PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1998-11-144-1795 NN 144/1998

• 2. Rješenje Vlade Republike Hrvatske o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske u Općini Lj. od 15. listopada 1998. ("Narodne novine", br. 137/98).


Propis NN 144/1998

• S. G., predsjednik raspuštenog Općinskog vijeća Općine Lj., na temelju ovlaštenja iz odredbe članka 81. stavka 2. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi ("Narodne novine", br. 90/92, 94/93, 117/93 i 5/97), podnio je ustavnu tužbu u svezi s Odlukom Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Općinskog vijeća Općine Lj. od 15. listopada 1998. ("Narodne novine", br. 137/98 - nastavno: Odluka Vlade o raspuštanju) i Rješenjem Vlade Republike Hrvatske o imenovanju povjerenika Vlade Republike Hrvatske u Općini Lj. od 15. listopada 1998. ("Narodne novine", br. 137/98 - nastavno: Rješenje o imenovanju povjerenika Vlade).


Propis NN 144/1998

• Podnositelj navodi da su Odlukom Vlade o raspuštanju i Rješenjem o imenovanju povjerenika Vlade povrijeđena prava građana na lokalnu samoupravu, zajamčena odredbom članka 128. stavak 1. Ustava Republike Hrvatske i da se, u konkretnom slučaju, nisu ispunile pretpostavke propisane odredbom članka 81. stavka 1. t. 4. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi iz čega proizlazi da smatra osporene akte protivne odredbi članka 19. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.


Propis NN 144/1998

• U obrazloženju ustavne tužbe, podnositelj navodi da je na sjednici Općinskog vijeća Općine Lj., koja je održana 26. rujna 1998., nakon što je dotadašnjem načelniku Općine Lj. izglasano nepovjerenje te nakon što nije izabran novi načelnik, osam vijećnika podnijelo ostavke, koje su nakon nekoliko dana, odnosno 1. listopada 1998., povukli i o tome izvijestili predsjednika Općinskog vijeća. Navodi da je osam članova Općinskog vijeća (u skladu s čl. 49. Poslovnika Općinskog vijeća Općine Lj.) zatražilo od predsjednika hitno sazivanje Vijeća, najkasnije do 8. listopada 1998., kako bi se izvršio izbor načelnika Općine Lj. Budući da predsjednik Vijeća nije sazvao sjednicu, to je 8. listopada 1998. sjednicu sazvao dobno najstariji vijećnik. Na održanoj sjednici, kojoj je bilo nazočno devet (9) vijećnika razriješen je dužnosti dotadašnji predsjednik Vijeća (D. S.) i izabran novi predsjednik Vijeća - podnositelj ustavne tužbe, novi načelnik Općine Lj. (N. H.) i ostali članovi Općinskog poglavarstva.


Propis NN 144/1998
• Podnositelj navodi da su nadležna tijela u županiji, prvenstveno Ured župana, bili upoznati s cijelim tijekom razrješenja krize u Općini Lj.

Propis NN 144/1998
• Također navodi da je Rješenjem o imenovanju povjerenika Vlade imenovana osoba koja je prekršila odredbe Poslovnika jer se kao predsjednik Vijeća oglušio na zahtjev vijećnika da sazove sjednicu Općinskog vijeća.

Propis NN 144/1998 • Predlaže da Ustavni sud ukine Odluku Vlade o raspuštanju i Rješenje o imenovanju povjerenika Vlade.
Propis NN 144/1998 • Na temelju odredbe članka 55. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 29/94 - nastavno: Poslovnik Suda), zatraženo je izjašnjenje Vlade Republike Hrvatske o podnijetoj ustavnoj tužbi, a također je zatražena dostava prijedloga Ministarstva uprave Vladi Republike Hrvatske.
Propis NN 144/1998 • Vlada Republike Hrvatske nije Sudu dostavila izjašnjenje u svezi s ustavnom tužbom.
Propis NN 144/1998 • Ministarstvo uprave Republike Hrvatske dostavilo je Sudu prijedlog osporenih akata i očitovanje na navode ustavne tužbe.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 144/1998 • Iz prijedloga, kao i iz dostavljenog očitovanja proizlazi da Ministarstvo uprave smatra kako su se ispunile pretpostavke propisane odredbom članka 81. stavka 1. t. 4. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, budući da je osam vijećnika Općinskog vijeća Općine Lj., na sjednici održanoj 26. rujna 1998., podnijelo ostavke, što je predsjednik Općinskog vijeća zapisnički konstatirao. Ministarstvo uprave, nadalje, iznosi da vijećnik, kojemu je mandat prestao po bilo kojem od zakonskih osnova, ne može ponovno preuzeti dužnost vijećnika, već na njegovo mjesto stupa zamjenik. Međutim, zakonske odredbe koje govore o pojedinačnom zamjenjivanju da se ne mogu primijeniti u slučaju kao što je predmetni, gdje se radi o "kolektivnom" podnošenju ostavki.
Propis NN 144/1998 • U dostavljenom očitovanju Ministarstvo također iznosi da je tužba izjavljena od neovlaštene osobe i nepravodobna te predlaže da se odbaci, podredno da se odbije kao neosnovana.
Propis NN 144/1998 • Prema odredbi članka 81. stavka 2. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, u slučaju raspuštanja predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, predsjednik raspuštenog predstavničkog tijela može, u roku od 48 sati, Ustavnom sudu Republike Hrvatske podnijeti ustavnu tužbu.
Propis NN 144/1998 • Radi se, dakle, o posebnom zakonskom ovlaštenju na korištenje pravnog sredstva točno određenoj osobi - predsjedniku raspuštenog predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, u točno određenom roku - 48 sati.
Propis NN 144/1998 • Zbog toga bi citirane propise trebalo tumačiti na način da toj osobi treba dostaviti i Odluku o raspuštanju, kao i druge akte koji se na njoj zasnivaju, pa bi rok za podnošenje ustavne tužbe trebalo računati od dana dostavljanja.
Propis NN 144/1998 • Odluka vlade o raspuštanju i Rješenje o imenovanju povjerenika Vlade, donijeti su 15. listopada 1998., a objavljeni u "Narodnim novinama", br. 137/98. od 20. listopada 1998. Podnositelj navodi da mu je službeni list u kojem su objavljene osporene odluke bio dostupan tek 23. listopada 1998., a ustavnu tužbu predao na pošti 24. listopada 1998.
Propis NN 144/1998 • Iz citirane odredbe nije razvidno od kojeg trenutka teče rok za podnošenje ustavne tužbe. Budući da se radi o vrlo kratkom roku, u kojem je samo zakonom određenoj osobi dopušteno izjavljivanje ustavne tužbe, kao jedinog pravnog sredstva, Ustavni sud smatra da se taj rok ne može računati od nadnevka koji nosi službeni list u kojem je odluka o raspuštanju objavljena, već od trenutka kada je predsjednik raspuštenog predstavničkog tijela bio u mogućnosti da sazna za takvu odluku. Rečeno tim više što je opće poznata činjenica da "Narodne novine", kao službeni list Republike Hrvatske, često nisu dostupne javnosti danom kada su i tiskane, odnosno nadnevka kojeg nose. U konkretnom slučaju, "Narodne novine" br. 137/98 od 20. listopada 1998., zaprimljene su u Sudu 26. listopada 1998.
Propis NN 144/1998 • Kako se u slučaju koji uređuje odredba članka 81. stavka 2. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi radi o pravu na podnošenje ustavne tužbe, kao jedinom dopuštenom pravnom lijeku i redovnom pravnom putu, na koji je zakonodavac ovlastio isključivo predsjednika raspuštenog predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, Sud smatra da propisani rok treba tumačiti in favorem jedine osobe ovlaštene na izjavljivanje ovog pravnog sredstva.
Propis NN 144/1998 • Prema odredbi članka 21. stavka 2. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, dužnost člana predstavničkog tijela je počasna. Odredbom članka 7. Zakona o izboru članova predstavničkog tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave ("Narodne novine", br. 90/92, 69/95, 59/96 i ispr. 63/96), propisano je da članovi predstavničkih tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinica lokalne uprave i samouprave, nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi. Člankom 8. istog zakona propisani su slučajevi kada članu predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave, odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave prestaje mandat prije isteka vremena na koje je izabran. Između ostalih slučajeva, al. 1. tog članka, propisano je da mandat prestaje ako član podnese ostavku danom kada predstavničko tijelo donese odluku o prestanku mandata.
Propis NN 144/1998 • Stoga, pravne posljedice prestanka mandata člana predstavničkog tijela, podnošenjem ostavke, nastupaju nakon što se predstavničko tijelo izjasni o podnijetoj ostavci.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 31/90, Broj 57/01, Broj 148/02, Broj 114/08, Broj 87/08, Broj 8/90


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled