Propis NN 93/1994 • 174. Revizor neće biti u mogućnosti izraziti bezuvjetno mišljenje kada bilo koja od slijedećih okolnosti postoji te, prema prosudbi revizora, njihovi učinci jesu ili mogu biti značajni za financijske izvještaje:
Propis NN 93/1994 • b) revizor smatra da su izvještaji necjeloviti, vode pogrešnom zaključku ili da postoji neopravdano odstupanje od prihvaćenih računovodslvenih standarda; ili
Propis NN 93/1994 • c) postoji sumnja u pogledu iskaze u financijskim izvještajima
Propis NN 93/1994 • 175. Uvjetno mišljenje. Kada se revizor ne slaže ili kada postoji sumnja o jednoj ili više pozicija u financijskim izvještajima, koji su značajni ali nisu bitni za razumijevanje financijskih izvještaja, tada se treba dati uvjetno mišljenje. Način izražavanja u mišljenju jasno ukazuje na odgovarajuće posljedice koje ima na predmet revizije kroz jasno i koncizno izražavanje činjenica o kojima postoji nesuglasnost ili neodređenost te se stoga i iznose u uvjetnom mišljenju.
Propis NN 93/1994 • 176. Nepovoljno mišljenje. Ako revizor nije u mogućnosti oblikovati mišljenje u svezi financijskih izvještaja, uzimajući ih u cjelini, zbog neslaganja koje je tako bitno da ono ugrožava prezentirano stanje u mjeri da mišljenje, koje je ocijenjeno u određenim pogledima, ne bi bilo odgovarajuće, daje se nepovoljno mišljenje. Izražavanje takvog mišljenja jasno ukazuje da financijski izvještaji nisu fer iskazani, navodeći jasno i sažeto sva pitanja neslaganja. Također i ovdje nepovoljno mišljenje je od pomoći, ako je kvantificirani financijski učinak na financijske izvještaje ocijenjen važnim i mogućim.
Propis NN 93/1994 • 177. Suzdržano mišljenje. Ako revizor nije u mogućnosti izraziti mišljenje u pogledu financijskih izvještaja, uzimajući ih u cjelini, zbog nejasnoča ili ograničenja obuhvata koje je tako bitno da mišljenje koje je ocijenjeno u određenim pogledima ne bi bilo odgovarajuče, daje se suzdržano mišljenje.
Propis NN 93/1994 • Izražavanje takve suzdržanosti jasno ukazuje da se mišljenje ne može dati, navodeći jasno i sažeto sva pitanja pod sumnjom.
Propis NN 93/1994 • 178. Uobičajeno je da VRI daje detaljno izvješće, obrazlaže mišljenje u uvjetima kada nije u mogućnosti dati bezuvjetno mišljenje.
Propis NN 93/1994 • 179. Pored navedenoga, revizije pravilnosti često zahtijevaju da se izrade izvješća, ako postoje nedostaci u sustavima financijske kontrole ili računovodstva (za razliku od aspekata revizije uspjeha). To se može dogoditi ne samo tamo gdje nedostaci utječu na vlastite postupke jedinice kod koje se obavlja revizija, već takoder tamo gdje se nedostaci odnose na njenu kontrolu nad aktivnostima drugih. Revizor također treba izvijestiti o značajnim nepravilnostima, bilo da su primiječeni ili su moguči, u pogledu nedosljednosti primjene propisa ili u pogledu prijevare i davanja mita.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 77/92, Broj 50/99, Broj 75/95, Broj 111/02, Broj 93/98, Broj 145/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled