PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-06-58-954 NN 58/2001

• 2. Podnositelj smatra da su osporenim odlukama povrijeđene odredbe članka 3. i članka 14. stavka 2. Ustava.


Stranica NN 58/2001

• 3. U obrazloženju ustavne tužbe podnositelj navodi da je stalno nastanjen i da obavlja obrt u Republici Hrvatskoj te da je njegova supruga hrvatska državljanka. Iznosi da je pravomoćnom presudom, na koju se poziva Upravni sud, osuđen za bagatelno kazneno djelo i da presuda ne upućuje na zaključak da ne poštuje pravni poredak Republike Hrvatske. Tu presudu podnositelj dostavlja uz ustavnu tužbu. Predlaže da Ustavni sud ukine osporene odluke.


Stranica NN 58/2001

• 4. Tijekom postupka pribavljen je spis predmeta Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-7596/1996 i spis predmeta Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, broj: 511-01-52-UP/I-3/3315/1-1996.


Stranica NN 58/2001

• 5. Odredbom članka 18. stavka 1. Ustava jamči se pravo na žalbu protiv pojedinačnih pravnih akata, donesenih u postupku prvog stupnja pred sudom ili drugim ovlaštenim tijelom. Odredbom članka 14. stavka 2. Ustava svima je zajamčena jednakost pred zakonom, dok članak 26. Ustava jamči svim građanima i strancima jednakost pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti.


Internet NN 58/2001
• Iz navedenih ustavnih jamstava proizlazi pravo stranke da bude upoznata s razlozima odlučivanja u konkretnoj stvari. Uskratom razloga za odbijanje zahtjeva krši se ustavno pravo jednakosti pred zakonom. Nesumnjivo je da su stranke u postupku, koje ne znaju razloge zbog kojih im je zahtjev odbijen, u nejednakom položaju prema onima kojima su ti razlozi poznati, jer ne mogu valjano štititi svoja prava.

Propis NN 58/2001
• 6. U obrazloženju rješenja Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, kojim je odbijen podnositeljev zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo, navedeno je da podnositelj ne ispunjava jedan od uvjeta za primitak u hrvatsko državljanstvo, jer se na temelju uvida u kaznenu evidenciju nije moglo zaključiti da poštuje pravni poredak Republike Hrvatske (članak 8. stavak 1. točka 5. Zakona o hrvatskom državljanstvu). U obrazloženju osporenog rješenja nisu navedene činjenice koje je to tijelo utvrdilo uvidom u kaznenu evidenciju podnositelja, niti je navedeno u čemu se sastoji nepoštivanje pravnog poretka.

Propis NN 58/2001 • Okolnost, da je Upravni sud Republike Hrvatske u obrazloženju osporene presude naveo razlog zbog kojeg smatra da je podnositeljev zahtjev pravilno odbijen, nije mogla u konkretnom slučaju otkloniti navedeni nedostatak u rješenju Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske. Naime, Upravni sud Republike Hrvatske može i sam utvrditi činjenično stanje, ali pod pretpostavkama i na način predviđen u članku 39. stavcima 3. i 4. Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 9/92 i 77/92), no te odredbe u ovom slučaju nisu primijenjene.
Propis NN 58/2001 • 7. Slijedom navedenog, Ustavni sud Republike Hrvatske je utvrdio da su osporenim odlukama podnositelju ustavne tužbe povrijeđena ustavna prava iz članka 14. stavka 2., članka 18. stavka 1. i članka 26. Ustava.
Propis NN 58/2001 • Podnositelj u ustavnoj tužbi ukazuje i na povredu odredbe članka 3. Ustava. Tom odredbom utvrđene su najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske koje su temelj za tumačenje Ustava. Navedena odredba načelnog je karaktera i kao takva ne predstavlja valjanu osnovu za podnošenje ustavne tužbe u smislu odredbe članka 59. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99).
Propis NN 58/2001 • 8. Stoga je, temeljem odredbe članka 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, odlučeno kao u izreci.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 58/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske u Vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Petar Klarić, predsjednik Vijeća te suci Jurica Malčić, Ivan Matija, Željko Potočnjak i Milan Vuković, članovi Vijeća, u postupku vođenom u povodu ustavne tužbe ?. P. iz D. K., zastupane po punomoćniku M. R. odvjetniku iz Z., na sjednici Vijeća održanoj 7. lipnja 2001. godine, jednoglasno je donio sljedeću
Propis NN 58/2001 • I. Ustavna tužba se usvaja i ukida se rješenje Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev-794/00 od 31. svibnja 2000.
Propis NN 58/2001 • II. Predmet se vraća Vrhovnom sudu Republike Hrvatske na ponovni postupak.
Propis NN 58/2001 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv rješenja Općinskog suda u D., broj: P-159/99 od 24. svibnja 1999., rješenja Županijskog suda u S., broj: Gž-907/1999 od 29. studenoga 1999. i rješenja Vrhovnog suda Republike Hrvatske, broj: Rev-794/00 od 31. svibnja 2000.
Propis NN 58/2001 • 2. Rješenjem Općinskog suda u D. od 24. svibnja 1999., taj se sud proglasio stvarno nadležnim po tužbi radi utvrđenja i isplate uvećane plaće za 50%, prema odredbi članka 19. Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine«, br. 44/96, 57/96, 124/97, 73/00 i 87/00), te je tužbu odbacio.
Propis NN 58/2001 • Rješenjem Županijskog suda u S. od 29. studenoga 1999., odbijena je žalba podnositeljice ustavne tužbe protiv rješenja Općinskog suda u D. od 24. svibnja 1999. i potvrđeno je to rješenje.
Propis NN 58/2001 • Rješenjem Vrhovnog suda od 31. svibnja 2000., revizija podnositeljice ustavne tužbe odbačena je kao nedopuštena, temeljem odredbe članka 382. stavka 1. Zakona o parničnom postupku (»Narodne novine«, br. 53/91, 91/92 i 112/99), s obrazloženjem da revizija nije dopuštena u imovinskopravnim sporovima u kojima se tužbeni zahtjev odnosi na potraživanje u novcu, na predaju stvari ili izvršenje kakve druge činidbe, ako vrijednost predmeta spora ne prelazi 100.000,00 kuna, a u konkretnom slučaju tužbeni je zahtjev postavljen za isplatu iznosa od 25.283,90 kuna.
Propis NN 58/2001 • 3. U ustavnoj tužbi podnositeljica navodi da je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku, kojim je izmijenjena vrijednost spora i drugi uvjeti za dopuštenost revizije, objavljen u »Narodnim novinama«, br. 112/99, i stupio je na snagu 6. studenoga 1999. Ukazuje na odredbu članka 10. stavka 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku, prema kojoj: »Ako je prije stupanja na snagu ovoga Zakona donesena prvostupanjska presuda ili rješenje kojim je postupak pred prvostupanjskim sudom dovršen, daljnji postupak provest će se po pravilima parničnog postupka koja su važila do dana stupanja na snagu ovoga Zakona«. S obzirom da je prvostupanjsko rješenje doneseno 24. svibnja 1999., a izmjene Zakona o parničnom postupku stupile su na snagu 6. studenoga 1999., smatra da ima pravo na reviziju i s osnove radnog spora i s osnove visine tužbenog zahtjeva.
Propis NN 58/2001 • Također, ističe da su u radnim sporovima državnih službenika i namještenika nadležni redovni sudovi te ukazuje na drugi istovjetan slučaj u kojem je isto vijeće Vrhovnog suda prihvatilo reviziju te ukinulo i drugostupanjsko i prvostupanjsko rješenje (Rev-3500/1999 od 22. ožujka 2000.).
Propis NN 58/2001 • Smatra da se donošenjem različitih odluka, u parnicama iste pravne i činjenične osnove, vrijeđa osnovno načelo Ustava o jednakosti pred zakonom (članak 14. stavak 2. Ustava), te načelo dužnosti svakoga da se pridržava Ustava i zakona i poštivanja pravnog poretka Republike Hrvatske (članak 5. stavak 2. Ustava).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 152/05, Broj 43/07, Broj 62/95, Broj 19/98, Broj 118/09, Broj 142/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled